نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:12 ب.ظ

آژانس بین المللی انرژی: بحران انرژی باعث رونق انرژی های تجدیدپذیر می شود

6 دسامبر 2022

طبق پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی، مجموع ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر جهان در پنج سال آینده تقریباً دو برابر خواهد شد، زیرا کشورها به دنبال امنیت انرژی بیشتر هستند.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد، بحران انرژی به تسریع گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر دامن می‌زند و امیدها را برای تلاش‌ها برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه در برابر گرمایش جهانی افزایش می‌دهد.

آژانس بین المللی انرژی در گزارشی اعلام کرد که رشد ظرفیت کل انرژی های تجدیدپذیر در سراسر جهان در پنج سال آینده تقریباً دو برابر خواهد شد و تا سال 2025 از زغال سنگ به عنوان بزرگترین منبع تولید برق پیشی خواهد گرفت.

به گفته آژانس مستقر در پاریس که به کشورهای توسعه یافته مشاوره می دهد، رشد 2400 گیگاواتی بین سال های 2022-2027 تقریبا یک سوم بیشتر از پیش بینی سال گذشته آژانس بین المللی انرژی است.

آژانس بین المللی انرژی با اشاره به هدف ارجح تعیین شده در توافقنامه پاریس در سال 2015 برای جلوگیری از یک فاجعه آب و هوایی، گفت: این امر به زنده نگه داشتن امکان محدود کردن گرمایش جهانی به 1.5 (درجه سانتیگراد) کمک می کند.

حمله به اوکراین توسط صادرکننده بزرگ نفت و گاز روسیه باعث بحران انرژی شده و کشورهای اروپایی را که به شدت به تحویل روسیه وابسته بودند، واداشت تا منابع خود را متنوع کنند.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر قبلاً به سرعت در حال گسترش بودند، اما بحران جهانی انرژی آنها را وارد فاز جدید و فوق‌العاده‌ای با رشد سریع‌تر کرده است، زیرا کشورها به دنبال سرمایه‌گذاری از مزایای امنیت انرژی خود هستند.جهان قرار است در پنج سال آینده به همان میزانی که در 20 سال گذشته به انرژی تجدیدپذیر اضافه کرده است، اضافه کند.این نمونه بارز این است که چگونه بحران انرژی کنونی می‌تواند نقطه عطفی تاریخی به سوی یک سیستم انرژی پاک‌تر و ایمن‌تر در آینده باشد.»

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که میزان ظرفیت انرژی تجدیدپذیر اضافه شده در اروپا بین سال‌های 2022 تا 2027 دو برابر بیشتر از دوره پنج ساله قبلی خواهد بود.

در این گزارش آمده است که کشورهای اتحادیه اروپا اگر بخواهند به سرعت فرآیند دریافت مجوزها را ساده کنند، می توانند انرژی بادی و خورشیدی را حتی سریعتر مستقر کنند.

پیش‌بینی تجدیدنظر شده آژانس بین‌المللی انرژی نیز ناشی از سیاست‌های جدید و اصلاحات بازار است که سریع‌تر از برنامه‌ریزی قبلی اجرا می‌شوند.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود چین در پنج سال آینده تقریباً نیمی از ظرفیت‌های جدید انرژی تجدیدپذیر جهانی را به خود اختصاص دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *