نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:51 ب.ظ

توقف کنید و رزهای متاورس را بو کنید: دنیای مجازی در نمایشگاه CES

8 ژانویه 2023 – توسط جولی JAMMOT-مردی در CES فناوری OVR ION 3 را امتحان می‌کند که وقتی کاربر با مواردی در محیط VR تعامل می‌کند، بو منتشر می‌کند.

استارت‌آپ‌های واقعیت مجازی می‌گویند فناوری‌های همه جانبه‌ای که می‌توانند زندگی بهتری ایجاد کنند، خواه به مردم در درمان زوال عقل یا یادگیری خلبانی جت‌های جنگنده کمک کنند، آینده متاورس است.

برخی از کارآفرینان در جشنواره گجت‌های CES که در لاس‌وگاس بود، مشتاق بودند تا دنیای واقعی و مجازی را با هم ترکیب کنند تا به مردم کمک کنند گل رز را متوقف کنند و بوی آن را ببویند.

شرکت OVR Technology یک وسیله جانبی برای هدست‌های واقعیت مجازی ایجاد کرده است که کاربران را در اطراف یک آتش سوزی مصنوعی با بوی دود و مارشملو برشته شده ایجاد می‌کند.

سارا سوسیا، معاون رئیس OVR، گفت که بو برای متاورژن ضروری است، زیرا “تنها حسی است که مستقیماً به سیستم لیمبیک، بخشی از مغز که برای حافظه و احساسات حیاتی است، متصل است.”

این استارت آپ مستقر در ورمونت همچنین دارای نمونه اولیه دستگاه دیگری است که می تواند کارتریج های بویایی ایجاد شده توسط کاربران از طریق یک برنامه تلفن همراه را در خود جای دهد.

شرکت ژاپنی “فناوری عطر دیجیتال” Aromajoin نیز شرط می‌بندد که متاورس محلی پر از بو خواهد بود.

SeonHoon Cho از Aromajoin در مورد رایحه در دنیای مجازی می گوید: «مثل قبل از گوشی های هوشمند است، ما نمی دانستیم آنها چقدر در زندگی ما نقش دارند.

کم کم شکل می گیرد

هنگامی که فیس بوک در اواخر سال 2021 نام شرکت خود را به متا تغییر داد، نشان از ایمان به تبدیل شدن دنیای متا به مرکز زندگی آنلاین داشت و این شرکت علیرغم کاهش سود به سرمایه گذاری در آینده ادامه می دهد.

استیو کونیگ، نایب رئیس انجمن فناوری مصرف کننده (CTA) که CES را سازماندهی می کند، می گوید: «این روزها احتمالاً Metaverse با شک و تردید مواجه می شود.

“من فکر می کنم که اصطلاح متاورس هنوز تا حدودی ماهیت گمانه زنی دارد.”

کونیگ گفت، اما متاورس در حال شکل گیری از طریق برنامه ها و دستگاه های مختلف است.

شرکت هندی AjnaLens معتقد است که تجارب فراگیر آنلاین می تواند به حل مشکلات بیکاری و کمبود نیروی کار ماهر کمک کند.این شرکت یک هدست واقعیت ترکیبی (مجازی و افزوده) AjnaXR طراحی کرده است که سبک‌تر از مدل‌های موجود است، بنابراین می‌توان آن را برای ساعت‌ها به راحتی پوشید.

هدست جدید HTC Vive XR Elite با قابلیت های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در نمایشگاه CES در لاس وگاس به نمایش گذاشته شد.

کسب‌وکارها از آن برای آموزش به کارگران استفاده می‌کنند که چگونه با ابزارهایی مانند جوشکاری و نقاشی، اضافه کردن جوی استیک یا دستکش لمسی که حس عملی را به تجربه دست می‌دهند، کار کنند.

Pankaj Raut یکی از بنیانگذاران AjnaLens به خبرگزاری فرانسه گفت VR تأثیر چند برابری بر بخشی از مغز دارد که در آن چیزها را برای زندگی ذخیره می کنید.”مثل این است که وقتی دوچرخه سواری را یاد می گیرید، هرگز آن را فراموش نمی کنید.”

مبارزه با زوال عقل؟

استارت‌آپ فرانسوی SocialDream همچنین هدست واقعیت ترکیبی خود را طراحی کرده است که با محتوای دنیای مجازی آن سازگار شده است – تصاویری که حافظه را در بیماران آلزایمر تحریک می‌کند.

بنیانگذار تیری گریکورت گفت که می‌خواهد ویدیوها را «در یک حباب» نمایش دهد.

گریکور گفت که نمونه اولیه او که Dreamsense نام دارد، “روی صورت سفت نیست و لنزها به چشم آسیب نمی رسانند.”و حسگرهایی وجود خواهند داشت که احساسات را در زمان واقعی اندازه گیری می کنند.

واحد متا Oculus و هدست های واقعیت مجازی HTC رقیب هنوز هم در این مرحله بیشتر برای بازی استفاده می شوند.

CTA انتظار دارد امسال 3.1 میلیون هدست واقعیت مجازی در ایالات متحده به فروش برسد که 20 درصد افزایش نسبت به سال 2022 نشان می دهد، در حالی که انتظار می رود فروش عینک های واقعیت افزوده دو برابر شود و به بیش از 380000 برسد.در حال حاضر، به نظر می رسد که کسب و کارها نسبت به مصرف کنندگان غیربازیگر با اشتیاق بیشتری از این فناوری استقبال می کنند.

شرکت Red 6 در حال آزمایش یک سیستم واقعیت افزوده برای آموزش خلبانان جت های جنگنده بدون هزینه یا خطر پرواز واقعی است.دانیل رابینسون، بنیانگذار Red 6 می گوید: «در حال حاضر، متاورس نوعی راه حل برای جستجوی مشکلات است.کاری که ما انجام داده‌ایم کاملاً برعکس است. ما یک مورد استفاده واقعا قانع‌کننده برای این فناوری پیدا کرده‌ایم که برخی از مشکلات حیاتی را که واقعاً باید حل شوند، حل می‌کند.»

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *