نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 10:21 ق.ظ

در جزیره غوطه ور ونیز به فراجهان سفر کنید

س

31 آگوست 2022 – توسط LINDSEY BAHR

این تصویر منتشر شده توسط Venice Immersive، دسته بندی رسمی رقابت همه جانبه جشنواره بین المللی فیلم ونیز، تصویری از “Rencontre(s)” ساخته ماتیاس چلبورگ را نشان می دهد. برنامه ای که توسط لیز روزنتال و میشل ریلاک مدیریت می شود از 1 سپتامبر تا 10 سپتامبر اجرا می شود و نگاهی اجمالی به آینده داستان گویی ارائه می دهد. اعتبار: Venice Immersive از طریق AP

در جشنواره بین المللی فیلم ونیز، واقعیت مجازی تنها بخش کوچکی از تجربه ای همه جانبه است. در جزیره‌ای کوچک، فقط با یک سواری کوتاه با شاتل آبی از مقر اصلی جشنواره در لیدو، تماشاگران جشنواره می‌توانند به متاورس قدم بگذارند. آن‌ها می‌توانند با یک راهنمای تور بازی کنند ، با رقصندگان پس‌زمینه لباس بپوشند، یا حتی به کوکو شانل کمک کنند تا عطر شانل شماره 5 خود را بسازد.

روزنتال گفت: “این بزرگترین نسخه ای است که تا به حال انجام داده ایم.”

این فرم ها همچنین در دو سال گذشته که برنامه مجازی ونیز مجبور شد خودش مجازی شود، و تکامل یافته است. بنابراین برای این بازگشت بزرگ به Lazzaretto Vecchio، آنها همچنین به برنامه یک نام جدید و فراگیرتر داده اند.

Reilhac گفت: “ما می خواستیم بر روی سرعت تنوع بخشیدن به این رشته تمرکز کنیم.” ما نمی‌خواستیم بر روی یک فناوری مانند VR تمرکز کنیم، بلکه سعی کردیم انواع روش‌های مختلف ارائه یک تجربه همه جانبه را نشان دهیم.

از 43 پروژه، فقط برخی از آنها به هدست واقعیت مجازی نیاز دارند. برخی از آنها طرحهای عظیم 360 درجه هستند و برخی دیگر یک “واقعیت ترکیبی” ترکیبی را ارائه می دهند.

یکی از جاه‌طلبانه‌ترین تعهدات آنها متعهد شدن به ارائه تورهای جهان مجازی به گروه‌های کوچک بوده است. دنیاها یک اصطلاح کلی است که اساساً به معنای فضایی است که مردم می توانند به صورت مجازی جمع شوند – می تواند یک ساحل، یک جنگل، یک فضای علمی تخیلی خارق العاده باشد. او توضیح داد که در دنیا، شما می توانید فقط با هم وقت بگذارید، یا فعالیت هایی مانند بازی مینی گلف یا حتی آموزش سگ ها را انجام دهید. مانند بسیاری از چیزها در Venice Immersive، دنیاها و جهانگردی بهترین تجربه است.

«Framerate: Pulse of the Earth» یکی از اینستالیشن‌های چند صفحه‌ای است که به‌نمایش گذاشته شده است که متصدیان می‌گویند پتانسیل این هنر را نشان می‌دهد. این پروژه بر روی تغییر مناظر متمرکز شده و با فناوری اسکن سه بعدی ساخته شده است.

متیو شاو کارگردان «Framerate» گفت: «ما قصد داریم تغییراتی را در این سیاره آشکار کنیم که ناشی از طبیعت است و همچنین توسط صنایع انسان محور ایجاد می شود. ما مکان‌های تخریب، استخراج، سکونت، برداشت محصول، رشد و فرسایش را می‌بینیم.»

برای تجربه «Framerate»، مخاطبان وارد اتاق تاریکی می‌شوند که در آن صفحه‌هایی احاطه شده‌اند که به‌عنوان «درگاه‌های هولوگرافیک» به صحنه‌های وسیعی تبدیل می‌شوند، مانند صخره‌ای 200 فوتی که در طول یک سال در حال فرسایش و فروریختن در دریا است یا جنگلی که در 12 صفحه تغییر می‌کند. می توانید در هر جایی از اتاق بایستید، حرکت کنید و انتخاب کنید که روی چه چیزی تمرکز کنید، چه صخره باشد یا یک سنگریزه.

گروهی که روی این پروژه کار می‌کردند این صحنه‌ها را در نورفولک و گلاسکو ضبط کردند، جایی که به مدت یک سال روزانه فیلم‌برداری کردند. شاو می‌گوید این کار فقط کسی نبود که یک دوربین و سه پایه نصب کند و بگذارد تا فیلم بگیرد. و برای تحقق آن به مقدار مناسبی از تحقیق و توسعه و نوآوری نیاز داشت.

شاو گفت: ما فقط آثار هنری نمی سازیم. ما ابزارهایی را می‌سازیم تا آنها را نیز کار کنند. موضوع فقط این نیست که آیا می‌توانیم چیزی را در مقیاس چشم‌انداز اسکن کنیم، اما آیا می‌توانیم آن را در حین حرکت اسکن کنیم؟

شاو تنها یکی از پیشگامان هنرهای فراگیر جدید است که در جشنواره به نمایش گذاشته شده است. یکی دیگر از پروژه های پرمخاطب، ماتیاس چلبورگ “Rencontre(s)” با صدای ماریون کوتیار است. “تجربه لمسی چند حسی” شما را دعوت می کند تا در سال 1921 زمانی که گابریل شانل با ارنست بوکس ملاقات کرد و آنها Chanel No. 5 را ایجاد کردند، وارد کفش های عطرساز شوید. همچنین یک بازی VR تعاملی در انگلستان دهه 1920 با الهام از نمایش تلویزیونی “Peaky Blinders” وجود دارد. “پیکی بلایندرز: باج پادشاه” نام دارد که صدای کیلین مورفی را نیز دارد. برخی دیگر جدی‌تر هستند، مانند “Stay Alive My Son” که در آن بازیکن به جای یک بازمانده از نسل کشی کامبوج می‌رود.

هم ریلاک و هم روزنتال امیدوارند که عاشقان سینما در جشنواره به جزیره ی Immersive بروند تا برخی از تجربیات را امتحان کنند.

Reilhac گفت: “هیچ جشنواره A-list دیگری در جهان وجود ندارد که تا این حد متعهد به نمایش همه جانبه به عنوان یک شکل هنری جدید باشد.” “با کنار هم قرار دادن هنرهای همه جانبه با فیلم های بلند معتبر، ما ادراک همه جانبه را ارتقا می دهیم.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *