نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:19 ب.ظ

اصول ناب: شروع کردن و جلوتر رفتن

3 ژانویه 2023 توسط The Manufacturer

برای شروع، اجازه دهید یک چیز را روشن کنم: اگر سازمان شما از فرآیندها استفاده می کند، آنگاه می تواند اصول ناب را اعمال کند. و می توان با اطمینان گفت که هر سازمانی دارای فرآیندهایی است.

در واقع، احتمال زیادی وجود دارد که از اصول ناب استفاده کنید. به هر حال، ناب یعنی ارائه ارزش از دید مشتری تنها با استفاده از منابعی که کاملا ضروری هستند. شما این کار را تا حدی انجام خواهید داد، خواه به صورت مکتوب باشد یا نه.

من همه را تشویق می‌کنم که رویکردی سازمان‌یافته‌تر و آگاهانه‌تر برای ناب، و بسته ابزارها و تکنیک‌های آن داشته باشند. همراه با کمک به شما در انجام اهداف تجاری خود، مزایای بی شمار دیگری نیز دارد، از بهبود حفظ کارکنان گرفته تا تمرکز سفر خود به صفر خالص.

در زیر، پنج مرحله را که تولیدکنندگان می‌توانند برای شروع کار با ناب بردارند و اگر قبلاً از آن استقبال می‌کنید، چگونه برنامه‌تان را بیشتر توسعه دهید، بیان می‌کنم.

  • صحنه را تنظیم کنید: بسیاری از شرکت‌ها در گذشته به کار ناب پرداخته‌اند و اغلب به دلیل مدیریت ضعیف، به این نتیجه رسیده‌اند که این برای آنها مفید نیست. اگر ناب سازی توسط بالا هدایت شود، به استثنای ورودی کارکنان، فرود نمی آید. موفقیت مستلزم فرهنگ صحیح در سراسر سازمان و اعتماد بین مدیریت و تیم آنها است که بر پایه ارتباطات متقابل، باز و صادقانه استوار باشد.
  • از نظر عینی: در مرحله بعد، تیم مدیریت باید در مورد اهداف سازمانی، آنچه در تلاش است به دست آید و چگونه فلسفه ناب به آنها کمک می کند تا این کار را به طور مؤثرتر انجام دهند، روشن باشد. داشتن یک پایه اولیه از اصول ناب به این امر کمک می کند، بنابراین همه افراد درگیر را تشویق کنید تا دانش اساسی خود را، چه از طریق آموزش داخلی یا خارجی، YouTube یا خواندن، توسعه دهند.
  • اطلاعات فرآیند: پس از تعیین اهداف، ارزش آن را از دید مشتری تعیین کنید. فرآیندهای سطح بالای خود را ترسیم کنید تا بفهمید کدام یک از آنها ارزش افزوده دارند یا نیستند. هر فرآیندی که نمی‌خواهید مشتریان آن را ببینند یا بدانند که برای آن پول می‌پردازند، فرآیندهایی بدون ارزش افزوده هستند که معمولاً در دسته‌هایی قرار می‌گیرند که به عنوان «هفت ضایعات» شناخته می‌شوند. شناسایی این موارد فرصت های شما را برای بهبود فرآیندها با کاهش یا حذف ضایعات آشکار می کند.
  • اقدامات خوب: مطمئن شوید که پیشرفت قابل اندازه‌گیری است تا بتوانید بازدهی را نشان دهید و تلاش‌های مستمر را توجیه کنید. این کلید انگیزه تیم است. به عنوان مثال، تحویل به موقع ممکن است 70٪ باشد در حالی که باید 100٪ باشد. تیم شما به خوبی از تکرار مسائل و ناامیدی هایی که در این امر نقش دارند، آگاه خواهد بود. با فرهنگ درست، می توانید روی آن مسائل تمرکز کنید، آنها را حل کنید و پیشرفت قابل اندازه گیری را جشن بگیرید.
  • شبکه سازی کنید: همانطور که شروع به کار می کنید، به دنبال تالارهای گفتگوی شبکه های ناب، چه محلی و چه ملی باشید، و نمونه هایی از ویژگی های خوب را بیابید. از سازمان ها در داخل و خارج از بخش خود بازدید کنید. در حالی که راه‌حل‌های ناب برای همه یکسان نیستند، شما همیشه از دیدن کارهایی که دیگران انجام می‌دهند با ایده‌های خود کنار می‌روید.

بعد چه؟

اگر سال‌ها در یک سازمان بوده‌ایم، همه ما در معرض خطر هستیم، بنابراین اگر مدتی است که اصول ناب را اجرا می‌کنید، در اینجا راه‌هایی برای شکستن محفظه پژواک و تجدید دیدگاهتان وجود دارد.

دانش را دموکراتیزه کنید

ما رویکرد خود را برای ناب با توسعه «آکادمی ناب» تجدید کرده‌ایم و به همه کارکنان این فرصت را می‌دهیم که یک برنامه آموزشی پنج مرحله‌ای رسمی را طی کنند. به جای تکیه بر مدیران بخش و مدیر تولید خود برای ارائه خدمات ناب، ما در حال ایجاد یک تیم بهبود مستمر ناب گسترده تر و شناخته شده هستیم.

دریافت انتقادات و پیشنهادات

به راحتی می توان فکر کرد که در کاری عالی انجام می دهید، به خصوص زمانی که اندازه گیری های شما داستان مثبتی را بیان می کند. با این حال، آنها همیشه کل داستان را بیان نمی کنند. ارائه فرصت‌های منظم و برنامه‌ریزی‌شده به کارکنان برای بازخورد ناشناس می‌تواند به برجسته کردن زمینه‌های بهبود کمک کند.

بازگشت به اصول اولیه

مهم نیست در کجای سفر خود هستید، یادآوری های ساده ای از اصول اولیه ناب داشته باشید. ما می توانیم گرفتار راه حل های پیچیده و دیجیتالی شویم. در نظر بگیرید که صفحه‌گسترده را برای نقشه‌برداری فرآیندهای خود با یادداشت‌های تکراری کنار بگذارید، در حالی که دائماً از خود می‌پرسید که می‌خواهید به چه چیزی برسید. آن را ساده نگه دارید.

به همکاری ادامه دهید

به جستجوی بهترین روش از طریق انجمن های ناب و فرصت های شبکه ای برای کمک به انگیزه و حفظ انگیزه خود ادامه دهید. تورهای کارخانه فقط برای مبتدیان نیست. من هرگز بدون حذف ایده در تور نبودم. آنجا چیزی برای همه وجود دارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *