نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:01 ق.ظ

رندی زاکربرگ می‌گوید Web3 در هرج و مرج است و متاورها در چهار دیواری باغ‌های خودشان هستند

رند

18 اوت 20221 -گو چیو تانگ -Wildpixel | ایستوک | گتی ایماژ

رندی زاکربرگ با اشاره به سیستمی که در آن کاربران به جای شرکت‌ها مالکیت خدمات و داده‌ها را دارند، گفت: متمرکززدایی کامل Web3 هنوز یک واقعیت نیست.خواهر مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در کنفرانس جهانی Supertrends 2022 سخنرانی می کرد.

زاکربرگ گفت Web3 یک نسخه فرضی و آینده اینترنت مبتنی بر فناوری بلاک چین است – یک آرمان شهر ایده آل.”اما… این چیزی نیست که اتفاق می افتد. آنچه در واقعیت اتفاق می افتد، هرج و مرج است.»

بنیانگذار و مدیر عامل زاکربرگ مدیا، یک شرکت تولیدی و مشاوره بازاریابی، اضافه کرد: «شما تنها کسی هستید که مراقب سرمایه‌های خود و دارایی‌های خود هستید، مردم با راه‌اندازی کیف‌پول‌های مختلف و محافظت از هویت خود، زمان خود را صرف محافظت از خود می‌کنند. و این به توسعه کمکی نمی کند.»

زاکربرگ که کارمند اولیه متا بود – که قبلاً فیس‌بوک نام داشت – توضیح داد که متاورس‌های مختلف اکنون به عنوان «باغ چهار دیواری خودشان» عمل می‌کنند که در آن کاربران نمی‌توانند از دارایی‌های خود در پلتفرم‌ها استفاده کنند.

متاورس را می توان به سادگی به عنوان دنیای مجازی تعریف کرد که در آن مردم زندگی، کار و بازی می کنند. با استفاده از ارز دیجیتال، کاربران می توانند زمین مجازی را خریداری و توسعه دهند یا آواتارهای خود را بپوشند.

“در حال حاضر، من در Decentraland هستم، پسرم در Roblox است، پسر دیگر من در Fortnite است. این عالی است – همه ما در فراجهان هستیم. [اما] ما هیچ تعاملی با یکدیگر نداریم.

«برای اینکه واقعاً پتانسیل [Web3] را باز کنیم، باید سیستمی را پیدا کنیم که قابلیت همکاری وجود داشته باشد. زاکربرگ افزود: آنچه شما دارید با شما در هر کجا که باشید همراه است [و] ما هنوز آنجا نیستیم.

با این حال، به گفته زاکربرگ، گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، زیرا هیچ شرکتی که در حال حاضر یک متاورس را اداره می‌کند، نمی‌خواهد کنترل خود را رها کند یا «آن مالکیت را به اشتراک بگذارد».

به همین دلیل است که ما هنوز شاهد این نوع پذیرش جریان اصلی مصرف کننده نیستیم، زیرا باید دنیایی وجود داشته باشد که در آن خانه را با یک کیف پول ترک کنید. و شما باید همین رفتار را به صورت آنلاین نیز ببینید.”

او افزود که Web3 به متخصصانی نیاز دارد که در سیستم بانکی جهانی و Web2 – اینترنت که امروز می شناسیم – برای ایجاد یک “لایه محافظ” درگیر باشند.

زاکربرگ گفت: نیاز به چنین کارشناسانی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا فریب خوردن یا از دست دادن تمام دارایی های خود در وب 3 برای کاربران بسیار آسان بوده است.

“نیاز به حمایت های بیشتری برای مصرف کنندگان وجود دارد… من فکر می کنم ما [با] وب 2.7 پایان خواهیم داد، جایی که تمرکزی وجود دارد، مردم را ایمن نگه می دارد، اما توانایی انتقال دارایی های شما را با شما به هر سایتی دارد.”

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که باید در Web3 بهبود یابد، کاربرپسندی است.

برای راه اندازی کیف پول رمزنگاری، خرید ارز و ورود به متاورس نباید 45 مرحله انجام شود. این باید یک مرحله ای و برای مبتدیان باشد.»

متاورس ممکن است هنوز در مراحل ابتدایی خود باشد، اما زاکربرگ اشاره کرد که بخش هایی مانند املاک و مستغلات “بسیار ارزشمند” خواهند بود.

«هر جا کمبودی وجود دارد … ارزش وجود دارد. من فکر می کنم سوال بزرگ فقط این خواهد بود که آیا در متاورز کمیاب وجود دارد و اگر وجود داشته باشد، ارزش املاک و مستغلات در آنجا وجود خواهد داشت.”

بر اساس داده های MetaMetrics Solutions، فروش املاک و مستغلات در metaverse در سال 2021 از 500 میلیون دلار فراتر رفت و می تواند در سال 2022 دو برابر شود.

زاکربرگ گفت که آموزش و پرورش «منطقه عظیم» دیگری برای فرصت‌ها و درآمد خواهد بود.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *