نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 1:38 ب.ظ

موزه علمی تخیلی «شناور»  در یک سال در چین ساخته می‌شود

موزه علمی تخیلی

اندی کوربلی -6 نوامبر 2023- از Arch-Exist Photography

به نظر می رسد یک سفینه فضایی دیدنی و جذاب برای هشتاد و یکمین کنوانسیون علمی تخیلی در چنگدو در حال فرود آمدن بر روی دریاچه ای در چنگدو است، اما در واقعیت، این موزه جدیدی است که مخصوصاً برای این رویداد طراحی شده است که میزبان رویدادهای فناوری و فرهنگ پاپ آینده خواهد بود.

این یک مرکز همایش مسطح و مستطیلی بسیار فاصله دارد، و از آنجایی که چنگدو خانه یکی از منتشر شده ترین مجلات علمی تخیلی تاریخ است، در مکان مناسبی قرار دارد.

این ساختمان با مساحتی کمتر از 60000 مترمربع (سه برابر اندازه خانه اپرای سیدنی)، جدیدترین شاهکار معماران زاها حدید لندن است و دارای یک پوشش بیرونی یکپارچه است که گالری های داخلی و مسیرهای بیرونی را درست مانند ساختمان به هم می پیوندد. زمین را با آب دریاچه جینگرونگ ادغام می کند.

از هر زاویه ای، همیشه متفاوت به نظر می رسد. پائولو فلورس، یکی از مدیران پروژه در معماران زاها حدید که این موزه را طراحی کرده است، گفت: همیشه غیرمعمول یا غیرمنتظره به نظر می رسد.

به طور باورنکردنی، این سازه از طوفان فکری به بریدن روبان تنها در 12 ماه تبدیل شد تا میزبان Worldcon، که به عنوان کنوانسیون جهانی علمی تخیلی نیز شناخته می شود، شود. چنگدو، مرکز استان سیچوان چین، به تدریج از نردبان شهرهای چین برای زندگی و رفاه بالا رفته است.

این کلانشهر 20 میلیونی شهری باستانی است که به عنوان دروازه ورود به جنوب استوایی چین شناخته می‌شود، اما همچنین مرکز یک صنعت در حال رشد برای نوآوری‌ها و تحقیقات فناوری پیشرفته و همچنین خانه دنیای علمی تخیلی است. بارها به عنوان پرخواننده ترین مجله علمی تخیلی روی زمین با بیش از 300000 مشترک رتبه بندی شده است.

دیو مک کارتی، سازمان‌دهنده ارشد Worldcon امسال، در گفتگو با CNN، گفت که این موزه «بهترین تأسیساتی است که Worldcon تا به حال در آن میزبانی شده است» و آن را «ویژه‌تر» از مراکز همایش‌های کوکی‌کاتر می‌خواند.

معماران زاها حدید از قدرت رندر دیجیتال و محاسباتی زیادی برای مجسمه‌سازی منحنی‌ها، امواج و نقاط باورنکردنی ساختمان استفاده کردند که بالاترین معیارهای برنامه ساختمان سبز چین را برآورده می‌کند و برای به حداکثر رساندن بازده سایه، پراکندگی و انرژی خورشیدی گرما طراحی شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *