با وضعیتی که بحران کرونا در جهان و زندگی بشریت ایجاد نمود رشد جلسات مجازی، پیامهای فوری، ایمیلها و رشد فناوری بیش از هر زمان دیگری راه های تبادل اطلاعات را بوجود آورده است. و در کنار این موارد چند موضوع برای افراد هوشمند در کسب و کار ها تبدیل به اصول کاری شده اند . از جمله آنها می توان به نحوه برقراری ارتباط موثر در مواقع عدم اطمینان نام برد و موضوع دیگر اینکه برای پرورش قابلیتهای شخصی و سازمانی از فرصت ها بهتر استفاده نمود .
قرنطینه و حبس اجباری خانگی برای بسیاری از افراد یک فرصت بود و باعث شد تا آنها در مورد هدف خود در زندگی فکر نموده و به تجدید نظر در برخی از عقاید و رفتار های سبک زندگی شخصی و کاری خود بپردازند به این فکر کنند که کدام یک از کارهایی که انجام می دهند را دوست دارند که باعث رشد و تعالی شان می شود و کدامیک را دوست ندارند . به این فکر کنند که آیا هدف زندگی خود را می دانند؟
برای مدیران هم یک چالش شخصی و کاری بوجود آمد که در مقابل تلاشهای شان در محیط کسب و کار چگونه از خود مراقبت کنند و چه چیزی برای خودشان باقی می ماند .
این احساس تبدیل به یک جریان تفکر شد که برای ارزیابی نیازهای جسمی و عاطفی خودشان باید وقت اختصاص داده و بفهمند که این همه تلاش چه ارزش مادی و در کنارش ارزش معنوی و اجتماعی برای دیگران ایجاد می کند .
موضوعات کاری همیشگی هستند و پایانی برای آن نمی توان تعیین نمود .زمانیکه در محل کار و زندگی در حال مدیریت دیگران به راهنمایی آنها مشغول هستید باید به خود نگاه نموده و در کنار آن به فرصتهای پرورش شخصی در کنار جمع بیندیشید .برای اینکار راه های متعددی وچود دارند که یادگیری مهارتهای جدید توسعه خلاقیت شخصی یکی از آنها است .