نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:27 ق.ظ

چرا سال 2023 سالی خواهد بود که صنعت هوشمند تولید با کمتر کارکردن نتیجه بیشتر ارایه می دهد

ارسال شده در 20 دسامبر 2022 توسط The Manufacturer

مایک دوایر و گراهام آپتون از Capgemini، پیش‌بینی‌های برتر صنعت هوشمند خود را برای سال 2023، از جمله روندها و مسائل کلیدی که می‌توانیم در سال پیش رو ببینیم، تشریح می‌کنند.

سال 2022 شاهد تغییرات لرزه ای بسیاری بوده است که تقریباً بر هر صنعت تأثیر گذاشته است. ما شاهد تغییرات در بازار انرژی و در دسترس بودن نیروی کار و همچنین اختلالات عمده زنجیره تامین بوده ایم. به همین ترتیب، انتظار می‌رود که بسیاری از نوسانات اقتصادی که سال 2022 را گرفتار کرده بود، به سال جدید نیز وارد شود، و با این حال انتظارات مصرف‌کنندگان برای کیفیت بالاتر همچنان در حال افزایش است و تولیدکنندگان را مجبور می‌کند در سال 2023 کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند.

و بنابراین، با افزایش هزینه ها و کاهش سرمایه، رقابت فزاینده بازار بریتانیا، صنعت را به تفکر بسیار متفاوت سوق داده است، تا هنجارهای مربوط به تولید و نحوه هماهنگ سازی اکوسیستم، از کارخانه ها تا زنجیره تامین، و ارتباط آن با مهندسی. در نتیجه، تولیدکنندگان با سرمایه گذاری های استراتژیک خود برای هدایت رشد پایدار روبرو هستند.

اما این چه معنایی برای سال پیش رو دارد؟ در اینجا روندهای اصلی است که پیش بینی می کنیم در صنعت تولید در سال 2023 شاهد آن باشیم.

مشتریان باهوش تر

درگیری های مداوم در اوکراین باعث ایجاد اختلالات زیادی در زنجیره تامین برای شرکت های غربی شده است. در همین حال، اقتصاد تولیدی چین از کاهش تقاضا رنج می برد. با کاهش تقاضای جهانی، مصرف کنندگان به این فکر می کنند که با دقت بیشتری در مورد اینکه چه پولی خرج می کنیم، از کجا خرید می کنیم و چگونه با سیستم های اعتقادی  ارتباط برقرار می کنیم. در نتیجه، مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای باهوش می‌شوند و خواهان سطوح بالاتری از کیفیت و شفافیت هستند – چیزی که تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

برای برآورده ساختن این تقاضاهای فزاینده مصرف‌کننده، کارایی به نام بازی تبدیل می‌شود که تولیدکنندگان باید از آن سبقت بگیرند. به عنوان مثال، شخصی سازی محصولات، که به صورت سفارشی برای مصرف کنندگان ساخته شده است، در سال 2023 در سطح لوکس ادامه خواهد یافت، اما فشار بیشتری بر روی کالاهای بسته بندی مصرفی کم حاشیه و با حجم بالا (CPG) وارد خواهد شد، که نیازمند سرمایه گذاری برای دستیابی به محصولات بیشتر است. بهره وری از طریق اتوماسیون سازمان‌ها باید همچنان خود را به چالش بکشند تا هزینه‌های پایه مهندسی، ساخت و عملیات را از مرحله ایده به سمت بازار خارج کنند و در سریع‌ترین زمان، کم‌هزینه‌ترین و عمل‌گرایانه ممکن به بازار برسند.

این باعث ایجاد فرهنگ سازمان‌هایی می‌شود که در سال پیش رو کارهای بیشتری را با انرژی کمتر انجام می‌دهند، زیرا با منابع کارآمدتر می‌شوند و یاد می‌گیرند که با استفاده از روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، بیشتر بفروشند. با این حال، برای انجام این کار، آنها باید از طریق تمرکز بر رشد پورتفولیو یا با یافتن بازارهای جدید، رقابت را به پیش ببرند.

چشم همه به پایداری است

در سال 2023، پایداری تمرکز بزرگی برای صنعت خواهد بود، زیرا بسیاری از سازمان‌ها به دنبال جذب مشتریان باهوش‌تر با نشان دادن اینکه چگونه عملیات‌هایشان کارآمدتر و سازگار با محیط‌زیست است، هستند. در حالی که بسیاری از کسب و کارها قبلاً تعهدات خود را نسبت به خالص صفر به اشتراک گذاشته اند، مصرف کنندگان اکنون خواستار اثبات آن هستند. نظارت بیشتر بر اهداف کاهش کربن انجام خواهد شد زیرا شرکت ها نه تنها چگونگی کاهش منابع را در داخل دیوارهای کارخانه بلکه فراتر از آن ارزیابی می کنند. در نتیجه، سازندگان مشتاق خواهند بود تا از طریق اثبات نشان دهند که چگونه کارخانه‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند، کارآمدتر هستند، به عنوان مثال، با لیفتراک‌های کمتر دیزلی و افزایش استفاده از وسایل نقلیه خودمختار و با موتور الکتریکی که آلایندگی بسیار کمتری دارند.

اتوماسیون به طور کلی یک موضوع تکراری در اینجا خواهد بود، با استفاده از هوش مصنوعی و ML در پایگاه داده های شرکت برای کمک به هوشمندتر شدن آنها. یکی از راه‌ها، فعال بودن در مقابل واکنش‌پذیری در خرید سرمایه، تجارت انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای در مقابل تعمیر یا بازسازی ماشین‌های قدیمی در فرآیند تولید است. برای حفظ میراث در شرایط بهینه، با استفاده از شبکه‌های دستگاه‌های IoT و حسگرهای هوشمند، شرکت‌ها می‌توانند از اتوماسیون برای هشدار دادن خودکار به مهندسان در مورد خطاها استفاده کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا مشکلات کوچک را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ‌تر و گران‌تر برطرف کنند.

تمرکز بیشتر بر تنوع نیروی کار، حفظ و ارتقای مهارت نیروی کار

از آنجایی که کسب‌وکارها از هر زاویه تحت فشار قرار می‌گیرند، تحت فشار قرار می‌گیرند تا در یک محیط پرهزینه‌تر کارآمدتر و پایدار باشند و در عین حال همچنان سودآور هستند، حفظ نیروی کار و ارتقای مهارت‌ها در سال 2023 یک مسئله محرک خواهد بود. به طور فزاینده‌ای، شرکت‌ها مجبور هستند اطمینان حاصل کنند که نیروی کار آنها به اندازه کافی متنوع و ماهر هستند تا نیازهای هوشمندتر و کارآمدتر بودن را در یک بازار همیشه رقابتی برآورده کنند.

بنابراین، در سال 2023، سازمان‌ها نه تنها باید در مورد چگونگی استفاده مؤثرتر از نیروی کار خود برای به دست آوردن فرصت‌های درآمدی جدید، بلکه در مورد اینکه چگونه از پایگاه دانش خود به بهترین شکل استفاده می‌کنند، هوشمندتر باشند.  بسیاری متوجه می‌شوند که چگونه باید روی افراد سرمایه‌گذاری کنند تا مهارت‌هایی را در نسل بعدی کارگران ایجاد کنند تا قابلیت‌های جدید و خلاقانه حل مسئله را باز کنند و به نتایجی که می‌خواهند برسند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید در طرز فکر رهبری تغییری ایجاد شود، برای مثال، سازمان‌ها به کارکنان خود آزادی بیشتری برای کشف فناوری‌ها یا راه‌حل‌های جدید بدهند که ممکن است در بلندمدت به تسریع کسب‌وکار کمک کند. سازمان‌های مهندسی و تولیدی باید به پایگاه‌های متنوعی از کارکنان با انگیزه دیجیتالی بالا نگاه کنند که بتوانند نوآوری‌های واقعی را در محصولات و خدمات سودآور هدایت کنند.

و بنابراین، در سال پیش رو، ما انتظار داریم که یک حرکت واقعی به سمت فرهنگ دیجیتال روان تر و بومی در نیروی کار بسیاری از شرکت ها، که امکان تصمیم گیری های سریع و پیچیده تر بر اساس منابع داده قابل اعتماد را فراهم می کند، ببینیم.

سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت های دیجیتال جدید

پیمایش در این بازار ناپایدار مستلزم اتخاذ سریع تصمیمات پیچیده با تکیه بر داده های دقیق و قابل اعتماد است که نیازمند تحول دیجیتالی بیشتری است. با این حال، از آنجایی که مشاغل همچنان تحت این فرآیند قرار می گیرند و استفاده بیشتری از دستگاه های متصل را انجام می دهند، بسیاری از شرکت ها به محدودیت های شبکه خود نزدیک می شوند. بنابراین، تعداد فزاینده‌ای از کسب‌وکارها به زیرساخت‌های بهتری نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند در سطحی واقعاً هوشمند عمل کنند، از فناوری‌های دیجیتال برای بهبود یا ایجاد فرآیندهای تجاری، فرهنگ و تجارب مشتری جدید برای برآوردن نیازهای در حال تغییر استفاده کنند. فعال‌کننده‌های کلیدی پلت‌فرم‌های سازمانی، ابر، امنیت سایبری، اتصال 5G/EDGE/IoT، بینش، ناب بودن و تکرارپذیری از طریق AI/ML و RPA به آسانی در دسترس هستند اما هنوز به‌طور یکپارچه به هم متصل نشده‌اند.

ما شاهد تشدید این موضوع در سال 2023 خواهیم بود، زیرا کسب‌وکارها به دنبال زیرساخت‌های جدیدی هستند که دارای پهنای باند شبکه گسترده‌تر و قابلیت‌های همه جانبه بهتر است و سیستم‌های تولیدی آنها را قادر می‌سازد به راحتی بین دستگاه‌های IoT صحبت کنند تا کارایی را بهبود بخشند و در هزینه‌ها صرفه جویی کنند.

با این حال، از بین بردن زیرساخت‌های قدیمی و نصب سیستم‌های جدید در حین ادامه کسب‌وکار، برای بسیاری از شرکت‌ها چالش برانگیز خواهد بود. ما باید پارادوکس ایجاد اختلال و تداوم کسب و کار را همزمان حل کنیم. رهبران شرکت باید برای به دست آوردن مزیت های رقابتی، اختلال مثبتی در برنامه های تحویل خود ایجاد کنند. و بنابراین، در طول سال آینده، احتمالاً شاهد آن‌ها خواهیم بود که برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تحول دیجیتال را با نیاز به گنجاندن این انگیزه در فرهنگ کسب‌وکارشان در نظر می‌گیرند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *