نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 3:01 ب.ظ

چرا نباید جنبه معنوی خود را در محل کار پنهان کنید؟

نوشته سوزان گیلری

روش انجام تجارت ما در چند سال گذشته تغییر کرده است. اما بسیاری از ما، از جمله خود من، علاقه خود به معنویت را باز کرده و راهی برای ادغام آن در تجارت خود پیدا کرده ایم.

ممکن است اصطلاح «کارآفرین معنوی» را شنیده باشید و تعجب کرده باشید که در مورد چیست. واضح است که هرکسی ممکن است تعریف خود را از چیستی کارآفرین معنوی داشته باشد. در اینجا، من می خواهم نظرم را به اشتراک بگذارم.

کارآفرین معنوی چیست؟

تعریف شماره 1: کسی که یک تجارت را با روحیه همسویی اداره می کند

من دو تعریف از کارآفرین معنوی می بینم. اولی مورد کسی است که کسب و کاری را در یک صنعت معنوی یا سلامتی اداره می کند. این می تواند خدمت به بیماران باشد. یک ماساژ درمانی که از نظر روحی هماهنگ است یا یک مربی تجاری بصری.

این کارآفرینان کار خود را حول محور کمک به مردم متمرکز می کنند. این به همان اندازه به نتیجه نهایی مربوط نمی شود (اگرچه آنها می توانند از نظر مالی موفق باشند، که به زودی در مورد آن صحبت خواهیم کرد) بلکه در مورد تأثیرگذاری در جهان است.

اغلب این نوع کارآفرین معنوی از یک پیشینه تجاری بسیار سنتی می آید. من نمی توانم به شما بگویم که با چند حسابدار سابق، وکیل، مشاور فناوری اطلاعات و غیره آشنا شده ام که متوجه شده اند خواسته و اشتیاق واقعی خود در جای دیگری نهفته است. آنها از کار در محیط های بسیار تحلیلی و سفت و سخت به خلق چیزی جدید و از نظر معنوی رضایت بخش تغییر کردند. این زیباست. و این داستان من است.

تعریف شماره 2: کسی که معنویت را در تجارت خود گنجانده است

این نوع کارآفرینی معنوی ممکن است چندان واضح نباشد زیرا بسیاری از آنها علایق معنوی خود را پنهان می کنند یا تا همین اواخر داشته اند. همانطور که گفتم، من فکر می‌کنم کووید نحوه عملکرد ما را تغییر داده است و ما شروع به برداشتن ماسک‌هایی می‌کنیم که در تجارت استفاده می‌کردیم و باعث می‌شد که ما مثل همه افراد دیگر در دفتر کار به نظر برسید.

ما یاد می گیریم که خوب است در یک استراحت ناهار مراقبه کنیم.

یک کارآفرین معنوی می تواند از بیرون مانند هر کارآفرین دیگری به نظر برسد.  او می تواند آرایشگر شما باشد. یک بوتیک لباس راه اندازی کند. ارائه خدمات بازاریابی بخش معنوی به نحوه تجارت آنها مربوط می شود. آنها تمایل دارند از صمیم قلب رهبری کنند و تصمیم گیری را از یک مکان پایه ای انجام دهند، نه از یک مکان (مردانه) رقابتی.

کارآفرینان معنوی و پول

برای مدت طولانی معنوی بودن را با شکسته بودن یکی می دانستم. من معلمان یوگا زیادی را می‌شناختم که برای پرداخت قبوض خود مشکل داشتند. من افرادی را دیدم که در تجارت عالی نبودند و علایق معنوی خود را در اولویت قرار دادند.

سپس در طول کووید، شروع به ملاقات با کارآفرینان زن واقعاً موفقی کردم که معنوی هم بودند. این دو متقابل نبودند. من شروع به درک کردم که می توان آشکارا روحانی بود و پول زیادی به دست آورد.

اما برای بسیاری از افراد، اغلب موانعی برای غلبه بر وجود دارد. بسیاری از آنها بر اساس طرز فکر کمبود کار می کنند، به این معنی که باور ندارند می توانند پول زیادی به دست آورند. .  افکار واقعیت را ایجاد می کنند، بنابراین برای کسانی که امکان فراوانی را محدود می کنند، این به واقعیت آنها تبدیل می شود. ممکن است برای غلبه بر این مانع کمی کار لازم باشد، اما کاملاً شدنی است. و سپس از نظر آنچه که یک کارآفرین معنوی می تواند به دست بیاورد، حد بیکرانه است!

ترس از طرد شدن

از لحاظ تاریخی، بیرون رفتن از جعبه احساس ایجاد امنیت نمی کرد، اینطور نیست؟ فقط چند صد سال پیش به محاکمه جادوگران در نیوانگلند نگاه کنید. به ما آموخته اند که شنا کردن برخلاف جریان هرگز ایده خوبی نیست و در هیچ کجا بیشتر از دنیای تجارت نیست. زنان وقتی وارد نیروی کار شدند از مردان راهنمایی گرفتند و شروع به پوشیدن لباس‌های تهاجمی و جعبه‌ای به جای لباس‌هایی کردند که در خانه می‌پوشیدند. ما نحوه صحبت کردن با یکدیگر را پرورش داده‌ایم و شخصیت خود را از دفتر حذف کرده‌ایم.

اما آیا این چیز خوبی است؟

در چند سال اخیر، من متوجه شده ام که افراد بیشتری موهای خود را رها می کنند و در محل کار واقعی تر هستند. و در نتیجه هیچ سوختگی یا حلق آویز شدنی وجود نداشته است! درسی که در اینجا وجود دارد این است که بودن ما نه تنها به خودمان احساس خوبی می دهد، بلکه روابط ما با دیگران را نیز تقویت می کند.

آیا شما یک کارآفرین معنوی هستید؟

اگر هر یک از این موارد در ذهنتان زنده شد، احتمالاً شما یک کارآفرین معنوی هستید. سوال این است: چقدر در مورد آن باز هستید؟ آن را از من یاد بگیر – پنهان کردن بخشی از وجودت خسته کننده است. شما احساس می کنید دو فرد متفاوت هستید: کسی که به طور موثر و موفقیت آمیزی از تجارت مراقبت می کند و کسی که بعد از کار در ماه کامل زوزه می کشد.

دیگر لازم نیست آن دو قسمت خود را از هم جدا نگه دارید. ترکیب جنبه معنوی خود در واقع برای تجارت خوب است. این شما را قابل ارتباط می کند و می تواند باعث ایجاد مکالمات بسیار جالبی با مشتریان، همکاران و کارمندان شود.

من متوجه می شوم که بیشتر از پاسخ های منفی به واقعی بودنم، کنجکاو و سؤال می کنم. من عاشق گفتگو با مردم در مورد الهه ها، انرژی مردانه و زنانه و قانون جذب هستم. و اگر بتوانم به یک فرد الهام بخشم که شجاعانه قدم بگذارد و در تجارت کمی معتبرتر باشد، خیلی بهتر است.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *