نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 6:39 ب.ظ

تجمیع گرمای شدید و خشکسالی 90 درصد جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد

6 ژانویه 2023 توسط دانشگاه آکسفورد -اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

طبق یک مطالعه از آکسفورد، پیش‌بینی می‌شود بیش از 90 درصد جمعیت جهان با خطرات افزایش یافته ناشی از اثرات ترکیبی گرمای شدید و خشکسالی، به طور بالقوه افزایش نابرابری‌های اجتماعی و همچنین تضعیف توانایی جهان طبیعی برای کاهش انتشار CO2 در جو مواجه شوند. دانشکده جغرافیا.

در این گزارش که در Nature Sustainability منتشر شده است، پیش‌بینی می‌شود که گرمایش این خطرات را در سطح جهان در بالاترین مسیر انتشار ده برابری تشدید کند.

در پی رکورد دما در سال 2022، از لندن تا شانگهای، افزایش مداوم دما در سراسر جهان پیش بینی می شود. بر اساس مقاله دکتر جیابو یین، محقق مدعو از دانشگاه ووهان و پروفسور آکسفورد، لوئیز اسلیتر، زمانی که تهدیدهای مرتبط با گرما و خشکسالی با هم ارزیابی شوند، خطر بسیار بیشتری را برای جامعه و اکوسیستم ها نسبت به زمانی که هر یک از این تهدیدها به طور مستقل در نظر گرفته می شود، نشان می دهد.

این تهدیدات مشترک ممکن است اثرات شدید اجتماعی-اقتصادی و اکولوژیکی داشته باشد که می تواند نابرابری های اجتماعی را تشدید کند، زیرا پیش بینی می شود که تأثیرات شدیدتری بر مردم فقیرتر و مناطق روستایی داشته باشد.

بر اساس این تحقیق، “پیش بینی می شود که فراوانی خطرات ترکیبی شدید در سطح جهان به دلیل اثرات ترکیبی گرمایش و کاهش ذخیره آب زمینی، تحت بالاترین سناریوی انتشار ده برابر افزایش یابد. بیش از 90 درصد از جمعیت جهان و تولید ناخالص داخلی پیش بینی می شود در آب و هوای آینده، حتی در کمترین سناریوی انتشار، در معرض خطرات مرکب فزاینده قرار گیرند.»

دکتر یین می‌گوید: «با استفاده از شبیه‌سازی‌هایی از یک مدل بزرگ… و مجموعه داده‌های بودجه کربن تولید شده توسط یادگیری ماشینی جدید، واکنش بهره‌وری اکوسیستم به عوامل استرس‌زای گرما و آب را در مقیاس جهانی کمی می‌کنیم.»

او معتقد است که این نشان دهنده تأثیر مخرب تهدید مرکب بر جهان طبیعی – و اقتصادهای بین المللی است. او می‌گوید، محدودیت در دسترس بودن آب به توانایی «موج‌های کربن» -مناطق با تنوع زیستی طبیعی- برای جذب انتشار کربن و انتشار اکسیژن ضربه می‌زند.

پروفسور اسلیتر می گوید: “درک خطرات ترکیبی در یک زمین در حال گرم شدن برای اجرای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDGs)، به ویژه SDG13 که هدف آن مبارزه با تغییرات اقلیمی و اثرات آن است، با ترکیب دینامیک جو و هیدرولوژی، ما نقش بودجه های آب و انرژی در ایجاد این افراط ها ضروری است..”

https://phys.org/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *