نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:16 ب.ظ

ساخت و تولید صنعتی مسکن

  1. مقدمه

تولید مسکن در بسیاری از کشورها یکی از شاخه های فعالیت های اقتصادی است که به نسبت جمعیت و وضعیت رشد اقتصادی متفاوت است . اما حتی برای بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز همچنان یک موضوع است . مسکن به عنوان یک محصول روشهای متفاوتی را برای تولید می طلبد . مسکن ارزان بعلت نیاز بیشتر در برنامه ریزی ها قرار می گیرد و انواع مختلفی دارد . یکی از استراتژی های مهم در تولید مسکن صنعتی سازی است که بر محور سبک سازی و ایمنی و کیفیت شکل می گیرد . طی چند ساله اخیر این روشها در کشور محل مناقشه زیادی بوده است و بزرگترین پروژه مسکن کشور یعنی مسکن مهر قرار بود که به روش صنعتی تولید شود که نشد . اما موضوع همچنان پا بر جاست .

با بوز موضوعات و فناوری های انقلاب چهارم صنعتی ساخت و ساز مسکن نیز با دیدگاههای جدیدی در تولید و فروش مواجه شده است .

اگر دولت ها به دنبال تولید خانه های کوچک برای رفع بیشترین تعداد تقاضا باشند  باید گزینه های متنوعی را برای تولید صنعتی داشته باشند تا ببینند که چه چیزی برای کشور منطقی تر است. اگر موضو ع را از دید مصرف کننده دنبال کنیم ، بسیاری از متقاضیان خانه های کوچک می گویند، امنیت و خدمات شهری از بالاترین اهمیت برخوردارند . بنابراین موضوعات جانبی یعنی خدمات زیر بنایی نیز باید از همان ابتدا در نظر گرفته شوند .

یک خانه کوچک یک سرپناه است که گاهی اوقات و در برخی کشور ها حتی بر روی چرخ ها ساخته می شود، معمولاً بین 40 تا 60 متر مربع می باشد . خانه های کوچک بطور صنعتی یا نیمه صنعتی ساخته می شوند و سبک زندگی ساده تر و مصرف انرژی کارآمدتری را تشویق می کنند.

در سالهای اخیر با آگاهی مردم نسبت به مسایل اجتماعی در تلاش برای کاهش اثرات نامطلوب بر محیط‌زیست، داشتن سبک زندگی رضایت‌بخش‌تر یا اغلب برای صرفه‌جویی در هزینه به این مسکن ها علاقمند می شوند .  یکی از این روشهای ساخت معروف است به  Steel Frame Solutions قاب های فولادی با قابلیت مونتاژ آسان را برای خانه های کوچک، سازه های 30 متر مربعی، استودیوهای حیاط خلوت، سوله ها، گاراژها و موارد دیگر فراهم می کند.

یکی دیگر از روشها ساخت مادولار است که به تشریح آن پرداخته می شود .

  • ساخت و ساز مدولار مسیر جدید در ساخت و ساز سریع

3 فوریه 2020 https://blog.framecad.com

همانطور که فناوری پیشرفت می کند، تکنیک های ساخت و ساز نیز بهبود می یابد – اغلب به روش هایی که درک آن پیچیده است. با بسیاری از روندها و روش‌شناسی‌های رو به رشد، تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام فرصت‌ها ارزش سرمایه‌گذاری لازم برای ارزیابی و اجرای درست را دارند و کدام‌ها ارزش ندارند، می‌تواند چالش برانگیز باشد.ساخت و ساز مدولار یکی از این تکنیک ها است که ارزش بررسی دارد. کارشناسان صنعت آن را به عنوان یکی از محرک های کلیدی رشد شناسایی کرده اند.

ساخت و ساز مدولار یک راه واقعا انقلابی برای تعریف مجدد فرآیند ساختمان ارائه می دهد. این یک جایگزین نوآورانه و راحت برای روش های ساخت و ساز سنتی ارائه می دهد.

ساخت و ساز مدولار فولاد گیج سبک (LGS) یا فولاد شکل‌دهی سردCFS از ماژول‌های قاب LGS ساخته شده در کارخانه استفاده می‌کند و این توانایی را دارد که زمان ساخت را در یک محیط کنترل‌شده کاهش دهد در حالی که در زمان و هزینه شرکت‌های ساختمانی و توسعه‌دهندگان املاک صرفه‌جویی می‌کند. این روش به عنوان یک نوع از مصالح ساختمانی مقیاس پذیر و انعطاف پذیر با نسبت استحکام به وزن بالا است که آن را به ماده ای عالی برای این روش ساخت تبدیل می کند.

چگونه از ساخت مدولار استفاده می شود؟

روند رو به رشد ساخت و ساز مدولار نشان دهنده فرصت های جدیدی برای شرکت ها برای تخصص در ساختمان های مدولار مانند حمام، کلاس های درس مدرسه، اتاق های هتل، آپارتمان ، ساختمان های اداری، مسکن امدادی، تاسیسات نظامی و کاربردهای بی شمار است.

ماژول ها به هر اندازه یا شکل دلخواه مونتاژ می شوند، با واحدهایی که می توانند در کنار یکدیگر نصب شوند یا روی هم چیده شوند. آنها برای برق از قبل سیم کشی شده اند و برای لوله کشی، گرمایش، و تکمیل داخلی قبل از خروج از کف کارخانه نصب شده اند و یک روش مونتاژ سریع و راحت را فراهم می کنند که در طیف گسترده ای از کاربردها ارزشمند است.

با ساخت و ساز خارج از محل، ماژول های جداگانه ساختمان به محل ساخت و ساز منتقل می شوند، توسط جرثقیل ها در محل قرار می گیرند و در محل مونتاژ می شوند، که ساختار ساختمانی پایدار و ایمن را در بازه زمانی کاهش یافته ارائه می دهد.

برای کسانی که نیازهای خلاقانه دارند، ماژول ها را می توان با دیوارهای داخلی، پله ها و آسانسورها تعبیه کرد تا ساختمانی متناسب با هر مجموعه ای از مشخصات منحصر به فرد ایجاد کند.

مزایای ساخت و ساز مدولار

  • ماژول‌های کارخانه‌ای در یک محیط کنترل‌شده تولید می‌شوند و باعث ایجاد صدا، اختلال یا آلودگی در محل کار نمی‌شوند و مشمول نگرانی‌های آب‌وهوایی و زیست‌محیطی نیستند، که می‌تواند پروژه‌های بزرگ را برای روزها، هفته‌ها یا حتی ماه‌ها در حاشیه قرار دهد.
  • ساخت و ساز مدولار می تواند تا 50٪ سریعتر از ساخت و ساز سنتی باشد و در مقایسه با سایر گزینه ها به احتمال زیاد تکمیل در زمان و بودجه را تضمین می کند.
  • ساخت و ساز مدولار سریع و مقرون به صرفه مزایای زیادی را ارائه می دهد. در حالی که فضای مناسب کارخانه ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری کوچکی داشته باشد، این روش نوآورانه می‌تواند تعداد پروژه‌هایی را که یک شرکت می‌تواند در یک سال مدیریت کند بدون افزایش قابل توجه هزینه‌ها افزایش دهد.
  • ماژول ها را می توان برای برق، لوله کشی، گرمایش و سرمایش و تمام وسایل داخلی قبل از قرار دادن در یک سایت بصورت سفارشی ساخته و نصب کرد که امکان عملکرد سریع را برای صاحبان جدید ساختمان فراهم می کند.
  • سیستم مدولار امکان افزایش یافته برای توسعه و بازسازی در آینده را ارائه می دهد، ساخت و ساز مدولار تولید شده در کارخانه را می توان به ساختمان های موجود متصل کرد، متراژ سطح را افزایش داد و حمام، فضای اداری و فضای مسکونی را برای کاهش نرخ در یک برنامه تسریع شده اضافه کرد.
  • ساخت و ساز مدولار خارج از محل اجازه می دهد تا قسمت های جداگانه کل ساختمان به راحتی حمل شود
  • ساخت و ساز مدولار خارج از محل، میزان نیروی کار مورد نیاز در محل را به حداقل می رساند و خطرات بهداشتی و ایمنی را کاهش می دهد.

ساخت و ساز ماژولار در خارج از محل امکان شگفت انگیزی را برای ساخت سریع به روشی مقرون به صرفه فراهم می کند که پیمانکارانی که در همه صنایع کار می کنند می توانند از آن بهره مند شوند.

  1. مسکن اجتماعی و استفاده از شیوه های تحول دیجیتال
https://www.salesforce.org/blog/social-housing-digital-transformation/

13 دسامبر 2022

مثل این زمان هیچ وقت نبوده که خانه هایمان برایمان اهمیت بیشتری داشته باشد. همانطور که ما در حال عبور از پیامدهای COVID-19 و بحران هزینه زندگی متعادل می شود، وظیفه مراقبتی که بر دوش ارکان سیستمی و حاکمیتی و مهندسی  مسکن قرار می گیرد، به علاوه تغییر در انتظاراتی که متقاضیان جدید از آنها دارند. ، هرگز بزرگتر از این نبوده است.

در بحبوحه انقلاب دیجیتال، این ارکان به دنبال کسانی هستند که در بخش بازرگانی راه را برای مشتری‌محوری‌تر شدن بازار، داده‌محورتر، و نوآوری بیشتر در روش‌هایی که فناوری برای آنها کار می‌کند، هموار کرده‌اند.

با سال‌ها تجربه کار با رهبران در سراسر بخش املاک، از نمایندگان املاک و نمایندگان تجاری گرفته تا سازندگان و مدیران املاک، در Globant می‌دانیم که چگونه کسب‌وکارها می‌توانند از فناوری برای ایجاد فرآیندها و تجربیات دیجیتال برای مشتریان و کارمندان خود استفاده کنند تا رشد و پیشرفت را پیش ببرند.

اکنون زمان آن است که بخش مسکن اجتماعی کشف کند که چه چیزی می تواند از آن بیاموزد و در نقشه راه دیجیتال خود بگنجاند تا روابط و تجربیات قوی تری برای مشتریان خود ایجاد کند.

اما آن چیزی که باید روی آن تمرکز کنند چیست؟

از دارایی محوری تا مشتری محوری

در بخش مسکن اجتماعی، تجربه عاطفی مرتبط با سفر مشتری از یک تجربه ساده سنتی پیشی می گیرد. همانطور که گفته شد، برای بسیاری از ارکان ، فرآیند، فناوری و داده‌های میراثی در طول تاریخ حول خود دارایی فیزیکی متمرکز بوده است، نه  افرادی که در آنها زندگی می‌کنند.

این فقدان مشتری مداری در کارکردهای تجاری و تیم هایی که مسئول ارائه مراقبت و پشتیبانی از مشتریان هستند، نه تنها می تواند منجر به تجربه مشتری از هم گسیخته و نامفهوم شود، بلکه باعث ناکارآمدی در نحوه مدیریت مسائل یا وظایف در تیم ها می شود.

تیم خدمات پشتیبانی

در ساخت و ساز ها و در تحویل تجربه نشان داده که تیم‌های پشتیبانی در محل با مشتریان درگیر می‌شوند – بسیاری از کارکنان پشتیبانی در محل به ندرت به اطلاعات متمرکز در عملکردهای مختلف تجاری دسترسی دارند. با ارائه این داده های متقابل عملکردی، الزامات پشتیبانی مانند بهبودهای خانه را می توان به سرعت انجام داد و تاریخچه چنین وضوح هایی را برای سایر تیم ها ثبت کرد تا از آن آگاه شوند.

پیمانکار

مدیریت وظایف نگهداری و انطباق یعنی پیمانکاران معمولاً در حال حرکت از یک مکان به مکان دیگر هستند و در عین حال مسائل رفع اشکالات و تعمیرات را مدیریت می کنند. دسترسی به اطلاعات مربوطه قبل از بازدید می‌تواند تعداد بازدیدهای مورد نیاز برای تکمیل یک کار (یعنی قسمت‌های صحیح) را کاهش دهد و در مجموع تجربه بهتر و نتایج سریع‌تری را ارائه دهد.

کاری کنید که فناوری برای شما کار کند

بهره وری همیشه یک انگیزه اساسی برای تحول دیجیتال است، اما برای در ساخت مسکن خطرات حتی بالاتر است. مدیریت موثر و بهینه سازی منابع و زمان می تواند تأثیر زیادی بر وسعت مراقبت هایی که می تواند به مشتریان ارائه شود، داشته باشد.

برای بخش مسکن اجتماعی، فرآیندهای دستی، تکثیر داده‌ها، فرم‌های مبتنی بر کاغذ، و اتکای بیش از حد به تماس‌های تلفنی و مراجعات چالش‌هایی برای بسیاری از عملکردهای مدیریت آن‌ها هستند. این نه تنها می‌تواند تجربیات نه‌تنها ایده‌آل را برای مشتریان ایجاد کند، بلکه برای کارمندان نیز می‌تواند زمان بیشتری را صرف کارهای با ارزش بالاتر و ایجاد روابط با مشتریان کند و کمتر برای ورود داده‌ها!

بنابراین، چه چیزی می توانیم از بخش بازرگانی بیاموزیم؟ برای ادغام سیستم های خود، تجسم معیارهای کسب و کار و استثنائات اقدام، از فناوری استفاده کنید!

  کسانی که در فضای کسب و کار مسکن انوه هستند در حال تعریف مجدد معنای «خانه» برای مشتریان خود هستند – نه فقط روش سنتی ، بلکه نوع سبک زندگی که به ما می دهد و جامعه ای که به ما اجازه می دهد بخشی از آن باشیم.

چگونه آنها این کار می کنند؟ خوب، آنها در حال سرمایه گذاری در فناوری و برنامه های تغییر کسب و کار هستند که به آنها اجازه می دهد:

  • فرآیندهایی را دوباره ابداع کنید که تجربه مشتری و علایق آنها را در مرکز هر فرآیند قرار دهد.
  • چندین نقطه تماس انسانی و دیجیتالی هر تیم را با یک مستاجر متصل کنید تا یک دیدگاه واحد واقعی از مشتری خود ایجاد کنید.
  • از هوش مصنوعی مبتنی بر سیستم استفاده کنید تا در نحوه خدمات رسانی به مشتریان خود فعال تر شوید.
  • از طریق کانال‌هایی مانند واتس‌اپ و چت وب، چند کاناله شوید و نسل بعدی مشتریان دیجیتال را در آغوش بگیرید.
  • کارهای دستی را خودکار و بهینه کنید تا تیم‌های آنها بتوانند زمان بیشتری را صرف انجام کارهایی کنند که به بهترین نحو انجام می‌دهند – صحبت کردن و حمایت از مشتریان.

4-چگونه نوآوری و فناوری می تواند کسری مسکن را حل کند؟

21 سپتامبر 2022

در این بخش، به نقش مهم نوآوری و فناوری در کاهش شکاف مسکن  می پردازیم.

نوآوری و فناوری در مسکن

در همه جای دنیا بخش ساخت و ساز با سرعت بی سابقه ای در حال رشد است. تخمین زده می شود که در 40 سال آینده 230 میلیارد متر مربع در سراسر جهان ساخته شود. آمریکای لاتین و دریای کارائیب (LAC) تنها در 50 سال رشد تصاعدی را تجربه کردند و به نرخ شهرنشینی بین 4 تا 10 درصد در برخی کشورها رسید. این رشد اغلب با نابرابری شهری و غیر رسمی همراه است، معمولاً در مناطقی که آسیب پذیری بالایی در برابر خطرات مرتبط با بلایای طبیعی و تغییرات آب و هوایی دارند.

در نتیجه، شهرنشینی سریع و همبستگی آن با نرخ بالای کسری مسکن در منطقه، ما را ملزم به بازنگری در اجرای استراتژی های مخرب در بازار متعارف املاک و مستغلات می کند. ضروری است که استراتژی‌ها نه تنها کیفیت مسکن را بهبود بخشد و اثرات زیست‌محیطی را کاهش دهد، بلکه منافع بازیگران کلیدی مختلف در زنجیره ارزش مسکن، از جمله کاربران، توسعه‌دهندگان، طراحان، پیمانکاران، تامین‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، مدیران املاک و سرمایه‌گذاران را همسو کند.

امروزه استراتژی‌های کسب‌وکار مبتنی بر فناوری و نوآوری نقش مهمی در این دگرگونی فضاهای شهری دارد. بنابراین، حرکت اولیه ما راه‌حل‌های مسکن سبز و انعطاف‌پذیر را از طریق سیستم‌های ساخت‌وساز، مصالح و فناوری‌هایی که طراحی مسکن را نوآور می‌کنند، پیشنهاد می‌کند.

مسکن سبز و انعطاف پذیر

برای یک حرکت موفق، مسکن اجتماعی باید سد متناقض بین مقرون به صرفه بودن، پایداری محیطی و انعطاف پذیری را بشکند. تولید مسکن سبز و تاب‌آور به پایه‌ای اساسی برای توسعه پروژه‌های شهری موفق تبدیل شده است و نیازهای فرهنگی-اجتماعی را با راه‌حل‌های هوشمند اقلیمی همسو می‌کند که به طور قابل‌توجهی بر کربن زدایی بخش ساخت‌وساز تأثیر می‌گذارد.

نوآوری

حرکت دوم  استراتژیک است و  امکان می دهد در صفحه بازی خود مزیت رقابتی به دست آوریم. در این حرکت، نوآوری فرصتی برای تمامی فعالان زنجیره ارزش مسکن است تا کارایی بیشتر را تضمین کنند. اما چگونه می توان در مسکن اجتماعی نوآوری کرد؟

Nova Vivenda، در برزیل، یک نمونه خوب است. برنامه نوآورانه آن مبتنی بر ایجاد یک پلتفرم دیجیتال است که عرضه و تقاضای فرآیندهای خودسازی کمکی را برای بازسازی مسکن اجتماعی با شیوع بیشتر در سکونتگاه‌های غیررسمی به هم متصل می‌کند. این شامل خدمات مالی، کمک های فنی، طراحی و انتخاب مصالح متناسب با نیازها و آسیب پذیری های مسکن است.

علاوه بر اینکه پنجره واحدی برای بهبود مسکن غیررسمی است و شبکه ای از ارائه دهندگان کمک های فنی را گرد هم می آورد، مدل خدمات حضوری نیز دارد: آنها دفاتر خدمات مشتریان را در سکونتگاه های غیررسمی راه اندازی می کنند. بر خلاف سایر ارائه دهندگان راه حل های مسکن در این بازار، مدل آنها – که پلت فرم و دفاتر فیزیکی را ترکیب می کند – به آنها امکان مقیاس غیرمعمول را می دهد: آنها در چندین شهر در برزیل حضور دارند. آنها همچنین اخیراً موفق شده اند یارانه های فدرال را به راه حل های خود هدایت کنند و محصولات خود را در دسترس تر کنند.

این مفهوم مسکن که LiveWork نام دارد توسط دانشجویان معماری دانشگاه کلمسون، اریک لین و سوزان استیلمن طراحی شده است و پایداری را فراتر از پنل های خورشیدی می برد. لین می گوید: «سبز بودن» بسیار مرسوم است، اما مردم در درجه اول بر جنبه زیست محیطی پایدار بودن تمرکز می کنند. ما می‌خواستیم این مفهوم را گسترش دهیم.»

اما لازم نیست که یک کسب و کار کوچک نوپا باشید تا این نوآوری ها به نتیجه برسد. ساکنانی که نمی خواهند سرمایه گذاری خود را اداره کنند، می توانند به سادگی فضای تجاری را با مقداری پول اضافی اجاره کنند. چه کسی یک کافه، اغذیه فروشی، یا دوچرخه فروشی در طبقه پایین نمی خواهد؟

  • 5-     مفهوم سازی مجدد مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای

فراتر از ضرورت درک نتایج در حال تغییر در پویایی تقاضا، پیامدهای نظری مهم تری از محو شدن روزافزون مرزهای بین محل سکونت و محل کار وجود دارد.

با این حال، خانه به عنوان یک محل کار، سطح بیشتری از پیچیدگی را معرفی می کند و نیازمند گسترش چارچوب به مرحله سوم، مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای است، به این معنی که مسکن ممکن است علاوه بر مصرف یک جریان خدمات، دارای ارزش باشد. و پتانسیل سرمایه گذاری آن، به دلیل استفاده از آن به عنوان یک نهاده برای تولید با خانه که به توانایی خانوار برای به دست آوردن درآمد از کار کمک می کند. از آنجایی که ساختار فیزیکی خانه نه تنها جایی برای زندگی، بلکه جایی برای کار فراهم می کند، دارای ویژگی های “کالاهای سرمایه ای” مانند ادارات، کارخانه ها و ماشین آلات است که به تولید کالاها و خدمات کمک می کنند. گسترش به یک کالای سرمایه ای همچنین می تواند به عنوان ایجاد نوعی حلقه فضیلت تلقی شود: خانه ورودی فرآیند کار است که از طریق آن درآمد ایجاد می شود، که به نوبه خود از توانایی خانواده برای پرداخت هزینه خانه حمایت می کند. خانواده زندگی می کند، چه از طریق خرید یا اجاره. بنابراین خانه به معنای واقعی کلمه جایی برای زندگی است و جایی است که به کسب آن کمک می کند.

از این رو، درک ما از سیستم‌های مسکن باید فراتر از تحلیل‌های چگونگی تصمیم‌گیری بازیگران صرفاً بر اساس ویژگی‌های مصرف و سرمایه‌گذاری آن حرکت کند تا بُعد دیگری را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای در بر گیرد. در توصیف سنتی انتخاب مسکن در طول قرن بیستم، تصمیمات خانوار ناشی از تمایلات و محدودیت‌های مصرف و سرمایه‌گذاری آن‌ها تلقی می‌شد. همانطور که در بالا ذکر شد، بعد “کالا سرمایه” بر تصمیم گیری در مورد اینکه در چه چیزی زندگی کنید، تحت تاثیر شرایط کار، و محل زندگی، تاثیر می گذارد، که دیگر الزاماً توسط محل کار کارفرما محدود نمی شود.

6-کار و مسکن در یک محل  

شواهد تجربی موجود نشان می‌دهد که استفاده از خانه به‌عنوان محل کار به یکی از ویژگی‌های اساسی بازار کار در بسیاری از اقتصادهای غربی تبدیل شده است و این امر در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. تا سال 2015، حدود 1 نفر از هر 6 کارگر در اتحادیه اروپا حداقل برخی از روزهای کاری خود را از خانه کار می کردند. همانطور که تجزیه و تحلیل ما از داده‌های ECWS نشان داده است، به نظر می‌رسد که کار در منزل در میان مشاغل حرفه‌ای و مدیریتی و افرادی که درآمد بالاتری دارند، به طور نامتناسبی رایج است. این سوگیری حداقل با نقش پیشرفت‌های تکنولوژیک در کاهش شکاف بین خانه و محل کار در بخش‌های شغلی خاص، دسترسی بهتر به فن‌آوری توانمند در میان گروه‌های درآمد بالاتر، و همچنین در دسترس بودن بالقوه اشکال مسکن که به بهترین شکل ممکن را تسهیل می‌کند، سازگار است. فعالیت های کاری روندهای دیگر، به افزایش سهم مردان در اروپای شمالی و غربی اشاره می‌کند که در کار از خانه مشارکت می‌کنند، و همچنین حضور بیش از حد در بافت‌های شهری و روستایی‌تر. در حالی که تنوع قابل توجهی در بافت های کشور نشان می دهد، به طور کلی، ترکیب مقیاس، گرایش ها و محرک های ظاهری به افزایش احتمالی ادامه کار در خانه به عنوان یکی از ویژگی های مهم بازار کار اروپا اشاره می کند. سیاست‌های اخیر کاهش ویروس کرونا – تحت «قفل بزرگ» – که منجر به جذب گسترده و گسترده کار از خانه در سراسر جهان شد، احتمالاً کاتالیزور مهمی در تسریع روندهای جاری است که ما شناسایی کرده‌ایم.

مقیاس نهایی کار در خانه در دنیای پس از کرونا هر چه باشد، از منظر مطالعات مسکن، به نظر می رسد پیامد روشنی از مسیرهای بازار کار آینده ای برای بسیاری از افراد باشد که در آن مکان های سکونت کارکردهای مسکن متعارف – به عنوان جایی برای زندگی و وسیله نقلیه سرمایه گذاری – با عملکردهای محل کار به عنوان مکانی برای اشتغال با حقوق. این تصور که مسکن ممکن است به عنوان یک کالای سرمایه ای در قالب محل تولید و تولید درآمد نیز عمل کند، دلالت بر این دارد که خانوارها در تصمیم گیری های مسکن خود با مبادله پیچیده تری روبرو هستند. در حال حاضر، دانش دقیق ما در مورد نحوه واکنش افراد محدود است، و شناخت چنین محدودیت‌هایی کلید آغاز دستور کار جدیدی برای مطالعات مسکن است.

تغییر مرزهای بین خانه و محل کار نیاز به مفهوم سازی مجدد قابل توجهی از مسکن و همچنین درک تأثیرات بی شمار این تغییرات در مقیاس های مختلف دارد. دنیایی که در آن تعداد فزاینده‌ای از مردم در خانه کار می‌کنند، ممکن است نه تنها بر شکل مسکن و انتخاب مسکن خانوار تأثیر بگذارد، بلکه متضمن تغییر بالقوه ساختار فیزیکی شهرها، توزیع ارزش‌های دارایی و بازارهای کار و مسکن گسترده‌تر است. درک این تحولات مستلزم ارزیابی مجدد در مطالعات مسکن ماهیت مسکن است که مفهوم سازی سه جانبه در حال ظهور را به عنوان مصرف، سرمایه گذاری و کالای سرمایه ای تشخیص می دهد. این علاوه بر این شامل بررسی چگونگی تغییر معنای خانه، شناخت ما از مرزهای بین قلمرو عمومی و خصوصی، و پیامدهای مربوط به هنجارهای جنسیتی پایدار در تقسیم کار خانگی و فضا است. اثر کاتالیزور بالقوه بحران کرونا فقط ارتباط درک روند کار در خانه و تأثیرات متعدد آنها بر مفهوم سازی خانه را تشدید می کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *