نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:19 ق.ظ

چرا کوه ها و برف ترکیب مناسبی برای انرژی خورشیدی هستند؟

نیروگاه Alpin Solar شرکت انرژی سوئیس Axpo بر روی سد دریاچه Muttsee در نزدیکی Linthal سوئیس.رویترز/ آرند ویگمن – توسط آنجلا سیمونز – 07/02/2023

دیواری متشکل از پنل های خورشیدی به طولانی ترین سد سوئیس متصل شده است. سد خورشیدی به کشور محصور در خشکی کمک می کند تا تولید انرژی سبز خود را در ماه های زمستان به حداکثر برساند.

سد دریاچه موتسی در کانتون گلاروس مرکزی سوئیس، بیش از 7800 فوت (2400 متر) بالاتر از سطح دریا قرار دارد و توسط قله های پوشیده از برف احاطه شده است – چیزی که تیم پروژه AlpinSolar می گوید یک مزیت کلیدی است.

چرا نیروگاه های خورشیدی آلپ تا این حد موثر هستند؟

Jeanette Schranz، مسئول ارتباطات انرژی‌های تجدیدپذیر در تولیدکننده انرژی سوئیسی Axpo، می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های نیروگاه‌های خورشیدی آلپاین این است که، به‌ویژه در زمستان، سه برابر بیشتر از یک تأسیسات مشابه در سرزمین‌های میانی، برق تولید می‌کنند.

تقریباً 5000 پنل خورشیدی این سد 3.3 میلیون کیلووات ساعت انرژی در سال تولید می کند که برای تامین حدود 700 خانه کافی است. نصب پانل ها در سال گذشته به پایان رسید و تولید در سایت هم اکنون آغاز شده است.

شرانز می‌گوید کوه‌های سوئیس در ماه‌های سردتر کمتر تحت تأثیر مه قرار می‌گیرند، به این معنی که پانل‌ها نسبت به ارتفاعات پایین‌تر خورشید را بیشتر می‌بینند.

شرانز می‌گوید: «انعکاس برف نیز کمک می‌کند، و افزود که پنل‌های خورشیدی سرما را دوست دارند و در دماهای سردتر بازده بالاتری دارند.»

AlpinSolar بخشی از یک چشم انداز بزرگتر برای Axpo است که می گوید قصد دارد تا سال 2030 4200 پروژه خورشیدی را در کوه ها و مناطق پایین تر سوئیس نصب کند.

دولت سوئیس همچنین استفاده از انرژی خورشیدی را آسان تر می کند. سال گذشته، پارلمان فدرال قانون انرژی کشور را اصلاح کرد تا روند تصویب نیروگاه های خورشیدی جدید را که هدف آن تولید سطوح قابل توجهی انرژی در طول ماه های زمستان است، سریع ردیابی کند.

تلاش این کشور به سمت ابزارهای سبزتر تولید انرژی به تصمیم آن برای حذف تدریجی انرژی هسته ای گره خورده است. در ژوئن 2011، پارلمان تصمیم گرفت هیچ یک از رآکتورهای موجود را جایگزین نکند که در همه پرسی سال 2017 تأیید شد.

شرانتس می گوید که یک ترکیب قدرت متعادل برای سوئیس برای دستیابی به گذار به انرژی سبز کلیدی است. نیروگاه های خورشیدی آلپ نیز می توانند سهم مهمی در اینجا داشته باشند.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *