نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:55 ق.ظ

فعالیت یک نهاد مالی در زمینه زیست بوم نوآوری

  • – ۰۱ شهريور ۱۴۰۲

فعالیت یک نهاد مالی در زمینه زیست بوم نوآوری.

خیاطیان، رئیس شورای سیاستگذاری اولین جایزه نوآوری اجتماعی و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما با یک سری مسائل اجتماعی مواجهیم که با دانش روز و نوآوری، راه حل‌هایی دارند. نوآوری به کمک حل مسائل اجتماعی می‌آید و این تبدیل به یک جریان می‌شود.

او ادامه داد: هدف از اهدای جایزه نوآوری اجتماعی در این راستا این است که ما به فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ مشارکت نوآوری‌ها و حل مسائل اجتماعی کمک کنیم. 

خیاطیان افزود: زیست بوم نوآوری در کشور به به بلوغ کافی و به مرحله خوبی رسیده است. جهت گیری و هدف‌گذاری که انجام شده نوید این را می‌دهد که در نوآوری اجتماعی هم اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

او با بیان این که بسیاری از این نوآوری‌ها و فعالیت‌ها جنبه اقتصادی دارند، گفت: برای این کار لازم است فعالان این حوزه فعال‌تر شوند و نهاد‌های مالی حمایت بیشتری داشته باشند. صندوق‌های پژوهش فناوری تخصصی هم در این راستا ایجاد شده اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: ما یک نهاد تخصصی مالی در حوزه نوآوری اجتماعی داریم و آمادگی داریم این حوزه را گسترده‌تر کنیم.

خیاطیان گفت: در حوزه تنظیم گری هم اگر چه مقررات خوبی وجود دارد؛ اما به نظرم کافی نیست و لازم است آیین نامه‌ای در این حوزه تدوین شده و به فعالان حوزه نوآوری اجتماعی کمک کنیم. 

او ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد و جریان سازی و فرهنگ سازی آن، گفت: امیدوارم روزی را شاهد باشیم که هیچ آسیب اجتماعی در کشور وجود نداشته باشد. مردم ایران زمینه نوع دوستی بسیار زیادی دارند و زمینه سازی بیشتر لازم است.

روح الله حمیدی مطلق، رئیس شورای علمی جایزه و کارآفرین گفت:در بسیاری از کشور‌های جهان، مسائلی مانند پیری جمعیت را با ایده‌های نوآورانه حل می‌کنند. نوآوری‌ها در عرصه‌های مختلف کار و مدل‌ها و الگو‌های مختلفی را ارائه می‌کنند.

دبیر اجرایی این رویداد و مدیرعامل خانه خلاق دال ضمن اشاره به برخی خلاءها گفت: ۳ ماه دیگر، مهلت بررسی طرح‌ها به پایان می‌رسد و از ۳۰ آبان ارزیابی‌ها انجام می‌شوند. در انتهای سال هم رویداد جوایز را خواهیم داشت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در ادامه گفت: اگر اهداف این رویداد را در چهار بخش تقسیم کنیم؛ اول این است که ببینیم مسئله اجتماعی چیست و آن را مشخص کنیم و بعد با تکیه بر نوآوری ها، راه حل‌ها را بررسی کنیم. نکته سوم این است که بررسی کنیم وقتی راه حل و ایده مشخص شد، چگونه آن را به کسب و کاری تبدیل کنیم که اقتصادی شود.

او افزود: نکته دیگر این که در بحث اقتصادی انواع روش‌های تامین مالی بسیار مهم هستند. مهم‌ترین بخش هم اثر بخشی این فرآیند است.

محمد رسولی، دبیر اجرایی رویداد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرایط سنی و موقعیتیِ فعالان شرکت‌کننده گفت: فعال یا سازمان صاحب طرح برای ما در این رویداد معیار نیستند؛ بلکه مهم نوع فعالیت و اثر بخشی آن است.

در این مراسم از پوستر اولین رویداد جایزه نوآوری اجتماعی نیز رونمایی شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *