نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:02 ق.ظ

کمک EIT Digital به استارت‌آپ اسپانیایی Rentall برای پلتفرم اجاره هوشمند

04/01/2023

با پشتیبانی کارخانه نوآوری دیجیتال EIT، این شرکت یک “سکو یا پلتفرم اجاره هوشمند” ایجاد کرده است که می تواند برای صنایع مختلف عمودی، مانند لوازم الکترونیکی مصرفی و تحرک الکتریکی استفاده شود. برندهای بزرگی مانند Carrefour Spain و Leroy Merlin Spain فناوری استارت‌آپ را در محصولات خود ادغام کرده‌اند و به مشتریان این امکان را می‌دهند که به راحتی جدیدترین گوشی هوشمند یا ابزار DIY را اجاره کنند. در پایان قرارداد اجاره، رنتال محصول را باز می‌خرد و مجدداً به شرکت‌های بایبک می‌فروشد. این فرآیند کاملا دیجیتال است و تنها با چند کلیک تکمیل می شود.

مشتریان نهایی نگران دزدیده شدن یا آسیب دیدن محصول نیستند، زیرا بیمه در معامله گنجانده شده است. در حالت اقتصاد دایره ای محض، در صورت سالم بودن کالا، می توان آن را به بازار دست دوم ارسال کرد تا دوباره خرید یا اجاره شود. از طرف دیگر، اجزای اصلی آن را می توان به طور جداگانه برای کاهش ضایعات بازیافت کرد.

 همکاری با EIT Digital از طریق فعالیت نوآورانه “i3 Lifestyle” Digital Finance در راه اندازی سه مولفه خاص این پلتفرم موثر بود: ابزار تشخیص بیومتریک برای شناسایی سریع مشتری، مدیریت کلاهبرداری و سیستم امتیازدهی آنلاین برای به حداقل رساندن خطر تقلب در طول onboarding و دستیار مجازی هوشمند که تجربه مشتری را غنی می کند.

علاوه بر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لوازم خانگی، این استارت‌آپ در حال حاضر باتری، اسکوتر برقی و دوچرخه را در بازار اسپانیا اجاره می‌کند.

 در سال 2023، رنتال قصد دارد به فرانسه و ایتالیا گسترش یابد و موارد دیگری را برای اجاره بگذارد: تلویزیون، پنل‌های خورشیدی، باتری‌های فتوولتائیک و کنسول‌های بازی ویدیویی، فقط چند مورد را نام ببرند. خودروهای برقی نیز در میان مدت گنجانده خواهند شد. برای تقویت رشد خود، این شرکت به دنبال جذب بیش از 2 میلیون یورو است که 400000 یورو از آن قبلاً از سرمایه گذاران اولیه تامین شده است. این پول برای توسعه بیشتر پلتفرم، جذب استعدادهای جدید و راه اندازی گسترش بین المللی استارت آپ استفاده خواهد شد.

https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *