نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:00 ب.ظ

آیا می خواهید کسب و کار شما موفق باشد؟

نوشته اندی بیلی  -توسط چیپ گالنت

آیا شرکت شما در وضعیت دشواری گیر کرده است؟ آیا درآمد شما افزایش یافته است؟ آیا اهداف شما راکد هستند؟ ممکن است به این دلیل باشد که شرکت شما به سادگی و درستی رفتار نمی کند. شما دقیقاً مانند شرکتی که در حال حاضر هستید رفتار می کنید.

یک دقیقه به آن جمله فکر کنید. من معتقدم که نتایج شما به دلیل رفتار شما از پیش تعیین شده است.

این ایده اخیراً وقتی در یک روز برنامه ریزی با یکی از شرکت های عضومان نشسته بودم به ذهنم رسید. من متوجه چیز منحصر به فردی در مورد مدیر عامل شدم. او تیمش را مانند مدیرعاملی که می‌خواست بشود رهبری می‌کرد، نه کسی که امروز است. او با به چالش کشیدن تیمش برای تفکر بزرگتر و بهتر،درگیری مثبت ایجاد کرد. او با آنها مانند شرکتی که بودند رفتار نمی کرد، بلکه مانند یک شرکت 50 درصد بزرگتر رفتار می کرد.

به زمانی فکر کنید که استیو جابز برای دومین بار مدیر عامل شرکت اپل شد. شرکت معمولی بود، مزیت رقابتی آنها از بین رفته بود، و به سادگی، آنها مانند اپلی که ما می شناختیم عمل نمی کردند. آیا سوالی وجود داشت که آقای جابز قرار نیست کاملاً اپل را متحول کند؟ تغییر آن از پیش تعیین شده بود، زیرا او می دانست چگونه در زمینه شرکتی که اپل می خواست باشد فکر کند.

آیا برای تغییر شرکت خود از درون آماده هستید؟ در اینجا سه ​​چیز وجود دارد که به تغییر رفتار شرکت شما کمک می کند:

1. ایفای نقش در جلسات شما

دفعه بعد که در یک جلسه برنامه ریزی هستید این را امتحان کنید:

  • از همه افراد حاضر در اتاق بخواهید رهبر تجاری مورد علاقه خود را بنویسند.
  • سؤالی را که در دست دارید دوباره بیان کنید و از تیم بخواهید سه روشی را که شخصی که یادداشت کرده‌اند برای حل مشکل مورد نظر بنویسد.
  • از کسی بخواهید که جمع‌آوری اطلاعات را تسهیل کند و هر ایده را روی یادداشت‌های چسبناک بزرگ، تخته سفید، یا یک پد سه پایه بنویسد. نکته کلیدی در اینجا این است که هنوز هیچ ایده ای را دور نریزید.
  • پس از پایان یافتن ایده‌ها، تیم به طور جمعی به سه راه‌حل اصلی خود برای حل مشکل رأی می‌دهد و سپس آن را به چیزی که می‌خواهید برای حل مشکل استفاده کنید محدود کنید.

بزرگترین مانعی که ما در تمرین مربیگری خود می بینیم، محدودیت هایی است که شرکت ها در نحوه تفکر آنها در برابر مشکلات برای خود قائل می شوند. با استفاده از این تکنیک ایفای نقش، با بازی ساختگی و استفاده از زمینه شخص دیگری برای کمک به حل یک مشکل، آن مانع را از بین می برید. ما و محدودیت های درک شده خودمان، موانع موفقیت ما هستند.

2. قرارداد بزرگسالان را اجرا کنید

این یکی از مهمترین ابزارهایی است که ما در تمرین مربیگری خود استفاده می کنیم و قبل از هر جلسه برنامه ریزی به عنوان یک تیم مرور می کنیم:

ما موافقیم: همه ما بالغ هستیم. ما به همین دلایل اینجا هستیم. ما مانند بزرگسالان رفتار می کنیم. بزرگسالان کارهای خاصی را انجام می دهند و انجام نمی دهند. بزرگسالان به یکدیگر شلیک نمی کنند. بزرگسالان مالکیت دارند و اشتباهات را روی میز می آورند. بزرگسالان مشکلات را پنهان نمی کنند. بزرگسالان تقصیر را می پذیرند. بزرگسالان با واقعیت بحث نمی کنند. بزرگسالان تصمیمات سختی می گیرند. بزرگسالان از رفتار کردن مانند بزرگسالان خجالت نمی کشند و یکدیگر را خرد نمی کنند.

آیا واقعاً مانند یک بزرگسال در داخل دیوارهای سازمان خود عمل می کنید؟ در اکثر شرکت هایی که در گذشته با آنها کار کرده ام، مردم بازی سرزنش را انجام داده اند. از آن عبور کنید. قرار است همه شما با هم در این کار باشید. تا به حال چند بار در طول یک جلسه از ترس نظر خود را به خاطر اینکه می‌دانستید که تیم آن را حذف می‌کند، بیان نکرده اید ؟

این قرارداد بزرگسالان را بگیرید و از آن در شرکت خود استفاده کنید. هنگامی که ریشه پیدا کرد، یک تغییر رفتاری عظیم خواهید دید.

    3. نیت مثبت را فرض بگیرید

آیا وقتی بازخورد دریافت می کنید آن را دوست ندارید. . . نه! آنچه اکثر شرکت ها به عنوان بازخورد توصیف می کنند، واقعاً انتقاد است. چکار ی نمیکنید؟ چه کاری می توانید بهتر انجام دهید؟ چه چیزی را باید تغییر دهید؟ همه اینها از موضع منفی ناشی می شود. با استفاده از این یک اصل بسیار ساده، آن را تغییر دهید.

همیشه نیت مثبت را در نظر بگیرید. هر زمان که بازخوردی از کسی دریافت کردید، به جای بدخواهی، فرض کنید آن شخص از یک موقعیت مثبت و  مفید کار می کند. همچنین می توانید از این بیانیه به عنوان راهی برای فراخوانی مثبت به بازخوردی که به جای دریافت آن می دهید استفاده کنید. به افراد بگویید که می خواهید چیزی را به اشتراک بگذارید تا به آنها کمک کنید یاد بگیرند و رشد کنند. فرض اینکه بهترین نظر دیگران برای همه مفید است. آن را با حروف بزرگ روی تخته سفید خود بنویسید. آن را روی دیوارهای خود نقاشی کنید. با این سه کلمه ساده می توانند — افراد و شرکت ها و تغییر کرده اند.

شما باید مانند شرکتی که می خواهید تبدیل به آن شوید رفتار کنید – خیلی قبل از اینکه درآمد شما یا معیارهای دیگر نشان دهد شما آن شرکت هستید. با از بین بردن محدودیت های درک شده، رفتار مانند بزرگسالان، و فرض بهترین های دیگران، شما شاهد تغییر فرهنگ فوری در خود خواهید بود.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *