نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 8:07 ق.ظ

نوآوری در مدیریت گردشگری

عکس تزیینی است

  1. مقدمه

پویایی و روند نوآوری در صنعت گردشگری و هتلداری در این مطلب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در عصر حاضر مشخص شده است که نوآوری ها به عنوان انگیزه ای برای توسعه بیشتر گردشگری و کسب و کار هتل و رستوران و بسیاری از کسب و کارهای کوچک همبسته به این بخش عمل می کنند .

نوآوری ها به سرتاسر این زنجیره ارزش  اجازه می دهند نه تنها موقعیت های پیشرو در بخش های بازار خود را تثبیت کنند، بلکه استانداردهای خدمات جهانی را نیز رعایت کنند.  بهمین دلیل است که ضرورت معرفی نوآوری در این زنجیره ارزش به منظور جذب تعداد بیشتری از افراد جامعه بایستی موتور محرکه آن بشود .

در این راستا مطالعات امکان سنجی استفاده از نوآوری ها به عنوان ابزار مهمی برای توسعه شرکت های گردشگری ضروری است. باید اذان داشت که به طور کلی استفاده از فناوری های نوین در سیستم مدیریت گردشگری و هتلداری و رستوران داری، وظیفه مهمی است که باید بسیار مورد توجه مدیران این بخش باشد . پروژه های انجام شده می توانند به عنوان منبع اطلاعاتی و نیز الگویی برای ایجاد و بهبود مستمر این سیستم عامل جذابیت سرمایه گذاری ها در این بخش باشند که متاسفانه در کشور بسیار نادر هستند .

  • 2-      نقش خلاقیت در توسعه نوآوری در گردشگری
https://jemi.edu.pl/vol-9-issue-1-2013/the-role-of-creativity-in-development-of-innovation-in-tourism

خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی شعارهایی هستند که به بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد گردشگری مدرن تبدیل شده اند. خلاقیت و نوآوری اقتصاد گردشگری و همچنین معنای خلاقیت در تجارت گردشگری به شدت مورد بحث قرار گرفته است. امروزه خلاقیت به طور مکرر به عنوان یکی از ویژگی های اساسی اقدامات انجام شده به صورت روزانه از نظر زندگی شخصی و حرفه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، ویژگی که هر کارمند یا شاغل ملزم به داشتن آن است. این بدان معنی است که کارفرمایان و بالاتر از همه، سیستم آموزشی باید احساس کنند که باید شرایط خاصی را ایجاد کنند که در آن خلاقیت انسان شکل بگیرد، که به عنوان سیستمی درک می شود که ما را قادر می سازد تا خود را با محیط دائماً در حال تغییر سازگار کنیم و برای به کارگیری موارد جدید ریسک کنیم. راه حل هایی برای مشکلات خاص هدف این مقاله معرفی نقش خلاقیت در توسعه نوآوری در گردشگری و همچنین عوامل بهبود آن است. بخش تحلیلی مقاله بر تجزیه و تحلیل، از جمله، دو گروه مهم از عوامل تعیین کننده خلاقیت متمرکز خواهد بود: عوامل مرتبط با در دسترس بودن کارکنان واجد شرایط در بازار کار محلی و همچنین ساختار اطلاعاتی کسب و کارهای گردشگری.

مقدمه: خلاقیت و نوآوری

در سال های اخیر خلاقیت جنبه مهمی در فرآیندهای شروع، تحقق و تجاری سازی در بازار نوآوری به نظر می رسد. بیان نوآوری و خلاقیت به اشتباه با یکدیگر مقایسه می شوند. به اختصار می توان گفت که خلاقیت به معنای یک ایده است، در حالی که نوآوری بیانگر یک ایده از جمله ارزش آن است. خلاق بودن توانایی تصور چیزهایی است که تاکنون وجود نداشته اند. همچنین به معنای جستجوی راه حل های جدید با استفاده از اشکال جدید کار است. خلاقیت ممکن است در سطح ذهن انسان متوقف شود. با این حال، نوآوری باید یک اثر قابل اندازه گیری داشته باشد.

بدیهی است که این بدان معنا نیست که این دو اصطلاح یکدیگر را لغو می کنند. از نظر آلتشولر، نوآوری پدیده ای پیچیده، مجموعه ای از توانایی ها، شیوه متفاوت سازماندهی، ترکیب و بیان دانش، درک جهان و خلق ایده ها، دیدگاه ها، واکنش ها و محصولات جدید است. نویسنده ضرورت فرآیندهای خلاقانه را در نوآوری می بیند و بر رابطه بین نوآوری و خلاقیت تاکید می کند.

خلاقیت یک پدیده رابطه‌ای و زمینه‌ای است – هم شانس شکل‌گیری آن و هم نشان دادن بعداً به عنوان کنش‌های خلاقانه و نوآورانه در تعامل با افراد دیگر و زمینه عمل اتفاق می‌افتد. برای اطمینان از اینکه اقدامات خلاقانه در مقیاس بزرگ انجام می شود و منجر به نوآوری می شود، لازم است شرایط خاصی وجود داشته باشد که افراد را به این روش ترغیب کند – “فضایی برای خلاقیت” که بدون آن هیچ شانس واقعی برای اعمال نوآوری وجود ندارد.

بنابراین، خلاقیت منبع نوآوری است و توسعه آن توسط فرهنگ سازمانی مناسب سازمانی پرورش می‌یابد که باید پذیرای هرگونه تغییر و ایده‌های جدید کارکنان باشد، حق اشتباه را بپذیرد و آماده پذیرش ریسک‌های مرتبط باشد. ایجاد یک زنجیره ارزش نوآوری جدید تویوتا نمونه کاملی از شرکتی است که در آن چنین فرهنگی با موفقیت اجرا شده است.

کسب و کارهای توریستی بیشتر و بیشتر متوجه می شوند که فرهنگ سازمانی که توسعه خلاقیت را تشویق می کند چقدر مهم است. رهبران این حوزه به ویژه کسب و کارهای بزرگی هستند که از برنامه های رضایت کارکنان استفاده می کنند که به کارکنان برای ایده های خوب و ارزشمندشان پاداش می دهد. شکار و برانگیختن ماهرترین و توسعه‌یافته‌ترین کارکنان برای ارتقای صلاحیت‌هایشان، نشان دادن مسیر پیشرفت و امکان تحصیل بیشتر، به عنوان مثال. آموزش ها، مطالعات یا برنامه های آموزشی در داخل یا خارج از کشور، همگی در خدمت توسعه خلاقیت هستند. همانطور که به نظر می رسد، مشاغل کوچک و متوسط ​​در این زمینه امکانات محدودی دارند. با این حال، اندازه آنها و در نتیجه تعداد کمتری از کارمندان باید در توسعه خلاقیت کارکنان و شکار با استعدادترین افراد برتری یابد.

بررسی ادبیات

خلاقیت هم کارمندان و هم کارآفرینان منجر به دستیابی به سطح بالاتری از راه حل های نوآورانه معرفی شده جدید می شود (جدول 1).

همه می توانند خلاقانه کار کنند و مشکلات را حل کنند. با این حال، انسان یا محیط همیشه قادر به ایجاد مکانیسمی برای رهاسازی چنین توانایی‌هایی به صورت مداوم نیست. با این حال، اگر چنین مکانیزم‌هایی به کار گرفته شوند، پتانسیل‌های نوآورانه کارآفرینان در سازمان‌هایشان می‌تواند بسیار زیاد باشد. حتی اگر یک کارمند به جز توانایی های ارائه نوآوری های جزئی و تدریجی، توانایی های بزرگی از خود نشان ندهد، مجموع چنین اقداماتی ممکن است چشمگیر باشد.

با این حال، خلاقیت پدیده ای نیست که افراد به تنهایی کار می کنند، بلکه یک سیستم اجتماعی است که در آن کنشگران بر یکدیگر تأثیر می گذارند. روابط بین بازیگران جریان اطلاعات و دانش را تسهیل می کند، که از نظر تحریک خلاقیت اهمیت زیادی دارد. کارکنان شرکت های گردشگری می توانند با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند (در داخل شرکت) یا می توانند به اطلاعات و دانش انباشته شده در محیط خارجی دست یابند. به دلیل پراکندگی دانش، به منظور ارائه اثربخشی فرآیندهای اطلاعاتی، پیوند دانش از نهادهای مختلف ضروری است . توجه مدیران و صاحبان شرکت‌های گردشگری را به سمت فناوری‌های اطلاعاتی سوق می‌دهد که از کسب دانش از منابع خارجی حمایت می‌کنند (همچنین به لطف تقویت روابط با شرکا، که دسترسی به دانش آنها را “باز می‌کند”.

کارکرد اساسی فناوری اطلاعات، امکان و تسهیل مدیریت جریان های اطلاعاتی است .هنگامی که به طور ماهرانه به کار گرفته می شوند، تأثیر منفی فاصله فیزیکی بر اثربخشی انتقال دانش را کاهش می دهند وارتباط با محیط را بهبود می بخشند، باعث افزایش تبادل دانش، بهبود فرآیندهای یادگیری و توسعه تعاملات جدید و پیچیده بین افراد می شوند .

شرکت های گردشگری می توانند فعالیت هایی را با هدف توسعه ساختار اطلاعات داخلی و خارجی آغاز کنند. آنها همچنین می توانند از ساختار اطلاعاتی توسعه یافته توسط سازمان های خارجی استفاده کنند.

تحلیل و بررسی

با توجه به ملاحظات فوق در مورد اهمیت خلاقیت در توسعه کارآفرینی در گردشگری، می توان تفسیری منصفانه از نتایج سطح یکی از حیاتی ترین مولفه های سرمایه انسانی در گردشگری ارائه داد.

نتایج مطالعات بخشی از تحلیل‌های تشخیصی بسیار گسترده‌تر از ساخت یک زنجیره ارزش نوآورانه است که توسط تیم دانشکده مدیریت گردشگری در دانشگاه Jagiellonian در سال‌های 2011-2012 تحت نظارت پروفسور M. Bednarczyk انجام شد.

تجزیه و تحلیل پاسخ های ارائه شده توسط کارآفرینان مورد بررسی نشان داد که در اغلب موارد خلاقیت کارکنان خود را در سطح ثانویه ارزیابی می کنند، به این معنی که متاسفانه نیازهای تجاری کارفرمایان در این زمینه برآورده نشده است. با این حال، خلاقیت هم کارفرمایان و هم کارمندان آنها یک ویژگی است که در ایجاد و توسعه ظرفیت برای نوآوری در شرکت ها و مناطق ضروری است. با این حال، سطح خلاقیت کارکنان به عوامل بسیاری بستگی دارد، از جمله، در دسترس بودن منابع انسانی ماهر در بازار. نتایج مطالعات وجود یک رابطه آماری معنادار بین سطح خلاقیت و در دسترس بودن کارکنان با استعداد و خلاق را تأیید می‌کند. بازار. در میان کارآفرینانی که دسترسی بالاتر کارکنان خلاق را ارزیابی کردند، اکثریت قریب به اتفاق کسانی بودند که در همان زمان سطح خلاقیت کارکنان خود را بیشتر ارزیابی کردند

علاوه بر ارزیابی سطح خلاقیت کارکنان، از پاسخ دهندگان خواسته شد تغییراتی را که در این زمینه در سه سال گذشته رخ داده است، ارزیابی کنند. متأسفانه نیمی از پاسخ دهندگان ادعا کردند که هیچ تغییر قابل توجهی در سطح خلاقیت کارکنان ایجاد نشده است. بسیار آزاردهنده است زیرا ممکن است به این معنی باشد که هیچ سیستم انگیزشی مناسبی برای تشویق کارکنان به توسعه خلاقیت خود وجود ندارد. مسئولیت اصلی کارآفرینانی که مایل به توسعه پتانسیل های نوآورانه خود هستند باید ایجاد مکانیسم هایی برای تحریک کارآفرینان و کارکنان به انجام خلاقانه باشد. خلاقیت باید به طور مستمر توسعه یابد تا بتواند به پتانسیلی برای ایجاد نوآوری در گردشگری تبدیل شود. نه تنها کسب و کارها بلکه مدارس و کالج ها نیز مسئول آن هستند. سیستم آموزش رسمی که باید خلاقیت را آموزش دهد و توسعه دهد.

در جریان مطالعه، همبستگی توسعه فناوری اطلاعات شرکت‌های گردشگری و خلاقیت پرسنل آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. همانطور که در بالا ذکر شد فناوری اطلاعات و ارتباطات به کار رفته توسط SMTE ها دسترسی به پرسنل واجد شرایط را در بازار محلی تسهیل می کند. در مطالعه حاضر موضوع بررسی عمیق تر، ارتباط پشتیبانی فناوری اطلاعات برای همکاری و همکاری با نهادهای خارجی در توسعه محصولات، خدمات و دانش جدید مورد استفاده شرکت های گردشگری و میزان خلاقیت پرسنل آنها بود. بر اساس داده های جمع آوری شده همبستگی بین هر دو عامل ثابت شده است . کارکنان شرکت هایی که سطح بالاتری از پشتیبانی فناوری اطلاعات را برای همکاری و همکاری خارجی توسعه دادند نسبت به کارکنان سایر سازمان ها خلاق تر بودند. بر اساس استدلالی که قبلا ارائه شد، می توان فرض کرد که ساختار اطلاعات گسترده عاملی است که خلاقیت کارکنان را تسهیل می کند. با این حال، با استفاده از مطالب تجربی جمع آوری شده در طول مطالعه، رابطه علی را نمی توان به طور واضح بیان کرد. به همین دلیل فرض فوق باید به عنوان یک فرضیه تلقی شود که اثبات یا رد آن نیازمند تحقیقات بیشتر است.

نقش نظام آموزشی در رشد خلاقیت کارکنان

نتایج تحقیق ارائه شده نشان می‌دهد که در دسترس بودن کارکنان خلاق ارزیابی نسبتاً کمی داشته است. نگران‌کننده‌تر این است که سال‌هاست که تعدادی از مدارس صنعت گردشگری در حال رشد بوده‌اند، اما به جای ایجاد برنامه‌های آموزشی بیشتر و رقابتی‌تر مرتبط با خلاقیت، بر آموزش انبوه مطابق با استانداردهای تحمیلی متمرکز شده‌اند. این رویکرد انعطاف ناپذیر به آموزش «مخاطب انبوه» به خلاقیت جوانان کمکی نکرد. از این رو، ارزیابی هایی که به سطح پایین و متوسط ​​به بالا رشد خلاقیت در مدارس و دانشکده ها اشاره می کند، نباید تعجب آور باشد. بنابراین آموزش رسمی در مناطق کمکی به خلاقیت سرمایه انسانی نمی کند.

آموزش در زمینه گردشگری، علیرغم توسعه سال ها، نیازمند تغییراتی در سیستم هم در لهستان و هم در اروپا است. L. Pender و R. Sharpley این نظر را دارند و ادعا می کنند که بخش گردشگری در اروپا با همگنی نسبتاً بالایی مشخص می شود، اما سیستم های آموزشی و آموزشی همراه به دلیل تفاوت در سیستم های آموزش حرفه ای و وضعیت و ماهیت بسیار متفاوت هستند. . راه حل مشکل این است که، همانطور که فرض می شود، اجرای چارچوب اروپایی صلاحیت ها باشد، که تمام تفاوت ها را در شناخت و اعتبار صلاحیت ها و مهارت ها در هر زمینه قابل تشخیص روشن می کند. اروپا نه تنها با لغو مرزها به معنای دقیق آن در حال باز شدن است، بلکه به نظر می رسد «باز کردن ذهن کارفرمایان» بر روی مهارت های قبلی به یک ضرورت تبدیل شود

همکاری بین علم و شرکت‌ها، از جمله، موضوع استراتژی لیسبون بود که منجر به بیانیه‌ای شد که 19 اصل را در مورد قوانین همکاری بین کالج‌های آموزش عالی و شرکت‌ها به منظور ارتقای نوآوری اقتصاد اروپا تعریف می‌کرد. یکی از آنها به نیاز به افزایش چشمگیر سهم هزینه های عمومی اختصاص یافته به آموزش و شناسایی و رفع موانع موجود در سیستم های آموزشی که مانع توسعه جامعه نوآورانه دوست می شود، به ویژه اجرای آموزش بهتر و توسعه مهارت ها اشاره می کند. در نوآوری موضوع همکاری بین علم و تجارت نیز موضوع مطالعات OECD بود که در گزارش های سالانه این سازمان ارائه شد، از جمله: “علم، فناوری و صنعت” (OECD Science, Technology and Industry Outlook 2012, 2012). و هفتمین برنامه چارچوب (2007-2013) برای شرکت های کوچک و متوسط.

نظام آموزشی معاصر باید در تمام سطوح خود، جوانان را برای مستقل شدن بیشتر از آنچه در گذشته نیاز بود آماده کند. اول از همه، مدرسه یا کالج باید به جوانان بیاموزد که به تنهایی مشکلات را حل کنند و راهبردهای راه حلی را توسعه دهند، اقدامات خود را برنامه ریزی کنند و همکاری را سازمان دهند. جایگاه مهمی در بین توانایی های مورد نیاز استقلال در جستجوی اطلاعات و همچنین انتخاب و ارائه آن به دیگران است.

نتیجه

در پوشش منطقه ای، کارکنان تحصیل کرده، ماهر و خلاق که معرف استانداردهای کیفی جدید هستند، پتانسیل نوآوری بیشتری را در کسب و کارها و مناطق تعیین می کنند که سرعت و جهت توسعه آنها را مشروط می کنند و مزیت رقابتی آنها را ایجاد می کنند. با این حال، بدون یک سیستم آموزشی مناسب که به سمت توسعه و ارتقای خلاقیت در میان جوانان باشد، تامین ارزش افزوده مورد انتظار در محصولات ارائه شده برای کارآفرینان و کل مناطق دشوار خواهد بود.

در جست‌وجوی راه‌هایی برای فعال‌سازی خلاقیت پرسنل شرکت‌های گردشگری باید پتانسیل فناوری اطلاعات در این زمینه را در نظر گرفت. تسهیل دسترسی به پرسنل مجرب در زمینه کمبود منابع انسانی موجود در بازارهای گردشگری محلی اهمیت فوق العاده ای دارد. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای حمایت از کسب اطلاعات از محیط نیز برای ایجاد خلاقیت پرسنل بسیار مهم است. مجموعه‌های رو به رشد داده‌ها که به طور بالقوه به راحتی در دسترس هستند (مانند داده‌های جمع‌آوری‌شده در حوزه رسانه‌های اجتماعی) به راه‌حل‌های پیچیده‌تر و پیچیده‌تری برای بازیابی و تجزیه و تحلیل خود نیاز دارند. در این زمینه نمی توان نقش محیط گردشگری منطقه ای (نهادی) را دست بالا گرفت. بیش از 90 درصد از شرکت های گردشگری در اتحادیه اروپا شرکت هایی هستند که کمتر از 10 نفر را استخدام می کنند. برای اکثر آنها توسعه هر نوع پشتیبانی فناوری اطلاعات به دلیل کمبود منابع لازم از جمله دانش فنی اولیه غیرممکن است. به همین دلیل موسسات تشکیل دهنده محیط کسب و کار گردشگری از جمله موسسات آموزشی و پژوهشی باید فعالانه در ایجاد ساختار اطلاعاتی لازم برای انتقال دانش و اطلاعات به و در بخش گردشگری مشارکت کنند. چنین فعالیت‌هایی نه تنها منجر به افزایش خلاقیت منابع انسانی در گردشگری می‌شود، بلکه فرآیندهای نوآوری را در کل صنعت گردشگری افزایش می‌دهد.

  • نوآوری های پس از COVID19 در صنعت گردشگری
    https://innovationcloud.com/blog/postcovid19-innovations-in-the-tourism-industry.html

    سفر یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان است و به تبع آن محدودیت‌های دولت در رفت و آمد و تردد گردشگران به یک روند عمومی تبدیل شده است. علاوه بر رکود اقتصادی، این دلیلی است که گردشگری بین المللی ضربه شدیدی خورد. با توجه به اینکه گردشگری یکی از بزرگ‌ترین و سریع‌ترین صنایع در سطح جهان است، باید تلاش زیادی کرد تا گردشگری در شرایط کنونی به ظرفیت‌های اصلی خود بازگردد. این وضعیت باید به صورت استراتژیک و با اقدامات پیشگیرانه برای گردشگری برای به دست آوردن ثبات اجتماعی-اقتصادی پس از همه گیری جهانی مورد توجه قرار گیرد. این صنعت شامل حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی، زنجیره تامین مواد غذایی، بخش اقامت، سرگرمی، تفریح ​​و غیره می شود. در نتیجه، حوزه وسیعی از کسب و کارهای پیشنهادی برای تغییرات وجود دارد و بیشتر به این دلیل است که گردشگران پس از کووید مشابه قبل از کووید نیستند.

    راه حل های نوآورانه در مورد اقدامات ایمنی و بهداشتی و همچنین نزدیکی به امکانات پزشکی، در برآورده کردن انتظارات عمومی از اهمیت اساسی برخوردار خواهد بود.

    یک استراتژی برای جذب گردشگران شامل نوآوری های ایمنی است

    در طول یک بحران جهانی، صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی معمولاً قوی‌ترین ضربه را می‌خورد و یکی از ستون‌های قوی سیستم اجتماعی-اقتصادی مدرن است. به خصوص در حال حاضر، زمانی که این صنعت با منشاء بحران ارتباط نزدیکی دارد، می‌توان انتظار رکود حتی بیشتر را داشت. سوالی که به نظر می رسد هیچ کس پاسخی برای آن ندارد این است که تغییرات در صنعت چگونه بر قوانین بازی تأثیر می گذارد. بدون شک این تغییرات تقریباً بر هر جنبه ای از سفر و اقامت گردشگر تأثیر می گذارد. ماهیت چالشی که این صنعت با آن مواجه است می تواند تاکید بیشتری بر ایمنی مسافران داشته باشد. در پاسخ به این امر، برندهای گردشگری ناگزیر باید با ایده‌های نوآورانه و جسورانه که شامل پذیرش گسترده‌تر فناوری است، حرکت کنند. در حالی که برندهای بزرگ هتل قبلاً در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته اند، سایرین نیز باید از آن پیروی کنند تا نتایج را دست کم نگیرند. مسلم است که آینده گردشگری به شدت به اکتشافات دیجیتال و فناوری مانند استفاده از چت بات ها برای رزرو، الگوهای تحرک برای مدیریت جریان بازدیدکنندگان، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، 5G، روباتیک سرویس گرا، روش های گیمیفیکیشن برای احساسات متکی خواهد بود.

    این نوآوری ها تجربه جدید گردشگری را شکل می دهند. خبر خوب این است که نوآوری‌های فناوری زمان کوتاه‌تری برای عرضه ایده به بازار خواهند داشت، زیرا رهبران بیشتر و بیشتری در صنعت به کمک راه‌حل‌های نرم‌افزاری مدیریت نوآوری روی می‌آورند. چندین هتل در حال حاضر کارمندان خود را با ربات‌هایی که برای ارائه خدمات اتاق استفاده می‌شوند جایگزین کرده‌اند که در این شرایط جایگزین امن‌تری است.

    استانداردهای جدید بهداشتی تا جایی که می توانند دقیق باشند

    گردشگران تجربه خرید می کنند، بنابراین هر هتلی باید با توجه ویژه به ایمنی مهمانان خود، فضاهای خود را در خود جای دهد. اگر تشنه هستید، به فروشگاه می روید و نوشیدنی می خرید، اما اگر می خواهید در نسیم تابستانی در مقابل منظره ای زیبا بنشینید و چیزی بنوشید، به احتمال زیاد به مکان خاصی سفر خواهید کرد و هزینه آن را پرداخت خواهید کرد. آن تجربه اگر این شامل یک تجربه بالقوه بیماری وحشتناک باشد، هیچ کس علاقه ای به خرید نخواهد داشت. الزامات استاندارد جدید برای تمیز کردن امکانات اقامتی به شدت تنظیم می شود. دکمه های آسانسور، دستگیره درها، مبلمان، سوئیچ ها، کنترل از راه دور و سایر اشیایی که اغلب لمس می شوند باید پس از هر بار استفاده به اندازه کافی تمیز و ضدعفونی شوند. ماسک صورت، ضدعفونی کننده دست و سایر تجهیزات بهداشتی باید همیشه در دسترس مهمانان نیازمند باشد. نوآوری‌ها در تجربه میز پذیرش، روش جدیدی را برای پذیرایی از مهمانان با پذیرایی بدون تماس به ما ارائه می‌دهند. به احتمال زیاد در سفر بعدی خود به جای پذیرش مهربان با یک دستگاه الکترونیکی مواجه خواهید شد.

    سفرهای داخلی یک مقصد جدید است

    نزدیکی امکانات پزشکی باعث می شود گردشگران در مورد مسافتی که مایل به سفر هستند تجدید نظر کنند و در بیشتر موارد بر افزایش تقاضا برای گردشگری داخلی تأثیر بگذارد. اگر روند بسته شدن مرزهای بین المللی ادامه یابد، این امکان وجود دارد که مردم به سادگی چاره دیگری نداشته باشند. فرصت های برجسته در مقابل کسب و کارهایی است که واقعاً به صدای مشتری گوش می دهند و رفتار آنها را مشاهده می کنند. ارسال پیام صحیح به مشتریان بالقوه و استفاده از ابزارهای بازاریابی برای ارتقای ارزش گردشگری داخلی بسیار مهم است. که باید به گونه ای انجام شود که لحظات نوستالژیک یا هیجان کشف زیبایی های پنهان کشورشان را زنده کند.

    ویژگی‌های نوآورانه‌ای که برای افزایش امنیت و رفاه سلامت قرار می‌گیرند، بدون شک مبتنی بر راه‌حل‌های تکنولوژیکی خواهند بود. با هدف پیش‌بینی نیازهای افراد و ساخت مدل‌های پیش‌بینی، یادگیری ماشینی می‌تواند در بازاریابی این مقاصد و هدف قرار دادن افرادی که می‌خواهند مکان‌های جدید یا مکان‌هایی را که مدت‌ها پیش از آن‌ها بازدید کرده‌اند، کاوش کنند، بسیار مفید باشد. مکان‌هایی که قبلاً بازدید شده‌اند اغلب احساس آرامش و اعتماد به نفس را برمی‌انگیزند و این ویژگی‌ها باید مهم‌ترین ویژگی‌هایی باشند که به مسافران منتقل می‌شوند. در مورد امکاناتی که معمولاً میزبان تعداد زیادی از افراد مانند موزه ها، پارک های موضوعی، تئاتر و مراکز تفریحی هستند، استفاده از واقعیت افزوده را در عمل مشاهده کرده ایم و مطمئن هستیم که در آینده شاهد بسیاری از آن خواهیم بود.

    سفر کاری هنوز یک امر واقعی است؟

    ما در این مورد زیاد می شنیدیم. جای تعجب نیست که چرا بخش بزرگی از درآمد صنعت هتلداری از بخش کسب و کار است، اما ممکن است این موضوع در حال تغییر باشد. شرکت ها به دلیل خطر ابتلا به بیماری، خطر اعزام کارمندان خود را به سفرهای کاری ندارند. صنعت گردشگری برای مدت نامعلومی از این تأثیر منفی رنج خواهد برد، اما برای سازماندهی ارتباطات تیم خود و تشویق همکاری در پروژه های تجاری مشترک، جایگزین های فناوری مناسبی وجود دارد. تصور مجدد سفرهای شرکتی یک چالش کاملاً برای صنعت گردشگری خواهد بود. اگر آنها تلاش خود را بر خلاقیت و نوآوری نقاط دردسر اصلی مانند رویدادهای بزرگ شرکتی، کنفرانس ها و فعالیت های تیم سازی متمرکز کنند، غیرممکن نیست. این وضعیتی است که در آن هر ایده به عنوان یک عامل کمک کننده برای رسیدن به هدف احیای گردشگری تجاری محسوب می شود.

    یکی دیگر از جنبه های مهم گردشگری آینده، انعطاف پذیری است. در این صنعت، انعطاف‌پذیری چیزی است که کسب‌وکارها می‌خواهند از طریق سیاست‌های لغو، نرخ خدمات، تغییرات برنامه‌ریزی و غیره برجسته کنند. همچنین، تقریباً در هر جنبه‌ای از تجربه مهمان، رویه‌ها و سیاست‌های جدیدی انتظار می‌رود. ما بسیار هیجان زده هستیم که ببینیم در سفرهای آینده چه چیزی در انتظارمان است.

    • نتیجه گیری

    در ارتباط با این مبحث هنوز میتوان جنبه های متعدد دیگری را باز نمود . اما با توجه به موضوعات مهم می توان نتیجه گیری هایی را بعمل آورد :

    • اگرچه موضوع اپیدمی کرونا ویروس کاهش چشمگیری داشته است ولیکن تاثیرات خود را در ارتباط با تقاضای سفر تا مدتها خواهد داشت . این امر لزوم نوآوری در هرچه کمتر کردن موارد مشابه را دو چندان کرده است.
    • نوآوری با رویکرد های جدید با برنامه ریزی آموزشی برای توسعه دیدگاههای جدید در مدلهای تجاری کسب و کار ها بایستی انجام شود .
    • سفر های داخلی در مرز های ملی موقعیت خاصی یافته اند و برنامه ریزی جدی تری را باید برای آن انجام داد و در توسعه سرمایه گذاری در آن اقدامات گسترده ای لازمست.
    • فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال زمینه بسیار خوبی برای نوآوری در صنعت گردشگری هستند و باید با توسعه مهارت ها بهبود یابند .
    • انواع روشهای مشارکت در خلق ارزش در این حوزه  توجه خاصی از سوی صاحبان کسب و کار ها را می طلبد .

    آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *