نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 11:36 ق.ظ

استرالیا معدن زغال سنگ جدید را در 10 کیلومتری دیواره بزرگ مرجانی مسدود کرد

توسط شارلوت التون با رویترز  – 08/02/2023

دولت استرالیا از اعطای مجوز برای پروژه جدید زغال سنگ حرارتی در نزدیکی سواحل کوئینزلند مرکزی خودداری کرد.این خبر پس از اعتراض عمومی در مورد خطرات احتمالی برای صخره های دریایی ثبت شده در فهرست میراث جهانی UNCECO منتشر شد.

تانیا پلیبرسک، وزیر محیط زیست در ویدئویی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، گفت: «تصمیم گرفته ام زیرا که اثرات نامطلوب زیست محیطی بسیار زیاد است.

این معدن یک معدن زغال سنگ روباز در کمتر از 10 کیلومتری دیواره بزرگ مرجانی است و خطر آلودگی و آسیب غیرقابل برگشت به صخره بسیار واقعی است.این رد اولین بار است که یک معدن زغال سنگ تحت قوانین محیط زیست فدرال رد می شود.

این پروژه شامل دو چاله روباز – نوعی معدن زغال سنگ که یک گودال روباز است – می شد و منجر به استخراج 10 میلیون تن زغال سنگ در سال می شد.

پس از انتخاب دولت کارگری به قدرت در سال گذشته، پلیبیسک وزیر محیط زیست تازه منصوب شده تصمیم اولیه برای رد این معدن را گرفت و در انتظار رایزنی عمومی بود.تنها در 10 روز، بخش او 9000 نظر دریافت کرد که 98 درصد از او خواستند پروژه را مسدود کند.

این معدن که متعلق به شرکت بزرگ Central Queensland Coal است، در حوزه زغال سنگ Styx قرار دارد.ذغال سنگ مرکزی کوئینزلند بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. کلایو پالمر، مالک میلیاردر نیز این کار را نکرد.

کارشناسان محیط زیست می گویند که صخره های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، بزرگترین اکوسیستم صخره های مرجانی جهان، از تاثیرات قابل توجه تغییرات آب و هوایی و گرم شدن اقیانوس ها رنج می برند.

این اکوسیستم عظیم زیر آب که به طول 2253 کیلومتر در امتداد ساحل شمال شرقی استرالیا کشیده شده است، یکی از شگفتی های بزرگ جهان طبیعی است.اما صخره به شدت در معرض تهدید است. گرم شدن آب به این معنی است که تنها در هفت سال، چهار رویداد سفید شدن مرجان ها را متحمل شده است.

در ماه نوامبر، گزارش مشترک مرکز میراث جهانی یونسکو و اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت توصیه کرد که این صخره «در فهرست میراث جهانی در خطر ثبت شود».

طرفداران محیط زیست تصمیم برای مسدود کردن معدن زغال سنگ استیکس را جشن گرفتند.

این آخرین مورد از یک سری پیروزی های زیست محیطی از زمان روی کار آمدن دولت جدید در سال گذشته است. استرالیا قصد دارد تا سال 2030 انتشار CO2 را تا 43 درصد کاهش دهد – افزایشی نسبت به اهداف قبل از انتخابات تنها 26 درصد.با این حال، در ماه ژوئیه، نخست وزیر آنتونی آلبانیز تعلیق زغال سنگ را رد کرد.

استرالیا همچنان یکی از صادرکنندگان مهم سوخت های فسیلی است و سرانه انتشار گازهای گلخانه ای آن را در بین بالاترین ها در جهان قرار می دهد.این کشور با جمعیتی تنها 26 میلیون نفر (0.33 درصد از جمعیت جهان)، مسئول 3.6 درصد از انتشار جهانی است.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *