نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

23 اردیبهشت 1403 11:33 ب.ظ

تحقیقات جدید نشان می دهد برگ های پاییزی حاوی رادیکال های آزاد پایدار است

برگهای پاییزی

27 اکتبر 2023 – توسط ارین بلوواس، دانشکده بهداشت عمومی آرنولد-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

پژوهشی که توسط استادیار علوم بهداشت محیط (ENHS) اریک وجرانو انجام شد، نشان داد که برگ‌ها منبعی از رادیکال‌های آزاد پایدار بیوژنیک (BPFRs) هستند.Vejerano و Ph.D. Jeonghyeon Ahn، یکی از فارغ‌التحصیلان ENHS، یافته‌های خود را در Environmental Science & Technology Letters منتشر کرد.

او می گوید: «ما دریافتیم که هم گیاهان مخروطی و هم گیاهان پهن برگ حاوی سطوح قابل توجهی از رادیکال های آزاد پایدار هستند. این نشان می‌دهد که مقدار زیاد و ذخیره دائمی بستر برگ منبع ناشناخته‌ای از رادیکال‌های آزاد پایدار است که اگر سمی باشد، ممکن است هنگام استنشاق یا بلعیدن، اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد.

به عنوان یک دانشمند اتمسفر/کیفیت هوا، کار وجرانو بر آلاینده های محیطی، به ویژه آلاینده هایی که پتانسیل انتقال در هوا را دارند، متمرکز است. او در مطالعه و ردیابی رادیکال‌های آزاد پایدار در محیط‌زیست (EPFRs) تخصص دارد – دسته‌ای از آلاینده‌ها که می‌توانند ساعت‌ها یا حتی ماه‌ها در محیط باقی بمانند، گاهی اوقات مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و می‌توانند اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان و محیط‌زیست داشته باشند.

وجرانو و تیمش در آزمایشگاه خود در مرکز ایالت هوشمند کارولینای جنوبی برای علوم و ریسک زیست محیطی، به بررسی EPFR هایی می پردازند که در اثر فعالیت های انسانی، مانند ساخت و رانندگی وسایل نقلیه بنزینی، ایجاد می شوند. آنها همچنین رادیکال های آزاد پایدار طبیعی یا بیوژنیک (BPFR) از جمله آتش سوزی جنگل ها را مطالعه می کنند.

با این آخرین مطالعه، بستر برگ را می توان به لیست BPFR ها اضافه کرد.

اگرچه EPFRها و خطرات زیست‌محیطی/سلامتی آن‌ها در دهه‌های پس از کشف آن‌ها در سال 1954 به‌طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته‌اند، اکثر تحقیقات بر روی آن‌هایی که ناشی از احتراق و فرآیندهای حرارتی هستند متمرکز شده‌اند. با این مطالعه، Vejerano و تیمش توجه خود را به مواد طبیعی معطوف کردند و به دنبال این بودند که ببینند آیا BPFR ها می توانند در برگ ها ایجاد و تثبیت شوند یا خیر.

آنها علاوه بر بررسی انواع مختلف گیاهان، حضور BPFRها را در برگهای زنده و در حال پوسیدگی و همچنین ماندگاری آنها را در چرخه های مرطوب و خشک متعدد ارزیابی کردند. سطوح BPFR نه تنها ادامه داشت، بلکه در طول چرخه های مرطوب/خشک افزایش یافت.

وجرانو می‌گوید: با توجه به اینکه 82 درصد از بیومس زمین از گیاهان تشکیل شده است، وجود BPFRs در بستر برگ پیامدهای مهمی دارد. هنگامی که BPFR ها در برگ ها قرار می گیرند، هیچ تهدیدی برای سلامتی ایجاد نمی کنند. با این حال، زمانی که بستر برگ در نهایت تجزیه می شود، BPFR ها می توانند جذب شده و سپس پراکنده شوند، جایی که می توانند خطرات بالقوه ای برای سلامت انسان و محیط ایجاد کنند.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *