نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 9:01 ق.ظ

یک “فرش شناور” جدید از پنل های خورشیدی در حال آمدن به دریای شمال است

کریستوفر مک فادن -25 جولای 2022 -کارخانه بزرگ SolarDuck. RWE

در اخبار پایداری، پروژه جدیدی برای ایجاد “فرش شناور” از صفحات خورشیدی در دریای شمال به تازگی اعلام شده است. به عنوان بخشی از یک همکاری گسترده تر برای ایجاد “پارک های خورشیدی شناور”، شرکت انرژی آلمانی RWE در یک پروژه آزمایشی برای استقرار فناوری خورشیدی شناور در دریای شمال سرمایه گذاری خواهد کرد.

پیلوت پیک 0.5 مگاواتی (MWp) که با نام “Merganser” شناخته می شود، قرار است در آب های نزدیک اوستند، بلژیک نصب شود. بر اساس بیانیه ای که RWE اوایل این هفته منتشر کرد، “Merganser” اولین  پایلوت دریایی برای شرکت هلندی-نروژی SolarDuck خواهد بود.

به گفته RWE، “Merganser” به SolarDuck و خود “تجربه دست اول مهم در یکی از چالش برانگیزترین محیط های دریایی در جهان” را می دهد.

نوآوری SolarDuck امکانات جدیدی را برای انرژی خورشیدی، حتی در شرایط سایشی دریای شمال، به ارمغان می‌آورد. در نتیجه SolarDuck را در ارسال خود برای قرارداد هلندی HKW VII (ادغام سیستم) انتخاب کرده است.

ادغام یک نیروگاه خورشیدی شناور فراساحلی در مقیاس پیش‌تجاری با 5 مگاوات بر ثانیه همراه با تکنیک‌های پیشرفته ذخیره‌سازی انرژی در مزرعه بادی فراساحلی با پیشنهاد برنده امکان‌پذیر خواهد شد.

RWE و SolarDuck برای ایجاد پارک‌های خورشیدی شناور تجاری مستقل و هیبریدی، به همکاری خود با پروژه “Merganser” و HKW ادامه خواهند داد. ترکیبی از خلاقیت های تکنولوژیکی و تجاری SolarDuck و موقعیت مسلط RWE در بازار جهانی، چارچوب ایده آلی را برای پیشبرد پذیرش این فناوری با پتانسیل بالا ایجاد می کند.از سال 2023 به بعد، درس های آموخته شده این پروژه باعث تسریع تجاری سازی فناوری می شود.

چه ویژگی خاصی در مورد سیستم SolarDuck دارد؟

فناوری خورشیدی شناور فراساحلی ایجاد شده توسط SolarDuck، امکانات جدیدی را برای انرژی خورشیدی باز می کند. راه حلی برای کمبود فزاینده زمین برای تولید انرژی های تجدیدپذیر ارائه می دهد. ادغام خورشیدی شناور فراساحلی در مزرعه بادی فراساحلی، هم افزایی در مورد ساخت و نگهداری نیروگاه انرژی تجدیدپذیر چندمنبعی را فراهم می کند. استفاده موثرتر از فضای اقیانوس برای تولید برق (با استفاده از فضای بین توربین های بادی) است.ماهیت مکمل منابع بادی و خورشیدی منجر به نمایه خروجی متعادل‌تر می‌شود.

سیستمی که بتواند شرایط سخت دریایی مانند امواج بلند، بادهای شدید و محیط خورنده را تحمل کند، برای انتقال مزارع خورشیدی به خارج از ساحل مورد نیاز است. پلت فرم مثلثی شکل SolarDuck که توسط Bureau Veritas به عنوان اولین تاسیسات خورشیدی شناور دریایی در جهان تایید شده است، به گونه ای ساخته شده است که چندین متر بالاتر از اقیانوس شناور است و با امواج مانند یک فرش حرکت می کند.

Sven Utermöhlen، مدیرعامل Wind Offshore RWE Renewables می‌گوید: RWE دائماً به دنبال راه‌های نوآورانه برای بهبود بیشتر تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در فراساحل است. ما بسیار مشتاقیم تا با شریک خود یعنی SolarDuck، پتانسیل خورشیدی شناور فراساحلی را بیشتر بررسی کنیم. برای کشورهایی با میانگین سرعت باد کمتر اما تابش خورشیدی بالا، این فرصت‌های جذابی را ایجاد می‌کند. با  پایلوت  SolarDuck، ما در حال کسب تجربه با فناوری خورشیدی شناور دریایی بسیار نوآورانه هستیم. ما می خواهیم به تسریع انتقال انرژی کمک کنیم، تأثیر مثبتی بر اکولوژی دریایی داشته باشیم و به یکپارچه سازی سیستم های انرژی کمک کنیم. ما با هم می توانیم با استفاده از فناوری فردا برای پروژه های امروز تفاوت واقعی ایجاد کنیم.

کوئن برگرز، مدیرعامل SolarDuck می‌گوید: «نیاز به انرژی ایمن، پایدار و مقرون‌به‌صرفه نیازمند پاسخ‌های جدید و فوری صنعت در اروپا و همچنین در سطح جهان است. SolarDuck بخشی از این پاسخ است که انرژی خورشیدی را به مرز بعدی خود یعنی اقیانوس ها می آورد. نمایش فناوری قوی SolarDuck در شرایط سخت دریای شمال، ما را قادر می‌سازد تا این فناوری را عملاً در هر نقطه از جهان به کار ببریم. ما بسیار خرسندیم که در RWE شریک قدرتمندی یافتیم که دیدگاه ما برای برق‌رسانی جهان با خورشیدی شناور فراساحلی را دارد. من مشتاقانه منتظر همکاری سازمان های ما برای رسیدن به این هدف هستم.”

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *