6 اردیبهشت 1403 1:42 ق.ظ

DNA جمع‌آوری‌شده از اسکلت‌های برده‌ای که در محل دفن نامشخص قرن هجدهم دفن شده‌اند، تاریخچه آنها را آشکار می‌کند.

12 ژانویه 2023 -توسط باب یرکا، -اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

تیمی از محققان وابسته به چندین مؤسسه در ایالات متحده که با اعضای پروژه محل دفن آفریقای خیابان آنسون کار می کنند، بخشی از تاریخچه برخی از افراد برده شده را کشف کرده اند که در قرن هجدهم در چارلستون، کارولینای جنوبی شلوغ ترین بندر برده در تاریخ آمریکا دفن شده اند.

در مقاله خود که در Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد، این گروه توضیح می‌دهند که چگونه نمونه‌های بافتی را از اسکلت‌های موجود در گورستان جمع‌آوری کردند و تجزیه و تحلیل DNA آنها چه چیزی را در مورد تاریخچه آنها نشان داد.

از اوایل دهه 1500، به عنوان بخشی از تجارت برده بزرگ، اروپاییان سفیدپوست سیاهپوستان ساکن آفریقا را به زور به عنوان برده در آمریکای مستعمره به کار بردند. آنها این کار را تا سیصد سال بعد ادامه دادند. بسیاری از این بردگان زندگی خود را در آمریکا در چارلستون کارولینای جنوبی آغاز کردند.

تقریباً نیمی از این بردگان به بندرگاه رسیدند و به طور خلاصه فروخته شدند. در این تلاش جدید، محققان یک تجزیه و تحلیل DNA از اسکلت بردگانی که در قرن هجدهم در نزدیکی قلب شهر در یک محل دفن نامشخص دفن شده بودند، انجام دادند.

این گورستان در سال 2013 کشف شد و از آن زمان تاکنون تلاش هایی برای شناسایی افرادی که در آنجا دفن شده اند انجام شده است. در مجموع، 36 اسکلت در این گورستان یافت شد اما تنها 18 اسکلت دارای نمونه بافت مناسب برای استفاده در یک مطالعه ژنتیکی بودند. کار قبلی روی این پروژه نشان داد که همه افراد گورستان قبل از دفن در تابوت قرار داده شده بودند و بیشتر آنها آثاری مانند لوله، مهره یا حتی سکه در تابوت داشتند.

در بررسی DNA، محققان دریافتند که همه بردگان به جز یکی مستقیماً از آفریقا آمده بودند یا اجدادی داشتند. آنها همچنین دریافتند که اصل و نسب بردگان به سواحل غربی آفریقا محدود نمی شود – برخی از بردگان از بخش هایی از مناطق جنوب صحرا گرفته شده بودند. این تیم دریافتند که 13 نفر از آنها در غرب آفریقا به دنیا آمده اند و بقیه احتمالاً در ایالات متحده آمریکا هستند. محققان همچنین دریافتند که هیچ یک از افرادی که در گورستان دفن شده اند به هیچ یک از آنها نسبتی ندارند – نشانه ای که نشان می دهد اعضای خانواده هنگام ورود از هم جدا شده اند.

محققان همچنین دریافتند که یک نفر در این گورستان دارای نسب مادری بومیان آمریکایی است که به نظر آنها جنبه چند نسلی تجارت برده آمریکایی را برجسته می کند.