نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 11:13 ق.ظ

احداث کارخانه نوآوری در اردبیل

29-9-1401

مجوز احداث کارخانه نوآوری آب در اردبیل صادر شد

اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت از صدور مجوز احداث کارخانه نوآوری آب در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری اناری روز سه شنبه در جلسه بررسی اکوسسیتم نوآوری و فناوری صنعت آب استان با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف از راه اندازی کارخانه نوآوری آب استان تسهیل ورود شرکت‌های دانش بنیان جهت شناخت مسائل و مشکلات حوزه آب و رفع موانع موجود با استفاده از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و فناوری در بخش آب استان خبر داد و گفت: ورود فناورانه به منظور حل مشکلات و موانع در بخش آب با گسترش سطح همکاری و تعاملات مشترک با پارک علم و فناوری عملیاتی خواهد شد.

حیدری اُناری تبدیل ایده به محصول را یکی از اهداف مهم در راه اندازی کارخانه نوآوری آب عنوان کرد و افزود: به دنبال بستر سازی و حمایت از افراد خلاق، مراکز رشد و شرکت‌های فناور و دانش بنیان جهت پاسخ به نیازهای بخش آب در استان هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است، ادامه داد: بر اساس الگو و استاندارد کشت در شبکه ۷۰ هزار هکتاری مغان دو برابر بیشتر از سایر شبکه‌های آبیاری آب مصرف می‌شود که نیازمند ورود فناورانه برای حل این چالش هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: در برخی از مناطق به صورت خوش بینانه ۳۰ درصد هدررفت و نشت آب به زمین اتفاق افتاده که با کمک فناوران می توان جلوی آن را گرفت.

حیدری با اعلام حمایت کامل از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: شرکت‌هایی که بتوانند خلاءهای بخش آب را پر کنند مورد استقبال و حمایت شرکت آب منطقه‌‎ای اردبیل قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه فناوری در توزیع آب گفت: رعایت الگوی کشت نیازمند آموزش، تامین زیرساخت و توانمندسازی مردم است و استقرار بانک اطلاعات جامع مشترکین، ارتقاء ظرفیت‌های سامانه‌ای و نرم‌افزاری در عقد قرارداد و تقسیم آب از سایر نیازهای بخش آب استان است.

حیدری اناری با بیان اینکه براساس سیاست‌های تدوینی تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با راه اندازی کمیته تحقیقات شرکت، با عضویت اعضای هیات علمی دانشگاهی و مراکز علمی در این کمیته در سال‌های اخیر بیش از ۶۰ مورد طرح تحقیقاتی انجام و جهت پیاده سازی جمع بندی شد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه تحقیق و پژوهش در امور آب اردبیل افزود: پژوهش و تحقیقات باید به سمت ارائه راهکارهایی با هدف حل مشکلات روز گام بردارد تا ما بتوانیم از نتایج این پژوهش‌ها برای حل چالش‌های موجود در زمینه منابع آبی استفاده کنیم.

در این جلسه از نسیم صفاری، رقیه صادقی‌رام و حمید فضایلی بعنوان پزوهشگران برتر قدردانی شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *