نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:56 ق.ظ

با استفاده از محصولات ارایه شده نمایشگاه فناوری CES کشاورزان می توانند در زمان، پول و محیط زیست صرفه جویی کنند

9 ژانویه 2023 – توسط ژولیت میشل

سمپاش‌های جدیدی که توسط غول کشاورزی جان دیر ساخته شده و در نمایشگاه فناوری CES 2023 در لاس‌وگاس، نوادا به نمایش گذاشته شده‌اند، آفت‌کش‌ها را فقط در جایی که دوربین‌های آن‌ها علف‌های هرز را شناسایی کرده است، استفاده می‌کنند.

کشاورزان با داشتن یک گوشی هوشمند در دنیای امروزی که همیشه به هم متصل هستند، می توانند از راه دور سلامت مزارع خود، سطح خوراک در سیلوهای خود یا حتی کهنه شدن شراب در بشکه ها را کنترل کنند.

هم شرکت‌های نوپا و هم غول‌های صنعت کشاورزی در نمایشگاه عظیم الکترونیک CES در لاس‌وگاس چنین ابزارهای پیشرفته‌ای را به نمایش می‌گذارند – ابزارهایی برای کمک به کشاورزان برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و بهبود تصمیم‌گیری.

بنابراین، اولیویه لپین، که ریاست استارت‌آپ فرانسوی براد را بر عهده دارد، حسگری را توسعه داده است که می‌تواند اطلاعات لحظه‌ای در مورد دما، رطوبت و نوری که در یک مزرعه می‌افتد را ارائه دهد.

با در دست داشتن چنین داده‌هایی، کشاورزان می‌توانند تصمیمات دقیق‌تری در مورد زمان آبیاری، نحوه کاهش مصرف آفت‌کش‌ها و نحوه تصفیه خاک خود بگیرند و در عین حال در زمان صرفه‌جویی در زمان سفر از مزرعه‌ای به مزرعه دیگر صرفه‌جویی کنند.

لپین گفت، کشاورزان، و به خصوص جوان ترها، می خواهند تاثیر بگذارند، اما همچنین می خواهند کیفیت زندگی خوبی داشته باشند.

در همین حال، استارت آپ کره جنوبی AimbeLab راهی برای نظارت بر محتویات سیلوهای عظیمی که غلات و خوراک در آن ذخیره می شود، ارائه می دهد.

سین کوون گفت: کشاورزان اغلب “به سادگی از چکش برای ضربه زدن به سیلوها استفاده می کنند تا صدا را بررسی کنند – که هنوز هم بسیار نادرست است – تا ببینند چقدر مواد باقی مانده است.”

کاوشگر AimbeLab نه تنها مقدار دانه در یک سیلو را ارزیابی می کند، بلکه وضعیت آن را نیز ارزیابی می کند و به کشاورز و تامین کنندگانش اجازه می دهد تحویل را بهتر پیش بینی کنند و در نتیجه سفرها را کاهش دهند.

صرفه جویی در مصرف علف کش ها

Simple Labs، یک استارت‌آپ آمریکایی، سنسوری ایجاد کرده است که قادر به اندازه‌گیری دما، رطوبت، مقدار pH و محتوای فنلی است – که هم بر طعم و هم بر رنگ – شراب در یک بشکه یا خمره تأثیر می‌گذارد و امکان کنترل دقیق‌تری بر پیری را فراهم می‌کند.

و Meropy، یک شرکت فرانسوی، نوعی چرخ به ظاهر بیگانه را به نمایش می گذارد – با پره های بلندی که در دو طرف امتداد دارد – که می تواند در یک مزرعه بچرخد و از دوربین های خود برای عکسبرداری از محصولات از همه زوایای استفاده کند و وجود علف های هرز، مرض  وآفات یا حشرات را تشخیص دهد..

آمیت دینگرا، استاد باغبانی در دانشگاه A&M تگزاس، گفت: «دو عامل اصلی پذیرش فناوری‌های جدید، نیاز، مانند زمانی که یک بیماری ظاهر می‌شود، و جستجو برای مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها است».

ربات SentiV که توسط استارت آپ فرانسوی Meropy طراحی شده است، می تواند علف های هرز، آفات یا بیماری ها را در بالا یا پایین گیاهان تشخیص دهد.

دیوید فریدبرگ، رئیس هیئت تولید، یک شرکت سرمایه‌گذاری در کالیفرنیا که متخصص در فناوری کشاورزی است، به سادگی بیان می‌کند: کشاورزان باید از طریق ژنومیک، دیجیتالی کردن و تجزیه و تحلیل داده‌ها «کالری بیشتری در هر هکتار با ورودی‌های کمتر» تولید کنند – مانند آفت‌کش‌ها.

جان دیر، سازنده غول پیکر تجهیزات مزرعه ای که به خاطر تراکتورهای سبزش معروف است، نیز روی این موضوع کار می کند.

بوم های عظیم 120 فوتی (36 متری) در جدیدترین تراکتورهای سمپاش خود دارای دوربین هایی در هر چند فوت و پردازنده های بسیار سریعی هستند که حتی زمانی که خودرو با سرعت 12 مایل در ساعت (20 کیلومتر در ساعت) غوغا می کند، می تواند علف های هرز را تشخیص دهد و فقط در جایی که نیاز است اسپری کند.

Jorge Heraud، رئیس اتوماسیون Deere می‌گوید: «به‌جای اینکه مجبور باشیم 100 درصد میدان را سمپاشی کنیم، فقط حدود یک سوم میدان را سمپاشی می‌کنیم و در مصرف مواد شیمیایی صرفه‌جویی می‌کنیم».

غرق شدن در داده ها

این گروه همچنین یک “مرکز عملیات” را ایجاد کرده است که در رایانه یا تلفن هوشمند موجود است که به کشاورزان اجازه می دهد تا به لطف داده های جمع آوری شده توسط چندین سنسور روی تراکتور، اطلاعات لحظه ای در مورد مکان، عملکرد موتور و غیره را نظارت کنند. آنها همچنین می توانند نحوه پیشرفت آزمایشات بذر را بررسی کنند یا محل تکثیر علف های هرز را پیدا کنند.

لین آرتور، طراح این محصول می‌گوید: «کشاورز می‌تواند به نقشه نگاه کند و بفهمد که چه بخشی از مزرعه را برای مدیریت متفاوت نیاز دارد».

وونی استس، رئیس بخش نوآوری انجمن بین المللی محصولات تازه (IFPA) گفت، مانند سایر صنایع، “کشاورزان شروع به دیجیتالی کردن کار خود می کنند.”

همراه با افزایش اتوماسیون، تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند به حل مشکلات کمبود نیروی کار – با دانستن اینکه کارگران در کجای یک مزرعه هستند – ضایعات مواد غذایی در زنجیره تامین یا انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کند.

استس، با اشاره به اینکه اتصالات پهنای باند همیشه در روستاها در دسترس یا قابل اعتماد نیست، گفت: “این یکپارچه نیست.”او گفت که چالش دیگر این است که سیل داده های فنی می تواند طاقت فرسا باشد.

استس گفت: «همه در مورد 5G صحبت می کنند، اما بسیاری از کشاورزان از 3G راضی خواهند بود».

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *