نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 9:08 ق.ظ

مرسدس بنز ون جدید و تمام الکتریکی eSprinter خود را امسال به آمریکای شمالی می آورد

Kirsten Korosec -7 فوریه 2023 -مرسدس بنز eSprinter-اعتبار تصویر: مرسدس بنز

مرسدس بنز اعلام کرد که eSprinter باتری-الکتریکی مورد انتظار و به روز شده‌اش بالاخره به آمریکای شمالی می‌آید و تولید آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در کارخانه آن در چارلستون، کارولینای جنوبی آغاز می‌شود.

مرسدس بنز eSprinter – و ورود آن به ایالات متحده و کانادا – ماه‌هاست که مورد انتقاد قرار گرفته است. و مطمئناً، این واقعاً قرار است یک ون بار برای مشتریان تجاری باشد، اما در سرزمینی که آمبولانس‌های قدیمی به خانه‌ای روی چرخ تبدیل می‌شوند، چه کسی می‌تواند بگوید که نسل بعدی غارت‌گران همگی eSprinter را ندارند؟

مرسدس تصویر کامل تری از ون برقی باطری ارائه کرد، به استثنای اینکه قیمت چقدر خواهد بود. این خودروساز آلمانی گفت که حدود 350 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده و زمانی که قصد تولید eSprinter جدید را داشت، رویکرد ماژولی را در پیش گرفت، استراتژی که بیشترین آزادی ممکن را در توسعه و طراحی ون به آن می داد.به عبارت دیگر، مرسدس قصد دارد برای مشتریان مختلف و در مناطق مختلف جذابیت داشته باشد – و به آنها بفروشد.

با این حال، مشتریان در ایالات متحده و کانادا، حداقل در ابتدا، انتخاب محدودی خواهند داشت. این شرکت گفت مرسدس بنز eSprinter جدید به عنوان یک ون باری بلند با سقف بلند و با باتری 113 کیلووات ساعتی که بزرگترین باتری ارائه شده است، در این کشورها وارد بازار خواهد شد. تولید در اروپا، که در کارخانه‌های آلمانی این شرکت در دوسلدورف و لودویگزفلد خواهد بود، اواخر امسال نیز آغاز می‌شود و انواع مختلفی را ارائه می‌کند.

هر نوع ون برقی از سه “ماژول” تشکیل شده است که شامل باتری و یک پیشرانه الکتریکی با موتور سنکرون آهنربای دائم جدید و کارآمدتر و محور عقب الکتریکی است – که هر دو برای اولین بار در ون آن استفاده می شوند. طبق گفته شرکت این موتور در دو سطح توان، با حداکثر توان خروجی 100 یا 150 کیلووات موجود است و گشتاوری تا 400 نیوتن متر (یا حدود 295 پوند فوت) ارائه می دهد.

این شرکت گفت که مرسدس تمام قطعات ولتاژ بالا را در قسمت جلویی قرار داده است که بدون در نظر گرفتن فاصله بین دو محور و اندازه باتری، می‌توان آن‌ها را بدون تغییر با همه مدل‌های خودرو ترکیب کرد. باتری، یا ماژول دوم، در زیر کف بین محورها قرار دارد تا مرکز ثقل پایینی ایجاد کند. در نهایت، ماژول سوم در قسمت عقب است، جایی که محور عقب الکتریکی در آن قرار دارد و به گفته این شرکت، در تمام انواع eSprinter جدید استفاده خواهد شد.

نتیجه نهایی یک ون بار است که ظرفیت بار 488 فوت مکعب، وزن ناخالص وسیله نقلیه 4.25 تن و برد تخمینی بر اساس استاندارد WLTP اروپا 500 کیلومتر (248.5 مایل) در بزرگراه ها و 500 کیلومتر (311 مایل) در شهر. WLTP کمی سخاوتمندتر از استاندارد EPA ایالات متحده در نظر گرفته می شود.

نکته مهم این است که eSprinter می تواند هم با جریان متناوب (AC) و هم با جریان مستقیم (DC) شارژ شود. یک شارژر داخلی وجود دارد که هنگام شارژ با جریان متناوب، جریان خودرو را تبدیل می کند و حداکثر توان خروجی آن 9.6 کیلووات است.

مرسدس گفت که eSprinter جدید را می توان تا 1155 کیلووات در ایستگاه های شارژ سریع شارژ کرد. در یک ایستگاه شارژ سریع، یعنی یک ون مجهز به باتری 113 کیلووات ساعتی می تواند از 10٪ تا 80٪ در حدود 42 دقیقه شارژ شود.

یکی از موارد نهایی ممکن است برای مشتریان تجاری که eSprinter را خریداری می کنند، جالب باشد. درست مانند خودروهای سواری مرسدس، eSprinter جدید به سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مجهز خواهد شد.

https://techcrunch.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *