نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 10:09 ق.ظ

اعلام یک شرکت انرژی در مورد دستیابی پروژه انرژی جزر و مدی آن به نقطه عطف تولید اصلی

21 فوریه 2023 -انمار فرنگول

یک توربین انرژی جزر و مد، که قرار است در پروژه انرژی جزر و مدی آتلانتیس ریسورسز استفاده شود، در اسکله پارک انرژی نیگ در نیگ، بریتانیا، در 22 مارس 2017، قرار دارد. آتلانتیس ریسورس در میان شرکت هایی است که برای 290 شرکت رقابت می کند. میلیون پوند (363 میلیون دلار) از قراردادهای تولید برق که دولت بریتانیا در حال به حراج گذاشتن است. عکاس: کریس رتکلیف/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

به نظر می رسد بخش نوظهور نیروی جزر و مدی گام دیگری به جلو برداشته است – یک شرکت مستقر در ادینبورگ گفت که پروژه آن با تولید 50 گیگاوات ساعت برق برای اولین بار در جهان دست یافته است.

گراهام رید، مدیر اجرایی SAE Renewables، “در ساعات اولیه صبح امروز … مجموعه جریان جزر و مدی ما در سواحل پنتلند فرث اولین آرایه جریان جزر و مدی در جهان شد که 50 گیگاوات ساعت برق تولید می کند.”

رید این خبر را “نقطه عطف مهمی در ارائه نیروی جریان جزر و مدی در مقیاس” توصیف کرد.

وی افزود: کل تولید جهانی از سایر دستگاه‌ها و مکان‌های جزر و مدی کمتر از 50 درصد این میزان است.

آرایه MeyGen شرکت SAE Renewables که در آب‌های شمال سرزمین اصلی اسکاتلند واقع شده است، از چهار توربین 1.5 مگاواتی تشکیل شده است و در مجموع ظرفیت 6 مگاوات در صورت بهره‌برداری کامل دارد. در حال حاضر سه توربین در حال بهره برداری هستند.

رید گفت: “سایت MeyGen از سال 2017 عملیاتی شده است، ما بر بسیاری از چالش ها غلبه کرده ایم، با قابلیت اطمینان در روزهای اولیه، اما ما مقدار زیادی در این راه آموخته ایم.”

اسکاتلند ارتباط طولانی با تولید نفت و گاز دریای شمال دارد، اما در سال‌های اخیر به مرکزی برای شرکت‌ها و پروژه‌های متمرکز بر نیروی جزر و مد و به طور کلی انرژی دریایی تبدیل شده است.این کسب‌وکارها عبارتند از Nova Innovation که آرایه جزر و مدی 600 کیلوواتی شتلند را توسعه داده است، و Orbital Marine Power که در حال کار بر روی آنچه که می‌گوید قوی‌ترین توربین جزر و مدی در جهان است، کار می‌کند.در شمال سرزمین اصلی اسکاتلند، مجمع الجزایر اورکنی مرکز انرژی دریایی اروپا است، جایی که توسعه دهندگان انرژی امواج و جزر و مد می توانند فناوری خود را در دریای آزاد آزمایش و ارزیابی کنند.

ردپای نسبتاً کوچک

اگرچه هیجانی در مورد پتانسیل انرژی دریایی وجود دارد، اما رد پای پروژه های جریان جزر و مدی بسیار کمتر از سایر انرژی های تجدید پذیر است.

با این حال، در سال های اخیر پیشرفت هایی حاصل شده است. در داده‌هایی که در مارس 2022 منتشر شد، انجمن تجاری Ocean Energy Europe گفت 2.2 مگاوات ظرفیت جریان جزر و مدی در اروپا در سال 2021 نصب شده است که از تنها 260 کیلووات در سال 2020 افزایش یافته است. در سطح جهانی، 3.12 مگاوات ظرفیت جریان جزر و مدی نصب شده است.

اما برای مقایسه، بر اساس ارقام سازمان صنعتی WindEurope، اروپا در سال 2021 17.4 گیگاوات ظرفیت برق بادی نصب کرده است.

https://www.cnbc.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *