نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:27 ب.ظ

کانسپت جدید هواپیمای مافوق صوت بوئینگ به سرعت 5 ماخ می رسد

6 ژانویه 2022 – کریس یانگ –   تکامل مفهوم هواپیمای مسافربری مافوق صوت «Valkyrie» 2018.

گزارشی از Popular Mechanics نشان می دهد که یک هواپیمای مافوق صوت جدید بوئینگ می تواند به عنوان جانشین ماخ 3 SR-71 Blackbird عمل کند.

بوئینگ این هفته در انجمن هوافضای AIAA SciTech یک مدل و رندر یک هنرمند از جت مفهومی بال دلتا را فاش کرد.

این هواپیمای تهاجمی و شناسایی از نظر تئوری می توانست با سرعت پنج برابر صوت پرواز کند. این به لطف یک پیکربندی “waverider” است که هواپیما را قادر می‌سازد از امواج ضربه‌ای خود که در طول پرواز تولید می‌شود برای افزایش لیفت و کاهش درگ استفاده کند.

به گفته هفته نامه هوانوردی، بوئینگ نام داخلی این هواپیما را “Valkyrie II” گذاشته است، اگرچه بوئینگ هنوز هیچ اطلاعات رسمی قابل توجهی را فاش نکرده است و این هواپیما بسیار در مرحله مفهومی است.

 چهار سال پس از اولین رونمایی از مفهوم هواپیمای مافوق صوت خود در #AIAASciTech 2018 @Boeing یک طرح تنفس هوای قابل استفاده مجدد 5 ماخ اصلاح شده و واقعی تر را نشان داد که نقش های پرتاب نظامی و فضایی را در رویداد @aiaa San Diego هدف قرار می دهد.

Valkyrie II تکامل یافته مفهوم 2018 بوئینگ به نام Valkyrie برای یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت است که می تواند بین لندن و نیویورک را تنها در دو ساعت طی کند. مفهوم مافوق صوت با پروژه SR-72 خود لاکهید مارتین مقایسه می‌کند، که به معنای واقعی جانشین SR-71 Blackbird آن است.

هر دو طراحی لاکهید مارتین و بوئینگ از یک موتور سیکل ترکیبی برای رسیدن به سرعت 3 ماخ استفاده می کنند و قبل از تغییر به یک رمجت دوگانه برای شتاب دادن به سرعت مافوق صوت. لاکهید مارتین با Aerojet Rocketdyne برای توسعه موتور شراکت کرده است، در حالی که بوئینگ با Orbital ATK شراکت دارد.

SR-72 لاکهید مارتین یا “پسر پرنده سیاه” می تواند اولین پرواز آزمایشی خود را در سال 2025 انجام دهد و انتظار می رود به سرعت 6 ماخ یا 4603 مایل در ساعت (7.400 کیلومتر در ساعت) برسد. SR-71 Blackbird سریعترین هواپیمای خدمه دار تاریخ است، اگرچه در سال 1998 توسط نیروی هوایی ایالات متحده بازنشسته شد.

قابلیت‌های مافوق صوت چین اخیراً زمانی که این کشور موشک مافوق صوت با «قابلیت فضایی پیشرفته» پرتاب کرد که مقامات آمریکایی را غافلگیر کرد، خبرساز شد. در همین حال، در ژوئیه سال گذشته، نیروی هوایی ایالات متحده به استارتاپی به نام هرمئوس قرارداد 60 میلیون دلاری اعطا کرد تا ظرف سه سال آینده یک هواپیمای اولیه با ظرفیت سفر با سرعت 5 ماخ تنها با استفاده از یک موتور بسازد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *