نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:22 ق.ظ

جنگل بارانی کنگو می تواند مهم ترین مخزن جذب کربن در جهان باشد.

توسط شارلوت التون با EBU • به روز رسانی: 31/03/2023

داده‌های جدید نشان می‌دهد که جنگل‌های بارانی کنگو مهم‌ترین «ریه» این سیاره است.جنگل های بارانی جهان مقادیر زیادی دی اکسید کربن را جذب می کنند و گرمایش جهانی را کاهش می دهند.

به گفته محققان دانشگاه گنت، جنگل های بارانی در جمهوری دموکراتیک کنگو مهم ترین مخزن کربن جنگل های بارانی در جهان است – حتی از آمازون در آمریکای جنوبی مهم تر است.

به گفته پاسکال بوککس از دانشگاه گنت، محاسبات هنوز قطعی نیستند، اما داده های اولیه نرخ جذب دی اکسید کربن عظیم را نشان می دهد.وی گفت: “محاسبات هنوز نهایی نشده است، اما اکنون براورد ببا تقریباً 5 تن CO2 در هکتار و در سال هستیم.”

او ادعا کرد که این تقریبا دو برابر بیشتر از جنگل های بلژیک است و حتی بیشتر از جذب CO2 در جنگل آمازون است.در طول فرآیند فتوسنتز، درختان به طور طبیعی دی اکسید کربن را از جو جذب می کنند. درختان نیز از طریق ریشه و تنه خود کربن ساطع می کنند، اما میزان جذب آن از بین می رود.

جنگل‌های جهان هر سال 7.6 میلیارد تن CO2 را جذب می‌کنند.

وقتی درختان جنگل ها قطع می شوند، این کربن را در جو رها می کنند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که جنگل‌های جهان بین سال‌های 2001 تا 2019 حدود دو برابر بیشتر از دی‌اکسید کربنی که منتشر کرده‌اند، جذب کرده‌اند. اما اگر قطع درختان تشدید شود، این تعادل تغییر خواهد کرد.

به عنوان مثال، حوضه رودخانه آمازون حدود 1.2 میلیارد تن CO2 در سال جذب می کند – فقط کمی بیشتر از 1.1 میلیارد تنی که از طریق چوب ساطع می شود. 

Roxane Daelman می گوید: “ما CO2 را که از خاک خارج می شود اندازه گیری می کنیم. همچنین CO2 را که وارد و خارج از برگ ها می شود، از کل جنگل، و اینکه چه مقدار CO2 از تنه خارج می شود، اندازه گیری می کنیم.”

بنابراین ما می توانیم تصویری کلی از آنچه واقعاً در جنگل با سطح CO2 اتفاق می افتد داشته باشیم.

فابریس کیمبسا، تکنسین ارشد برج فلاکس می‌گوید از بالای درختان، می‌توانید چیزهای مختلفی را اندازه‌گیری کنید.همانطور که می بینید، ما در حال اندازه گیری CO2، میزان رطوبت اتمسفر، در سطوح مختلف جنگل، از پایین جنگل تا بالای تاج پوشش هستیم.

https://www.euronews.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *