نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 5:06 ب.ظ

چگونه در دوران رکود یک کسب و کار را با موفقیت راه اندازی کنید؟

نوشته نلی آکالپ

“رکود” کلمه ترسناکی برای صاحبان کسب و کار است. این قابل درک است – یک اقتصاد وارونه چالش ها و خطراتی را به همراه دارد. با این حال، اگر شما یک کارآفرین مشتاق هستید، کلمه رکود نباید فلج کننده باشد. برخی از تفکرات مثبت، آماده سازی و اقدام می تواند به شما کمک کند تا از رکود فراتر بروید و یک شرکت موفق و شکوفا بسازید.

از کجا این را بدانم؟ من و شوهرم شرکت خود را در طول رکود بزرگ 2007-2009 راه اندازی کردیم.

1. فرصت ها را بشناسید و از آنها استفاده کنید

از آنجایی که شرکت‌های بزرگ‌تر کارمندان خود را اخراج می‌کنند، کارآفرینانی که به افراد خوداشتغالی خدمات ارائه می‌کنند، می‌توانند در زمان‌های سخت اقتصادی فرصت‌هایی پیدا کنند. این موضوع در مورد شرکت من بود: رکود باعث افزایش تقاضا برای تشکیل کسب‌وکار و خدمات بایگانی ما شد. سایر زمینه های تجارت به مشاغل مناسب برای ایجاد کسب و کار در دوران رکود شامل حسابداران، حسابداران، تهیه کنندگان مالیات، متخصصان فناوری اطلاعات، و شرکت های حمل و نقل و تدارکات است.

از نظر تاریخی، رکود اقتصادی تمایل به افزایش تقاضا برای لوازم خانگی و شخصی مقرون به صرفه نیز دارد. صنایعی که به خوبی کار می کنند عبارتند از خواربارفروشان و خرده فروشان تخفیف دار، فروشگاه های لوازم خانگی و خودرو که کالاها را برای تعمیرات DIY می فروشند، مراقبت های بهداشتی، و لوازم آرایشی.

البته کسب و کارها صرف نظر از صنعتشان ممکن است موفق شوند یا شکست بخورند. به همین دلیل بسیار مهم است که نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و هر تهدیدی را از قبل ارزیابی کنید تا تصویری واقع بینانه از موقعیت و پتانسیل آن به دست آورید.

2. برای به دست آوردن زمین بازی به سوی “مردم” بروید

وقتی برای اولین بار شروع به کار کردیم، بزرگترین چالش ما به دست آوردن سهم بازار بود. چند بازیکن بزرگ رقبای اصلی ما بودند، بنابراین مجبور شدیم خود را به شکلی خاطره انگیز به بازار معرفی کنیم. به جای اینکه تمام پول خود را برای تبلیغات گران قیمت و سایر وثیقه های بازاریابی بگذاریم، وقت خود را در تلاش های مردمی سرمایه گذاری کردیم. ما با انجام شبکه های زیاد در کنفرانس های تجاری و صنعتی چهره ای به نام خود نشان دادیم. در آن رویدادها، ما همچنین سمینارهای آموزشی ارائه کردیم تا تخصص خود را به نمایش بگذاریم. این به نوبه خود منجر به شتاب بازاریابی دهان به دهان زیادی شد.

من معتقدم که این نوع رویکردهای مردمی امروز نیز همان سود را برای شما به ارمغان می آورد. با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها  به بازاریابی دیجیتال متکی هستند، کارآفرینانی که ارزش شبکه‌سازی چهره به چهره را درک می‌کنند، می‌توانند به سرعت برای خود نامی دست و پا کنند.

3. دوره را ادامه دهید – اما یک برنامه اضطراری داشته باشید

با درک این موضوع که شروع یک کسب و کار در دوران رکود با خطراتی همراه است، من و شوهرم یک طرح B را ترسیم کردیم، فقط در صورتی که همه چیز به سمتی که ما انتظار داشتیم پیش نرود. بخشی از این طرح، ارائه خدمات جایگزینی بود که می‌توانستیم در صورتی که رکود بیش از حد انتظار طول بکشد، ارائه کنیم.

کارآفرینان همیشه باید برنامه‌ریزی پشتیبان داشته باشند – حتی زمانی که با رکود اقتصادی مواجه نیستند. در حالی که نمی توانید آینده را پیش بینی کنید، می توانید از عقل و منطق برای پیش بینی چالش های احتمالی استفاده کنید. با فکر کردن در مورد «چه می‌شد» و ایجاد استراتژی‌هایی برای رسیدگی به آنها، به خود فرصتی می‌دهید تا در مواقعی که شرایط نامطلوب پیش می‌آیند، خود را تطبیق داده و تغییر مسیر دهید.

4. استانداردهای خود را به خطر نیندازید

زمانی که کسب‌وکار خود را در سال 2009 شروع کردیم، قول دادیم که تجربه‌ای ثابت ارائه دهیم و هرگز به انواع تاکتیک‌های «طعمه و تغییر» که برخی از شرکت‌های دیگر در آن زمان برای جذب مشتریان استفاده می‌کردند متوسل نشویم. این ممکن است در ابتدا برای ما کمی بیشتر هزینه داشته باشد، اما ارزش آن را داشت زیرا اعتماد را ایجاد کرد.

در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که از کیفیت یا کمیت در طول رکود کم کنید، اما این یک راه مطمئن برای هدایت اعتبار یک کسب و کار نیست. کسب و کارهای جدید باید با عمل به وعده های خود به مشتریان نامی برای خود دست و پا کنند. اگر شرکتی نتواند استانداردهای مورد انتظار مشتریان را برآورده کند یا تجربه را دشوار کند، خود را در معرض شکست قرار می دهد.

5. یاد بگیرید و سازگار شوید

من و شوهرم در دوران رکود بزرگ، به قدرت کارآفرینی خود دست یافتیم. چالش‌ها و ناراحتی‌ها باعث شد تا صاحبان کسب‌وکار آگاه‌ترو مؤثرتری باشیم. ما دریافتیم که راه اندازی یک کسب و کار در شرایط رکود فرصت هایی برای یادگیری و رشد به عنوان کارآفرین به ارمغان می آورد. اما این به شما بستگی دارد که این اتفاق بیفتد!

همه چیز در طول زمان تغییر می کند مهم نیست که چه زمانی کسب و کار را راه اندازی می کنید. در طول تحولات اقتصادی، تغییرات می تواند به سرعت و اغلب رخ دهد. بنابراین، به ویژه در دوران رکود، ضروری است که مراقب تغییرات در نیازهای مشتریان، محیط نظارتی، در دسترس بودن تامین کننده و سایر عواملی باشید که بر نحوه انجام تجارت شما تأثیر می گذارد و بر توانایی شما برای خدمت به مشتریان تأثیر می گذارد.

آیا زمان مناسبی برای راه اندازی کسب و کار است؟

آیا تا به حال زمان مناسبی برای شروع یک کسب و کار وجود دارد؟ رکود یا عدم رکود، چالش ها و ریسک ها همیشه بخشی از معادله خواهد بود. یک ایده تجاری فقط یک ایده است تا زمانی که یک کارآفرین آن را به حرکت درآورد. اگر علاقه مند به فعالیت های کارآفرینی خود هستید، از همین حالا شروع به انجام تکالیف خود کنید تا امکان سنجی ایده خود را ارزیابی کنید.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *