نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 12:21 ق.ظ

دانشمندان می گویند بیگانگان پیشرفته به زودی می توانند حیات روی زمین را تشخیص دهند

2 مه 2023 -توسط جسیکا مارش، دانشگاه منچستر-الگوی تشعشع یک آنتن برج موبایل معمولی. اعتبار: اعلامیه های ماهانه انجمن سلطنتی نجوم

تحقیقات جدید نشان می دهد که بیگانگان در ستارگان نزدیک می توانند زمین را از طریق سیگنال های رادیویی انتشار یافته از سیاره  ما شناسایی کنند.

دانشمندان دانشگاه منچستر و دانشگاه موریس از داده‌های جمع‌آوری‌شده برای شبیه‌سازی انتشار رادیویی از برج‌های متحرک استفاده کردند تا مشخص کنند که تمدن‌های بیگانه چه چیزی را می‌توانند از ستارگان مختلف اطراف، از جمله ستاره بارنارد، که شش سال نوری از زمین فاصله دارد، شناسایی کنند.

این تحقیق که در ژورنال Monthly Notices of the Royal Astronomical Society منتشر شد، نشان داد که تنها تمدن‌های پیشرفته‌تر از نظر فناوری قادر به تشخیص سطوح فعلی انتشار رادیویی برج‌های متحرک از زمین هستند. با این حال، از آنجایی که بیشتر تمدن‌های بیگانه احتمالاً سیستم‌های گیرنده حساس‌تری دارند و با حرکت به سمت سیستم‌های باند پهن قدرتمندتر روی زمین، امکان تشخیص انسان از سایر موجودات هوشمند بیشتر و بیشتر می‌شود.

پروفسور مایک گرت، سرپرست تیم پروژه و مدیر مرکز Jodrell Bank برای اخترفیزیک در دانشگاه منچستر، گفت: “اگرچه این درست است که امروزه فرستنده های تلویزیونی و رادیویی قدرتمند کمتری داریم، اما گسترش سیستم های ارتباطی سیار در سراسر جهان بسیار زیاد است. در حالی که هر سیستم به طور جداگانه قدرت رادیویی نسبتاً پایینی را نشان می دهد، طیف یکپارچه میلیاردها از این دستگاه ها قابل توجه است.

تخمین‌های کنونی حاکی از آن است که پیش از پایان دهه، بیش از صد هزار ماهواره در مدار پایین زمین و فراتر از آن خواهیم داشت. زمین در حال حاضر در بخش رادیویی طیف به‌طور غیرعادی روشن است؛ اگر این روند ادامه یابد، می‌توانیم به راحتی توسط هر تمدن پیشرفته با تکنولوژی مناسب قابل تشخیص باشیم..”

این مدل‌ها که سیگنال‌هایی را که بیگانگان ممکن است از زمین دریافت کنند نشان می‌دهند، توسط رامیرو سعید، کارآموز رصدخانه رادیویی هات کریک موسسه جستجوی هوش فرازمینی (SETI) و دانشجوی M.Phil در دانشگاه موریس، تولید شده‌اند.

مدولاسیون انتشار رادیویی ایجاد شده توسط برج های ارتباطی سیار روی زمین در حین چرخش بر محور خود، همانطور که ممکن است توسط ناظری واقع در ستاره بارنارد اندازه گیری شود. به سهم قاره آفریقا و سایر مناطق در حال توسعه توجه کنید. اعتبار: انتشارات دانشگاه آکسفورد

این شبیه‌سازی‌ها همچنین نشان می‌دهد که امضای رادیویی سیار زمین شامل سهم قابل توجهی از کشورهای در حال توسعه، از جمله آفریقا است، که به گفته دانشمندان، پیشرفتی هیجان‌انگیز است و موفقیت آن را در دور زدن مرحله توسعه تلفن ثابت و حرکت مستقیم به عصر دیجیتال نشان می‌دهد.

دکتر Nalini Heeralall-Issur، استاد راهنما و دانشیار سعید در دانشگاه موریس، گفت: “هر روز از طریق ماموریت های فضایی مانند کپلر و ماهواره بررسی سیارات فراخورشیدی گذرا، با بینش های بیشتر از تلسکوپ فضایی جیمز وب، بیشتر در مورد ویژگی های سیارات فراخورشیدی می آموزیم.. من بر این باورم که تمدن‌های پیشرفته به احتمال زیاد وجود دارند، و برخی ممکن است بتوانند انتشار رادیویی ساخت بشر را که از سیاره زمین می‌آید، رصد کنند.»

در مرحله بعد، تیم تحقیقاتی مایل است تحقیقات خود را گسترش دهد تا سایر مشارکت‌کنندگان در امضای انتشار رادیویی زمین، مانند رادارهای قدرتمند غیرنظامی و نظامی، سیستم‌های پخش دیجیتال جدید، شبکه‌های Wi-Fi، گوشی‌های تلفن همراه منفرد و پرتاب به مدار پایین زمین، مانند سیستم Starlink ایلان ماسک ازدحام صور فلکی ماهواره‌ای را در بر گیرد.

https://phys.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *