نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:30 ق.ظ

فورد فناوری رانندگی خودران را به بزرگراه های بریتانیا می برد

ارسال شده در 14 آوریل 2023 توسط The Manufacturer

فناوری رانندگی با کمک فورد BlueCruise امکان رانندگی بدون دست را در بخش‌های خاصی از بزرگراه‌های تقسیم‌شده به نام «مناطق آبی بدون دست» می‌دهد.

فورد با معرفی سیستم کمک راننده پیشرفته هندزفری سطح 2، با تأییدیه نظارتی برای استفاده در شبکه بزرگراه‌ها در بریتانیا – اولین سیستم در نوع خود که در اروپا تأیید شده است، نقطه عطفی را رقم زده است.

رانندگان 193000 خودروی فورد و لینکلن مجهز به بلوکروز تاکنون بیش از 64 میلیون مایل هندزفری (102 میلیون کیلومتر) را در کانادا و ایالات متحده طی کرده اند، جایی که BlueCruise اخیراً به عنوان سیستم کمکی رانندگی فعال با رتبه برتر گزارش مصرف کنندگان معرفی شده است.

اکنون، چراغ سبزی برای فناوری Ford BlueCruise از سوی دپارتمان حمل‌ونقل بریتانیا به این معنی است که رانندگان مدل‌های فعال موستانگ Mach-E می‌توانند از فناوری رانندگی «بدون دست، چشم‌رو» در 2300 مایل (3700 کیلومتر) از بزرگراه‌های از پیش نقشه‌برداری شده استفاده کنند. انگلستان، اسکاتلند و ولز، به عنوان مناطق آبی تعیین شده است.

BlueCruise مزایای راحتی و آسایش کمک راننده پیشرفته را به سطح بعدی ارتقا می دهد. این سیستم علامت‌های جاده‌ها، علائم سرعت و شرایط ترافیکی در حال تحول را برای کنترل فرمان، شتاب، ترمز و موقعیت‌یابی بین خطوط و همچنین حفظ فاصله ایمن و ثابت با وسایل نقلیه جلویی – درست تا توقف کامل در ترافیک‌ها، کنترل می‌کند.

علاوه بر این، فناوری پیشرفته دوربین مادون قرمز به طور مداوم توجه راننده را برای ایمنی و اطمینان بررسی می کند.

فورد بلوکروز برای تبدیل شدن به اولین سیستم رانندگی هندزفری در نوع خود که برای استفاده در یک کشور اروپایی تاییدیه دریافت می کند گام مهمی برای صنعت ما است. مارتین ساندر، مدیر کل فورد مدل e، اروپا گفت. «بزرگراه‌های مدرن حتی برای مطمئن‌ترین رانندگان نیز می‌توانند سخت و برای بسیاری ترسناک باشند. BlueCruise می‌تواند برخی از کارهای سنگین را انجام دهد، تا رانندگی در بزرگراه را کم‌تر کند و به رانندگان اعتماد و راحتی بیشتری بدهد.

صاحبان خودروهای فورد موستانگ Mach-E مدل 2023 در بریتانیا اولین کسانی هستند که می توانند BlueCruise را از طریق اشتراک فعال کنند. 90 روز اول شامل خرید خودرو می شود و پس از آن، اشتراک ماهیانه 17.99 پوندی، انعطاف پذیری را برای پوشش سفرهای جاده ای طولانی و تعطیلات فراهم می کند و سیستم پیشرفته کمک راننده را در مورد استفاده پیش بینی شده از وسیله نقلیه فعال می کند.

لیزا برانکین، مدیر عامل فورد بریتانیا و ایرلند، گفت: «امروز لحظه مهمی برای صنعت ما است زیرا فورد بلوکروز اولین سیستم رانندگی هندزفری در نوع خود است که برای استفاده در بریتانیا تأیید شده است. ما همیشه تلاش کرده‌ایم تا فناوری را برای مشتریان خود در دسترس قرار دهیم و BlueCruise قدم بعدی در این سفر است و رانندگی در بزرگراه را تجربه‌ای راحت‌تر می‌کند.»

BlueCruise با تنظیم دقیق برای ارائه تجربه ای بصری و الهام بخش در طول بیش از 700000 مایل (1.1 میلیون کیلومتر) تست سیستم کمک راننده پیشرفته فورد در سطح جهان، نقطه عطفی در سفر فورد به سمت ایجاد موقعیت های رهبری در راه حل های حمل و نقل است.

جسی نورمن، وزیر حمل‌ونقل بریتانیا، گفت: «خبر خوبی است که فورد ما را برای راه‌اندازی فناوری BlueCruise خود در اروپا انتخاب کرده است، و من خوشحالم که این کشور بار دیگر در خط مقدم نوآوری قرار دارد». جدیدترین سیستم‌های پیشرفته کمک راننده رانندگی را روان‌تر و آسان‌تر می‌کنند، اما می‌توانند با کاهش دامنه خطای راننده، جاده‌ها را ایمن‌تر کنند.»

فورد انتظار دارد که BlueCruise در کشورهای اروپایی بیشتر در زمانی که شرایط نظارتی اجازه دهد، فعال شود و این سیستم را برای خودروهای فورد در سال های آینده گسترش دهد.

BlueCruise بر روی قابلیت‌های کروز کنترل هوشمند تطبیقی فورد (IACC) ساخته شده است، که می‌تواند به طور خودکار با ترافیک در محدوده‌های سرعت قانونی، تا توقف کامل همگام شود. حالت هندزفری به رانندگان در بخش‌های مورد تایید منطقه آبی بزرگراه اجازه می‌دهد تا در صورت ادامه توجه به جاده پیش رو، دستان خود را از فرمان خارج کنند و سطح بیشتری از راحتی را در طول رانندگی طولانی فراهم کند.

قبل از انتقال به رانندگی هندزفری، وسایل نقلیه مجهز به BlueCruise تأیید می‌کنند که خط‌ها قابل مشاهده هستند، راننده چشمش به جاده است و شرایط دیگر مناسب است. این سیستم از انتقال‌های خوشه‌ای متحرک با نشانه‌های متنی و نور آبی استفاده می‌کند تا نشان دهد که این ویژگی در حالت هندزفری است، حتی برای کسانی که کوررنگی دارند.

BlueCruise با حداکثر سرعت 80 مایل در ساعت (130 کیلومتر در ساعت)، از ترکیب رادارها و دوربین ها برای شناسایی و ردیابی موقعیت و سرعت سایر وسایل نقلیه در جاده استفاده می کند. یک دوربین رو به جلو، خط‌ها و علائم سرعت را تشخیص می‌دهد و مهمتر از همه، این سیستم همچنین از یک دوربین مادون قرمز روبروی راننده که در زیر دسته ابزار قرار دارد برای بررسی نگاه و وضعیت سر راننده – حتی زمانی که عینک آفتابی به چشم می‌زند – استفاده می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند توجه همچنان بر جاده متمرکز است.

اگر سیستم بی توجهی راننده را تشخیص دهد، ابتدا پیام های هشدار در دسته ابزار نمایش داده می شود و به دنبال آن هشدارهای صوتی، فعال شدن ترمز و در نهایت کند شدن خودرو با حفظ کنترل فرمان نمایش داده می شود. اگر راننده نتواند هنگام خروج از منطقه آبی، دستان خود را روی فرمان قرار دهد، اقدامات مشابهی انجام می شود.

فورد همچنین با مقامات نظارتی کار می‌کند و فرصت‌هایی را برای ارائه BlueCruise از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار Power-Up آینده فورد به مدل‌های Mustang Mach-E مجهز به Tech Pack یا Tech Pack + اختیاری و ساخته شده قبل از سال 2023 بررسی می‌کند.

مادر همه سفرهای جاده ای

مهندسان فورد 100000 مایل (160000 کیلومتر) آزمایش را در جاده‌های اروپا انجام دادند تا سیستم‌های پیشرفته کمک راننده از جمله BlueCruise و ویژگی‌های پشتیبانی آن را تأیید کنند، علاوه بر آن بیش از 600000 مایل (965000 کیلومتر) در ایالات متحده و کانادا قبل از اینکه این سیستم به کار گرفته شود. سال گذشته به این بازارها معرفی شد. درایوهای اعتبارسنجی در بریتانیای کبیر به اثبات توانایی در رسیدگی به شرایطی که رانندگان هر روز با آن مواجه می شوند، مانند خط کشی های فرسوده، آب و هوای نامناسب و کارهای جاده ای کمک کرد.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا فورد بلوکروز اولین سیستم رانندگی هندزفری در نوع خود است که برای استفاده در یک کشور اروپایی قابل استفاده است: ما ثابت کرده‌ایم که این سیستم می‌تواند از راننده پشتیبانی کند در حالی که همچنان از آنها می‌خواهد چشمان خود را به جاده نگاه کنند. برای ایمنی خود و مسافرانشان در حالی که سیستم فعال است. تورستن وی، مهندس ارشد سیستم‌های کمک راننده پیشرفته فورد اروپا می‌گوید این بدان معناست که BlueCruise می‌تواند به راحت‌تر کردن سفر سایر کاربران جاده نیز کمک کند.

BlueCruise جدیدترین افزوده شده به مجموعه فناوری‌های موستانگ Mach-E است که شامل دستیار پیش از برخورد، Active Park Assist 2.0 و سیستم اتصال SYNC 4A فورد است که توسط صفحه نمایش لمسی 15.5 اینچی پشتیبانی می‌شود.

به‌علاوه، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار Ford Power-Up می‌توانند از اتصال ارائه شده توسط FordPass Connect برای بهبود مداوم خودرو و افزودن ویژگی‌های جدید بدون خروج از خانه استفاده کنند.

موستانگ Mach-E با ارائه 372 مایل (600 کیلومتر) محدوده رانندگی کاملاً الکتریکی بین شارژ و پشتیبانی از شبکه شارژ BlueOval فورد – بزرگترین شبکه اروپا با بیش از 450000 شارژر و در حال رشد – موستانگ Mach-E یکی از 9 وسیله نقلیه تمام الکتریکی است که فورد قصد دارد تا تا سال 2024 در اروپا عرضه شود. فورد قصد دارد تا سال 2035 به آلایندگی صفر برای فروش خودرو و بی طرفی کربن در سراسر اروپای خود از امکانات، تدارکات و تامین کنندگان دست یابد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *