نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 11:20 ق.ظ

هوش مصنوعی و راه حل رباتیک برای تطبیق سریع با انواع تیغه های مورد استفاده در توربینهای بادی

بابا تمیم -17 دسامبر 2022، BladeRobot روی پره توربین بادی.

ارائه‌دهنده راه‌حل‌های انرژی دانمارکی وستاس، BladeRobots را به‌عنوان یک شرکت مستقل با راه‌حل فناوری رباتیک خودکار برای تعمیر و نگهداری توربین‌های بادی رونمایی کرده است.بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت ، این ربات تعمیر و نگهداری خودکار لبه های پیشرو را تا “چهار برابر سریعتر” از روش های دستی سنتی انجام می دهد.

جانی تامسن، رئیس BladeRobots و مدیر اجرایی سابق MHI Vestas Offshore گفت: انرژی بادی نقش محوری فزاینده‌ای در سیستم انرژی جهانی ایفا خواهد کرد و مهم است که ما در طول عمر عملیاتی توربین‌های بادی راندمان بهینه ارائه کنیم.

به گفته این شرکت، به منظور کوتاه کردن زمان عرضه به بازار و افزایش مقیاس پذیری ربات، این راه حل در ابتدا در Vestas ایجاد و انکوبه شد و سپس به عنوان یک تجارت مستقل عرضه شد.

BladeRobot های جدید به توربین های بادی “4 برابر سریع تر” از روش های معمولی خدمت می کنند

برای پره های توربین های بادی، فرسایش یک مشکل بزرگ است. سطح تیغه به تدریج در نتیجه ذرات کوچک موجود در هوا، یخ، برف و باران پیر می شود.با ساییدگی لایه بیرونی تیغه در طول زمان، تأثیر نامطلوبی بر آیرودینامیک تیغه توربین می گذارد. در طول عمر توربین، انرژی کمتر و کمتری در نتیجه تولید می شود.

در نتیجه، تعمیر و نگهداری منظم پره‌های توربین بادی برای حفظ یکپارچگی ساختاری پره‌ها و افزایش عمر آن‌ها بسیار مهم است.با بازیابی عملکرد آیرودینامیکی و کاهش زمان توقف توربین، روش منحصر به فرد ربات می تواند تولید انرژی سالانه توربین های بادی را افزایش دهد.

هوش مصنوعی توسط راه حل رباتیک برای سازگاری سریع با انواع تیغه های مورد استفاده در بخش استفاده می شود.این شرکت به یک راه حل بسیار مقیاس پذیر و مقرون به صرفه با الزامات ایمنی بالاتر برای متخصصان شرکت کننده منجر می شود.

با قرار دادن ربات بی سیم به صورت افقی بر روی تیغه، فرآیند سریعتر و ساده تری ممکن می شود. قادر خواهد بود هر مرحله از فرآیند را یکباره تکمیل کند. هنگامی که تعمیر و نگهداری انجام شد، می توان با تکرار فرآیند برای تیغه زیر ادامه داد.

این شرکت ادعا می کند که BladeRobot برای تضمین نگهداری با کیفیت بالای لبه اصلی تیغه در توربین های بادی ساخته شده است.این ربات در دسترس بودن توربین بالا در کاربردهای چند برند، ایمنی و کیفیت و مقیاس پذیری را ارائه می دهد. وب‌سایت BladeRobots می‌خواند که این پیشرفته‌ترین ابزار نگهداری نسل بعدی است.

به گزارش Renews، وب سایتی که اخبار مربوط به صنعت انرژی های تجدیدپذیر را ارائه می دهد، Skagen Blade Technology ApS، یک ارائه دهنده خدمات توربین بادی مستقر در دانمارک، موافقت کرده است که سهامدار اقلیت BladeRobots شود.

Vestas Ventures، بازوی سرمایه گذاری شرکتی Vestas، مالک اکثریت سهام این شرکت خواهد بود.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *