نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 اردیبهشت 1403 2:12 ق.ظ

در دسترس قرار دادن تنیس روی میز برای بازیکنان نابینا

تنیس روی میز برای بازیکنان نابینا

5 دسامبر 2023 -توسط انجمن آکوستیکال آمریکا-دوربین‌های ردیابی حرکت و مجموعه‌ای از بلندگوهای مرتبط، بازخورد صوتی بی‌درنگ را به بازیکنان تنیس روی میز با دید ضعیف ارائه می‌کنند. اعتبار: فیبی پنگ

تنیس روی میز برای چندین دهه به عنوان یک نسخه قابل دسترس تر از تنیس بازی می شود. این ورزش به ویژه برای مبتدیان مورد پسند است و در عین حال سطح بالایی از بازی رقابتی را حفظ می کند. با این حال، مانند بسیاری از ورزش‌ها، برای افرادی که نابینا هستند یا بینایی ضعیفی دارند، غیرقابل دسترسی است.

فیبی پنگ، دانشجوی افتخارات مهندسی در دانشگاه سیدنی، در حال تحقیق در مورد روش هایی است که به افراد کم بینا و نابینا اجازه می دهد تا با استفاده از صدا پینگ پنگ بازی کنند.

این فرآیند از دوربین‌های نورومورفیک و مجموعه‌ای از بلندگوها استفاده می‌کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد توپ و حرکات را بر اساس صدا ردیابی کنند. پنگ کار خود را در 6 دسامبر به عنوان بخشی از آکوستیک 2023 سیدنی که از 4 تا 8 دسامبر در مرکز کنوانسیون بین‌المللی سیدنی اجرا می‌شود، ارائه خواهد کرد.

به گفته پنگ، تنیس روی میز آزمایشی عالی برای این نوع فناوری است.

پنگ که این کار را به عنوان بخشی از کار به پایان رساند، گفت: “اندازه کوچک توپ و میز، همراه با حرکت توپ در فضای سه بعدی، چیزهایی هستند که بازی تنیس روی میز را برای افراد کم بینا و نابینایی کامل دشوار می کند.” در دسترس‌تر کردن این ورزش و همچنین بررسی پتانسیل دوربین‌های نورومورفیک، دو انگیزه بزرگ من بودند.»

دوربین‌های نورومورفیک مورد استفاده پنگ برای ردیابی اجسام کوچک مانند توپ‌های تنیس روی میز ایده‌آل هستند. برخلاف دوربین های معمولی که تصاویر کاملی از یک صحنه می گیرند، دوربین های نورومورفیک تغییرات یک تصویر را در طول زمان ردیابی می کنند. پنگ با استفاده از دو دوربین کاملاً قرار گرفته می‌تواند توپ را به صورت سه بعدی در زمان واقعی شناسایی و ردیابی کند. سپس او این داده ها را به الگوریتمی وارد کرد که مجموعه ای از بلندگوها را در امتداد دو طرف میز کنترل می کند، که یک میدان صوتی مطابق با موقعیت توپ ایجاد می کند.

در حالی که این سیستم به خوبی کار می کند، پنگ می گوید قبل از اینکه برای بازی واقعی آماده شود، آزمایش بیشتری لازم است.

پنگ می‌گوید: «یک چالش فنی مداوم، موضوع درک انسان از صدا است. “محدودیت هایی در مورد دقت مردم در درک محلی سازی صدا وجود دارد. چه نوع صدایی باید استفاده شود؟ آیا صدا باید پیوسته باشد؟ این یک چالش فنی است که ما در مرحله بعدی توسعه با آن مقابله خواهیم کرد.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *