نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:08 ق.ظ

 شش نوآوری رباتیک انبار که آمازون در سال 2022 به نمایش گذاشت

15 دسامبر 2022 -مکس گارلند -یک واحد درایو روباتیک آمازون اقلامی را حمل می کند.

یک واحد درایو روباتیک آمازون اقلامی را حمل می کند. آمازون چندین نوآوری روباتیک را در سال 2022 به نمایش گذاشته است زیرا به دنبال بهبود عملیات اجرایی خود است.

رشد سریع امپراتوری انبار آمازون در سال جاری با کاهش تقاضای تجارت الکترونیک کاهش یافت. اما این امر شرکت را از پیشبرد تلاش‌های اتوماسیون در داخل تأسیسات خود برای بهبود کارایی عملیاتی منصرف نکرده است.

آمازون چندین فناوری انبار جدید را رونمایی کرد و به‌روزرسانی‌هایی را برای پروژه‌های در حال انجام امسال ارائه کرد. بسیاری از آنها نمونه های اولیه ای هستند که هنوز در مقیاس به کار گرفته نشده اند. با این حال، هدف آنها این است که روزی در شبکه تدارکات شرکت تأثیر بگذارند.

سیدارتا سرینیواسا، مدیر هوش مصنوعی آمازون رباتیک، در مقاله ای در وب سایت آمازون ساینس گفت: «ما فناوری را به خاطر فناوری توسعه نمی دهیم. “ما می خواهیم فناوری را با هدف نهایی توانمندسازی همکاران خود برای انجام بهتر و ایمن تر فعالیت های خود توسعه دهیم.”

در اینجا خلاصه ای از شش نوآوری رباتیک انباری است که آمازون امسال به نمایش گذاشت زیرا به دنبال بهبود عملیات اجرایی خود است.

کاردینال یک نمونه اولیه «سلول کار رباتیک» است که یک بسته را از یک توده انتخاب می کند، آن را بلند می کند و با استفاده از هوش مصنوعی و بینایی رایانه برچسب آن را می خواند. سپس این سیستم بسته را در GoCart قرار می دهد، وسایل حمل و نقل چرخ دار غیر خودکار که برای جابجایی کالاها در داخل امکانات استفاده می شود.

آمازون می گوید با استفاده از Cardinal برای بلند کردن و چرخاندن بسته های بزرگ یا سنگین، خطر آسیب دیدگی کارکنان کاهش می یابد. نمونه اولیه بسته‌های تا 50 پوند در حال آزمایش است و این شرکت انتظار دارد که این فناوری در سال آینده در مراکز انجام شود.

به دلیل مهارت مورد نیاز برای رسیدگی به طیف گسترده ای از محصولات به شیوه ای ظریف، ذخیره سازی به صورت خودکار کار دشواری است. آمازون در حال توسعه یک سیستم رباتیک است که می تواند فضای بالقوه را در سطل ذخیره سازی شناسایی کند و محتویات آن را برای ایجاد فضا قبل از قرار دادن موارد بیشتر در داخل، طبق وب سایت علمی آمازون خود تنظیم کند.

این شرکت نمونه‌های اولیه ایستگاه کاری رباتیک خود را در آزمایشگاهی در سیاتل، واشنگتن، و سیستم دیگری نصب کرده و موجودی زنده را در مرکز تکمیل سامنر، واشنگتن، نصب کرده است. در این سال، این سیستم با موفقیت 94 مورد از 95 مورد را در آزمایشی با محصولاتی با ویژگی های چالش برانگیز، مانند مواردی با مرکز ثقل ذخیره کرد.

Sparrow یک سیستم روباتیک است که می تواند میلیون ها محصول را با استفاده از بینایی کامپیوتر و هوش مصنوعی شناسایی، انتخاب و مدیریت کند. به گفته آمازون، با جابجایی اقلام قبل از بسته بندی، کارمندان را از کارهای تکراری رهایی می بخشد و فرآیند انجام را کارآمدتر می کند.

یک سخنگو در ماه نوامبر گفت که اسپارو در حال حاضر در مرحله تحقیق و توسعه است. انتظار می‌رود که این دستگاه مکمل سایر ماشین‌های شبکه آمازون باشد – پس از اینکه اقلام توسط اسپارو کنترل و بسته‌بندی شدند، بازوهای روباتیک مانند رابین و کاردینال می‌توانند اقلام را در انبار هدایت کنند.

ربات حمل و نقل آزمایشی

آمازون در حال آزمایش روبات‌های رومینگ آزاد است که حمل و نقل اقلام بزرگ و غیر قابل حمل توسط انسان را در یک مرکز انجام می‌دهند. این اقلام معمولاً توسط کارمندان از طریق قرقره و لیفتراک حمل می شود. هدف این شرکت این است که ربات‌هایی که از هوش مصنوعی و بینایی رایانه‌ای استفاده می‌کنند، به جای آن این کار را پوشش دهند.

Srinivasa در مقاله آمازون Science گفت: «این اولین نمونه از هوش مصنوعی است که در تحرک خودکار در آمازون استفاده می شود.از اکتبر، ده‌ها مورد از این ربات‌ها در چند مرکز تکمیل برای آزمایش‌های اولیه و اصلاح مستقر شده‌اند.

پروتئوس کاملاً خودمختار که در ماه ژوئن رونمایی شد، GoCart ها را در سراسر مراکز تکمیل و مراکز مرتب‌سازی بلند و جابجا می‌کند و در این فرآیند در اطراف کارمندان حرکت می‌کند. آمازون قصد دارد مدیریت GoCart را خودکار کند تا نیاز کارمندان به جابجایی دستی اجسام سنگین را کاهش دهد.

طبق یک پست وبلاگی شرکت، پروتئوس، اولین ربات متحرک کاملاً مستقل آمازون، در ابتدا در مناطق مدیریت GoCart خروجی مستقر خواهد شد.

هدف از ساخت نمونه اولیه ربات گیرنده ، جابجایی وسایل مختلف به سرعت و بدون آسیب است. مکش خلاء مانند فناوری معمولی برای روبات‌هایی است که مجموعه‌ای از اقلام مختلف را جابجا می‌کنند، اما چالش‌هایی در ارتباط با مکش وجود دارد. این شامل شکستن زودرس مهر و موم خلاء یا جابجایی اقلامی است که نیاز به تماس با بیش از یک سطح دارد.

https://www.supplychaindive.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *