نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:01 ق.ظ

این طرح مفهومی شهر شناور لاک پشتی شکل دو برابر کولوسئوم است

لوکیا پاپادوپولوس-18 نوامبر 2022 -لاک پشتی شکل terayacht.jpg-استودیو طراحی لازارینی

طراح Pierpaolo Lazzarini طرح مفهومی جسورانه و مبتکرانه ارائه کرده است که یک شبیه قاره شناور غول پیکر  و دو برابر کولوسئوم روم است، همانطور که برای اولین بار توسط DesignBoomگزارش شد. این کشتی آبی پانژئوس نامیده می شود و شامل یک شهر شناور است که شامل هتل های مختلف، مراکز خرید، پارک ها و همچنین بنادر کشتی و هواپیما می شود.این کانسپت می تواند میزبان 60000 مهمان در وسط دریا محصور در آب باشد و به شکل یک لاک پشت غول پیکر است.

پانژئوس شکلی شبیه لاک پشت دارد، 550 متر (1800 فوت) طول و 610 متر (2000 فوت) در پهن ترین نقطه خود دارد: بال هایی که شبیه پاهای لاک پشت هستند. اگر تا کنون ساخته شود، این تراشه به بزرگترین سازه درون آب جهان تبدیل خواهد شد.

قایق بادبانی دارای بدنه ای غول پیکر است که از 9 کمان مختلف تشکیل شده و به چندین بلوک  30 متری تقسیم شده است. ورودی منطقه بندر به داخل یک ویلا کشیده می شود و بیشتر به خانه های شخصی، ساختمان ها و تراس های پشت بام منتهی می شود. حتی یک منطقه برای وسایل نقلیه پرنده مختلف در پوسته بالایی کشتی ساخته شده است.

در همین حال، قسمت پایینی کشتی دارای 30000 سلول یا محفظه خوشه ای است و به گونه ای طراحی شده است که غرق نشدنی باشد، حتی اگر عمدتا از فولاد تشکیل شده باشد. برای دسترسی مستقیم به دریا، Pangeos همچنین دارای زیرساختی است که 650 متر عرض و 600 متر طول دارد و مستقیماً به آب منتهی می شود.

پانژئوس دارای 9 موتور HTS است که هر کدام 16800 اسب بخار قدرت دارند. موتورها منبع انرژی خود را از منابع انرژی داخلی مختلف می گیرند که به سازه امکان می دهد با سرعت 5 گره حرکت کند.

بال‌های بزرگ کشتی همچنین برای جمع‌آوری انرژی از امواج دریا طراحی شده‌اند که به پانژئو اجازه می‌دهد تا بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای دائماً حرکت کند. منطقه پشت بام همچنین مجهز به چندین پنل خورشیدی است که قادر به تامین انرژی پاک اضافی برای تامین انرژی تراشه است.

در حال حاضر پانژئوس چیزی بیش از یک رویا باقی نمانده است، اما پیرپائولو لازارینی امیدوار است که به زودی به واقعیت تبدیل شود. با این حال، اگر به عنوان یک پروژه واقعی انجام شود، هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد دلار برآورد می شود و تکمیل آن هشت سال طول می کشد.

برای مشاهده تکمیل این پروژه بلندپروازانه، طراح یک طرح سرمایه گذاری جمعی را در صفحه قایق بادبانی Pangeos راه اندازی کرده است. فضاهای مجازی از صنایع دستی نیز تحت مجموعه NFT برای جمع آوری پول بیشتر برای پروژه در دسترس است.

Pangeos یک پروژه رویایی است که بهترین تکنولوژی مدرن و تفکر نوآورانه را گرد هم می آورد. اگر تا به حال تکمیل شود، بزرگترین و جسورانه ترین پروژه در نوع خود خواهد بود که مطمئنا سرمایه گذاران و بازدیدکنندگان زیادی را جذب می کند.

ممکن است استودیوی طراحی لازارینی را از طرح‌های پیشین قایق‌های شگفت‌انگیز قبلی‌اش به یاد بیاورید، مانند آن زمان که این شرکت از یک قایق بزرگ به شکل قو رونمایی کرد یا زمانی که سوپرقایق تفریحی The Shape را منتشر کرد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *