نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:52 ق.ظ

آیا برای سستم  انبار 4.0 آماده هستید؟

ارسال شده در 13 سپتامبر 2022 توسط The Manufacturer

از زمان همه‌گیری، کمبود کارگران انبار در بریتانیا به خوبی ثبت شده است. اما اخیراً، RTITB ادعا کرد که دیجیتالی‌سازی می‌تواند کلید رفع این شکاف باشد و راه‌حلی پیدا کرده است که اپراتورهای لیفتراک را سریع‌تر وارد انبار و عملیات لجستیکی می‌کند و روزهای از دست رفته را تا 88.7 درصد کاهش می‌دهد. همانطور که ریچارد مونت، مدیر فروش در Swindon Silicon Systems توضیح می‌دهد، چندین راه‌حل دیگر که صنعت 4.0 را در بر می‌گیرند نیز می‌توانند در تضمین بهره‌وری انبار مفید باشند، که همه آنها توسط مدارهای مجتمع سفارشی هدایت می‌شوند.

استاتیستا تخمین زد که 2.14 میلیارد نفر در سال 2021 کالا را به صورت آنلاین سفارش دادند، از 1.52 میلیارد نفر در سال 2016. انقلاب در انتظارات مشتری، ویژگی های سفارش و الزامات خدمات به این معنی است که فشار بیشتری نسبت به قبل برای رساندن کالاها از کف کارگاه به درب ورودی به موقع بدون حاشیه خطا وجود دارد.

RTITB درست است که عملیات ساده و دیجیتال اول حرکت سریعتر در انبار را تسهیل می کند. با این حال، راه‌های متعدد دیگری وجود دارد که فناوری‌های حسگر محور می‌توانند به انبارها در پذیرش صنعت 4.0 کمک کنند.

سیستم ردیابی دارایی اینترنت اشیا (IoT) با استفاده از حسگرهای کم مصرف و دوربرد، چشم و گوش یک عامل انبار شلوغ است. به طور طبیعی، مدیریت موجودی موثر بزرگترین چالش برای یک انبار شلوغ است و ردیابی کالاها به این سادگی که به نظر می رسد نیست. در طول دوره‌های شلوغ، موجودی ممکن است از قفسه‌ها خارج شود، برخی از آنها ممکن است به سرعت بازگردانده شوند، در حالی که سایر محصولات ممکن است برای ماه‌ها دست نخورده باقی بمانند. توانایی مدیریت همه این اعداد هنری است که اینترنت اشیا می تواند از آن پشتیبانی کند.

سیستم شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) یک فناوری نسبتا قدیمی است که برای فرآیندهای مدیریت دارایی در کارخانه‌ها برای سال‌ها استفاده می‌شود. پس از مشاهده موفقیت آن در سایر بخش های زنجیره تامین، مدیران لجستیک انبار شروع به برداشت از مزایای آن در انبار کردند. به جای پیگیری اعداد، اپراتورها می توانند موجودی را در زمان واقعی نظارت کنند، زیرا بین و فراتر از دیوارهای انبار حرکت می کند. یک RFID از چندین جزء اصلی ساخته شده است – یک تراشه RFID که یک مدار مجتمع (IC)، یک آنتن و یک بستر است. هر تگ دارای یک آی سی است که اطلاعات اولیه مورد استفاده برای شناسایی برچسب را در خود نگه می دارد.

هنگامی که خواننده RFID سیگنالی را از طریق آنتن خود ارسال می کند، جریان القایی در برچسب IC را فعال می کند، اطلاعات را می خواند و از طریق جفت القایی یا پس پراکندگی ارسال می کند. هنگام انتخاب یک IC تگ RFID، طراحان باید مشخص کنند که برنامه آنها فرکانس پایین، بالا یا فوق العاده بالا را می طلبد.

کوبات ها را بفرستید

RFID اولین قدم برای دیجیتالی کردن انبار است که به کاهش کاغذبازی، خطای انسانی و موجودی‌های نادرست در یک مرکز کمک می‌کند. مدیران تدارکات انبار همچنین ممکن است بخواهند تصمیم بگیرند که آیا فرآیندهای دیگری در انبار وجود دارد که از فناوری پیشرفته بهره می‌برند، مانند وسایل نقلیه هدایت‌شونده خودکار (AGV) که می‌توانند انبارهای سنگین‌تر و روبات‌های مشارکتی را حمل کنند.

بازار ربات‌های مشارکتی یا کوبات‌ها به شکوفایی خود ادامه می‌دهد و ارزش آن در سال 2018 تقریباً 600 میلیون دلار است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2027 به 7.5 میلیارد دلار افزایش یابد. اگر این پیش‌بینی‌ها درست باشد، کوپات‌ها حدود 30 درصد از بازار ربات‌های صنعتی را تشکیل خواهند داد.

این کوبات ها با فناوری حسگر پیشرفته برای پشتیبانی از عملیات انبار بسته بندی شده اند. Cobot ها جایگزین اپراتورها نمی شوند. در عوض، آنها یاد می گیرند که عملکردها را با نهایت دقت، طول عمر و دقت انجام دهند. در نتیجه، کوبات ها می توانند دقت انتخاب را افزایش دهند، ایمنی را بهبود بخشند و هزینه های عملیاتی را کاهش دهند، در نتیجه تأثیر مثبتی بر بهره وری ایجاد کنند و اتوماسیون انبار و تدارکات را تسهیل کنند.

کوبات هایی که در کنار کارگران انسانی کار می کنند به حسگرهای موقعیت متکی هستند. این حسگرها را می توان برای کارهای مختلفی به کار برد – به عنوان مثال، یک رمزگذار چرخشی ممکن است زاویه بازوی رباتیک را اندازه گیری کند.

هنگام طراحی این انکودرها برای کوبات‌ها، اغلب ساده‌تر است که قطعه را با استفاده از آی‌سی‌های خاص نمونه‌سازی کنید، که هر کدام توسط خازن‌ها و مقاومت‌های مجزای خود پشتیبانی می‌شوند. این زمانی کافی است که حجم تولید بسیار کم باشد و طراحی عملکردی پیشرو در کلاس نداشته باشد. با این حال، زمانی که مهندسان طراح به دنبال راه حلی هستند که واقعاً محصول آنها را متمایز کند و تا حد امکان مدارات را در یک بسته واحد ادغام کنند، ASIC انتخاب بهینه است.

مراجعه به یک شرکت متخصص طراحی و تامین ASIC به این معنی است که اندازه PCB را می توان کاهش داد و منجر به یک رمزگذار سبک تر و کوچکتر شد که برای روباتیکی که همیشه در حال حرکت هستند ایده آل است. برخی از مشتریان همچنین حفاظتی را که ASIC برای IP مدار خود فراهم می‌کند ارزش می‌گذارند، زیرا مهندسی معکوس آی‌سی‌های سفارشی بسیار دشوارتر از مجموعه‌ای از قطعات استاندارد است. در نهایت، ASIC اجازه سرمایه گذاری در عملکرد را در جایی که اهمیت دارد می دهد. شرکت‌های ASIC، مانند Swindon، ارزیابی کاملی از نیازهای مشتری انجام می‌دهند و آخرین جزئیات را تعیین می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که نتیجه نهایی برای برنامه مورد نظر بهینه شده است.

کمبود کارگر تنها یک چالش است که انبارهای امروزی باید با آن مواجه شوند. برای دیجیتالی شدن، امکانات بهینه‌سازی شده که واقعاً مزایای صنعت 4.0 را در بر می‌گیرد، پیاده‌سازی فناوری‌های مبتنی بر حسگر که ارزش داده‌ها را مهار می‌کند و کارگران انسانی را با اتوماسیون متحد می‌کند، کلید پذیرش عصر Warehouse 4.0 خواهد بود.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *