نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 7:21 ب.ظ

یک ابزار جدید به ترسیم محل توسعه زیرساخت های انرژی پاک کمک می کند

10 ژانویه 2023 -توسط مارگریت هوبر، آزمایشگاه ملی آرگون -رابط GEM که مکان های نیروگاه بادی و خورشیدی را با پتانسیل خورشیدی فتوولتائیک نشان می دهد. اعتبار: آزمایشگاه ملی آرگون

نقشه‌بردار انرژی مکانی یک ابزار نقشه‌برداری آنلاین تعاملی است که می‌تواند به شناسایی مناطقی در سراسر کشور کمک کند که برای پروژه‌های زیرساختی بادی، خورشیدی و دیگر انرژی‌های پاک مناسب هستند.

به خاطر سپردن، یا حتی تصور برخی از آنها، ممکن است سخت باشد، قبل از اینکه اکثر ما یک پلت فرم نقشه برداری پویا را در جیب عقب خود حمل کنیم، زندگی چگونه بود. توانایی ترسیم سریع کارآمدترین مسیر با ماشین، دوچرخه یا پیاده به حالت دوم تبدیل شده است. اگر همان اصل داشتن ابزاری با سهولت در دسترس و استفاده آسان را بتوان در نقشه برداری زیرساخت انرژی اعمال کرد، چه؟

نقشه‌بردار انرژی جغرافیایی (GEM) یک ابزار نقشه‌برداری آنلاین جامع و تعاملی است که می‌تواند به شناسایی مناطقی در سراسر کشور که برای باد، خورشید و غیره مناسب هستند کمک کنداین ابزار برای اولین بار در سال 2013 به عنوان ابزار نقشه برداری مناطق انرژی (EZMT) به صورت عمومی راه اندازی شد، دوباره طراحی، نام تجاری و مهندسی مجدد شد.

جیم کویپر، هماهنگ کننده فنی مهندس اصلی زمین فضایی و GEM گفت: «در GEM ما درس‌های آموخته‌شده از تقریباً 10 سال میزبانی EZMT را به کار بردیم، از جمله آسان‌تر کردن یادگیری و استفاده، به‌روزرسانی معماری نرم‌افزار، و انتخاب نامی متناسب با دامنه استفاده‌های فعلی آن».

GEM کاتالوگ گسترده ای از داده های نقشه برداری را ارائه می دهد. این شامل منابع و زیرساخت های انرژی و سایر اطلاعاتی است که ممکن است بر تصمیمات مکان یابی زیرساخت های انرژی تأثیر بگذارد. با بیش از 190 لایه نقشه برداری مختلف – از جمله جمعیت شناسی، مرزها و ابزارها – کاربران می توانند مناطقی را برای تولید برق پاک، ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی و موارد دیگر پیدا کنند.

یکی از ویژگی های جدید، مضامین نقشه برداری است که به نقشه اجازه می دهد تا به سرعت برای یک تمرکز خاص، مانند وسایل نقلیه خورشیدی، بادی یا الکتریکی تنظیم شود. این ویژگی جدید به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به مرور دستی فهرست نقشه‌برداری و افزودن لایه‌های جداگانه به نقشه، به سرعت چندین لایه مرتبط با یک فناوری یا منبع خاص را بارگیری کنند.

با قابلیت های مدل سازی GEM، کاربران می توانند یک نقشه تناسب سفارشی یا “نقشه حرارتی” تولید کنند. این نقشه نشان می دهد که کدام مناطق جغرافیایی در ایالات متحده برای توسعه منابع و زیرساخت های انرژی خاص مطلوب هستند. GEM شامل مدل های از پیش پیکربندی شده برای بیش از 40 نوع زیرساخت انرژی است. توربین های بادی زمینی یا خورشیدی فتوولتائیک در مقیاس کاربردی دو نمونه هستند. این یک نقطه شروع مناسب را فراهم می کند که کاربران می توانند به راحتی آن را سفارشی کنند.

مایکل لوین، کاربر GEM و Ph.D، می گوید: «انتخاب محل ساخت توسعه انرژی های تجدیدپذیر در مقیاس کاربردی، یک تصمیم بسیار مهم با اثراتی است که فراتر از تولید برق است. دانشجوی مطالعه مناظر انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه کلمبیا. GEM نه تنها نقشه‌های تناسب انرژی را عمومی می‌کند، بلکه به کاربر اجازه می‌دهد تا مدل مورد استفاده برای تولید چنین نقشه‌ای را سفارشی کند.

GEM نزدیک به 100 معیار مدلسازی برای انتخاب دارد. تراکم جمعیت، نزدیکی به نزدیکترین ایستگاه فرعی، شیب، خطر آتش سوزی جنگلی و درصد خانوارهای کم درآمد تنها چند نمونه هستند. 9 نوع از منابع انرژی را می توان برای توسعه منابع انرژی پاک تجزیه و تحلیل کرد. آنها شامل زیست توده، زغال سنگ (با جذب و جداسازی کربن)، زمین گرمایی، گاز طبیعی، هسته ای، خورشیدی، ذخیره سازی، آب و باد هستند.

انتظار می‌رود که GEM دارای جامعه متنوعی از کاربران باشد که بسیار شبیه EZMT است. این ابزار توسط برنامه ریزان و تنظیم کنندگان در تمام سطوح دولتی استفاده شده است. به عنوان مثال، دفتر سیاست انرژی کنتاکی از EZMT برای نمونه سازی اولیه ابزار مناسب بودن سایت خورشیدی خود در زمین های بازیابی شده معدن استفاده کرد. سایر کاربران شامل صنایع خصوصی، کمیسیون های خدمات عمومی و سازمان های انتقال منطقه ای هستند. در نهایت، آزمایشگاه‌های ملی، مؤسسات آموزشی، سازمان‌های غیرانتفاعی انرژی و منابع طبیعی و افراد خصوصی همگی از کاربران EZMT بوده‌اند.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *