نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 1:31 ب.ظ

هفت جایگزین بازاریابی برای ردیابی کوکی ها

PamelaBump

یک بازاریاب از جایگزین های ردیابی به جز کوکی های شخص ثالث برای اطلاع از مخاطبان خود استفاده می کند.

در دوره‌ای از زندگی‌تان، احتمالاً با تبلیغاتی که توسط کوکی‌های شخص ثالث تولید شده‌اند، مواجه شده‌اید.

در مورد آن فکر کنید. آیا تا به حال یک فروشگاه آنلاین را مرور کرده اید، سپس وارد یک شبکه رسانه اجتماعی شده اید تا یک تبلیغ پاپ آپ برای محصولاتی که دقیقاً نگاه کرده اید را ببینید؟ مگر اینکه ایمیل خود را به فروشگاه تجارت الکترونیکی که بازدید کرده اید داده باشید، این آگهی احتمالاً با داده های کوکی شخص ثالث ایجاد شده است.

وقتی از سایتی بازدید می کنید که کوکی های شخص ثالث تولید می کند، سایت یک کد رهگیری — یا کوکی — را در مرورگر شما قرار می دهد. سپس کد به آن وب سایت اجازه می دهد تا در مورد سایر سایت هایی که بازدید می کنید اطلاعات کسب کند و یک نمایه کاربری در اطراف شما ایجاد کند. این به برندها و تبلیغ‌کنندگان امکان می‌دهد تا تبلیغاتی را که گاهی به طرز وحشتناکی مشخص می‌شوند، تولید و راه‌اندازی کنند.

کوکی‌های شخص ثالث با کوکی‌های شخص اول متفاوت هستند، که فقط می‌توانند اطلاعات برند را درباره بازدیدهایی که کاربر در سایت خود دارد، ارائه دهد.

طبق  گفته تعدادی از نشریات، Google Chrome فقط کوکی های شخص ثالث را حذف می کند، در حالی که داده های شخص اول هنوز دست نخورده هستند. و از آنجایی که سافاری و فایرفاکس سال‌ها پیش ردیابی شخص ثالث را مسدود کردند، این استراتژی قبلاً قدیمی شده بود.

با این حال، در حالی که این حرکت بر برخی برندها تأثیر زیادی نخواهد گذاشت، تبلیغ‌کنندگانی که برای استراتژی‌های خود به داده‌های Chrome شخص ثالث اعتماد کرده‌اند، در تعجب هستند. “چگونه می توانم همان حس بیش از حد شخصی سازی را بدون کوکی شخص ثالث ایجاد کنم؟”

در واقع، تعدادی از آژانس ها و سازمان های تبلیغاتی قبلاً علیه این اقدام گوگل صحبت کرده اند. در همین حال، برخی از بازاریابان همچنین نگران هستند که حذف تدریجی کوکی شخص ثالث کروم باعث شود برندها مجبور شوند از Google Ads برای ایجاد تبلیغات دقیق استفاده کنند.

حقیقت این است که – جایگزین های زیادی برای تبلیغات و ردیابی وجود دارد که توسط داده های شخص ثالث تقویت می شود. و بسیاری از بازاریابان در حال حاضر فعالانه از آنها استفاده و سود می برند.

در زیر، چهار گزینه جایگزین برای تبلیغات شخص ثالث بیش از حد هدفمند و همچنین سه روشی که می‌توانید بدون داده‌های شخص ثالث به ردیابی مخاطبان خود ادامه دهید، به شما معرفی می‌کنم.

در حالی که اجرای برخی از تاکتیک‌های موجود در این فهرست نسبت به تبلیغات خودکار تولید شده با داده‌های شخص ثالث، کمی زمان و انرژی استراتژیک‌تری می‌گیرد، این گزینه‌ها همچنان می‌توانند به شما کمک کنند تا در مورد هدف مخاطب خود اطلاعات کسب کنید، شخصیت خریدار ایجاد کنید و تبلیغات و یا مواد بازاریابی برای مشتریان بالقوه مناسب را مشخص کنید.

جایگزین هایی برای تبلیغات بیش از حد هدفمند که توسط کوکی های شخص ثالث هدایت می شوند

1. پخش محتوا در خبرنامه های ایمیل و تبلیغات مبتنی بر ایمیل.

وقتی شخصی برای اشتراک خبرنامه ثبت نام می کند، برند یا وب سایت شما را کشف کرده و تصمیم گرفته است که می خواهد درباره شرکت، خدمات یا صنعت شما اطلاعات بیشتری کسب کند. بنابراین، با اشتراک، آنها قبلاً نشان می دهند که می خواهند محتوای بیشتری را ببینند.

به عنوان یک بازاریاب ایمیل، ارسال ایمیل به مخاطبان مشترک خود با ترکیبی از محتوا و پیشنهادات محصول مرتبط با صنعت شما یک فرصت کم سود است. از آنجایی که مشترکین ایمیل شما آماده و مایل به کسب اطلاعات در مورد کسب و کار یا محصول شما هستند، احتمالاً با آنچه که شما برای آنها ارسال می کنید درگیر می شوند – حتی اگر این بدان معنا باشد که آنها فقط کمپین های شما را می خوانند و به یاد می آورند.

به‌علاوه، اگر مخاطبان اشتراک بزرگ‌تر شما دو یا چند نوع مخاطب را در خود جای دهند، می‌توانید فهرست‌های خود را تقسیم‌بندی کنید و ایمیل‌هایی را به جمعیت‌شناسی خاصی ارسال کنید. به عنوان مثال، اگر شرکت شما نرم افزار فروش و بازاریابی می فروشد، می توانید پیشنهادات خاصی را برای مشترکین در نقش های بازاریابی و مشترکین در نقش های فروش ارسال کنید.

به‌عنوان یک تبلیغ‌کننده، می‌توانید از خبرنامه ایمیل یک شرکت دیگر نیز برای محتوای حمایت شده خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک شرکت یا نشریه غیررقیب در صنعت خود را با یک لیست ایمیل بزرگ کشف کردید، ممکن است بخواهید در خبرنامه آنها آگهی قرار دهید. اگرچه این مخاطبان در خبرنامه شما مشترک نشدند یا علاقه ای به آن نشان ندادند، این مشترکین قبلاً علاقه خود را به یادگیری در مورد صنعت یا محصولات فروخته شده در آن نشان داده اند. به همین دلیل، آنها ممکن است با تبلیغ، پیشنهاد یا محتوای شما درگیر شوند.

نیاز به قانع‌کننده‌های بیشتری دارید، تقریباً 60 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند ایمیل‌های بازاریابی بر تصمیم‌گیری‌های خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد در حالی که برندهای آمریکایی در سال گذشته حدود 350 میلیون دلار برای تبلیغات ایمیلی خرج کردند. در حال حاضر، واضح است که بازاریابی ایمیلی زنده و زنده است. اگر  قبل از آن استفاده نمی کنید، ممکن است بخواهید این را به استراتژی بازاریابی محصول خود اضافه کنید.

2. تبلیغات هدفمند را در رسانه های اجتماعی راه اندازی کنید.

ابزارهای تبلیغاتی رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که تبلیغات بسیار هدفمند را راه اندازی کنید یا پست های رسانه های اجتماعی تبلیغ شده را برای افراد در صنعت خود هدف قرار دهید، جمعیت شناسی را هدف قرار دهید یا شباهت هایی را به دنبال کنندگان صفحه خود نشان دهید. این تبلیغات همچنین اغلب به شما امکان می دهند از مزایای هدف گذاری مجدد لیست مخاطبین استفاده کنید، که می توانید در مورد لیست بعدی در مورد آن اطلاعات کسب کنید. در اینجا نمونه‌ای از یک تبلیغ پولی Pringles است که احتمالاً برای طرفداران ریک و مورتی در توییتر و همچنین مخاطبان در جمعیت‌شناسی نمایش پخش شده است:

توییت ریک و مورتی پرینگلز

اگر یک برند B2C هستید، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به‌ویژه در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر یا اینستاگرام برای شما مفید باشد. برای کسانی که در صنعت B2B هستند، تبلیغات هدفمند می تواند در شبکه های حرفه ای مانند لینکدین بسیار سودمند باشد. علاوه بر این، اگر علاقه مند به ایجاد محتوای ویدیویی برای بازاریابی محصول خود در تعدادی از صنایع هستید، می توانید تبلیغات ویدئویی بهینه شده را در YouTube آپلود و راه اندازی کنید.

3. هدف گذاری مجدد لیست مخاطبین را آزمایش کنید.

هدف گذاری مجدد زمانی است که شما لیست مخاطبین خود را در یک پلتفرم آپلود می کنید، مانند شبکه های رسانه های اجتماعی یا موتورهای جستجو. سپس برنامه تبلیغاتی پلتفرم یا محتوای شما را برای کاربرانی هدف قرار می‌دهد که ایمیل‌های مشابهی را به اشتراک می‌گذارند، یا مخاطبان آینه‌ای که جمعیت‌شناختی مشابه با افرادی که در لیست ایمیل شما به اشتراک می‌گذارند.

در حالی که کوکی‌های شخص ثالث به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا به‌طور خودکار پنجره‌های بازشو و تبلیغات را برای افرادی که از وب‌سایت‌های خاصی در سراسر وب بازدید کرده‌اند، راه‌اندازی کنند، هدف‌گیری مجدد فرآیندی دستی‌تر است که به طور مشابه به شما امکان می‌دهد تا کاربرانی را که به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند هستند هدف قرار دهید.

یکی از نمونه‌های تنها یکی از وب‌سایت‌هایی که به شما امکان انجام این کار را می‌دهد، Pinterest است. در یک پست وبلاگ اخیر، یک مشاور PPC نحوه استفاده از لیست های هدفمند مجدد در Pinterest را برای فروش بیشتر مشتریان فعلی یک شرکت برجسته کرد. برای این کار، او لیستی از مخاطبین مشتری را در ابزار تبلیغات Pinterest آپلود کرد. سپس، هنگامی که تبلیغات راه اندازی شد، کاربران پینترست که چیزی از این شرکت خریداری کرده بودند، محتوایی را مشاهده کردند که یک محصول با قیمت بالاتر را از همان فروشگاه تبلیغ می کرد. با توجه به مطالعه موردی، این شرکت توانست  به بسیاری از مخاطبین از طریق این فرآیند به فروش برساند.

4. در آینده نزدیک، Google’s Privacy Sandbox را در نظر بگیرید.

در حالی که Chrome دیگر از کوکی شخص ثالث استفاده نخواهد کرد، Google همچنان به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد از کوکی‌های شخص اول Chrome برای هدف‌یابی تبلیغات استفاده کنند. ظاهراً کروم به برندها اجازه می‌دهد از کوکی شخص اول خود استفاده کنند، در حالی که همچنان از داده‌های کاربران کروم محافظت می‌کند، از طریق جعبه ایمنی پیشنهادی Google.

در این مرحله، گوگل فقط برنامه هایی را برای Privacy Sandbox اعلام کرده است، بنابراین هنوز مشخص نیست که چگونه کار می کند و رابط کاربری چگونه خواهد بود. با این حال، از آنجایی که از داده‌های کروم استفاده می‌کند، بازاریابان انتظار دارند که این امر به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد که هدف‌گذاری بیش از حد مشابه کوکی‌های شخص ثالث را داشته باشند.

در مصاحبه ای در ژانویه 2020 با Digiday، آمیت کوتچا، مدیر بازاریابی در ارائه دهنده پلت فرم مدیریت داده Permutive، ویژگی های کلیدی Sandbox پیشنهادی را توضیح داد:

کوتچا گفت: «مهم‌ترین مورد در جعبه ایمنی حریم خصوصی، پیشنهاد Google برای انتقال تمام داده‌های کاربر به مرورگر [Chrome] است که در آنجا ذخیره و پردازش می‌شود. این به این معنی است که داده ها در دستگاه کاربر باقی می مانند و با حریم خصوصی سازگار است. اکنون این میز و استاندارد طلایی برای حفظ حریم خصوصی است.”

اگر تبلیغ‌کننده هستید، باید اخبار مربوط به جعبه ایمنی حریم خصوصی را در آینده نزدیک دنبال کنید. این به شما کمک می کند تا در مورد نحوه کارکرد آن و نحوه استفاده از آن برای کمپین های خود در آینده بیشتر بدانید.

جایگزین های ردیابی کوکی های شخص ثالث

1. از داده های بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

از آنجایی که مردم باید در لیست ایمیل شما مشترک شوند، ایمیل بازاریابی یکی از بهترین راه‌ها برای اطلاع از آنچه وفادارترین مخاطبان شما می‌خواهند مصرف کنند یا در مورد آن بیاموزند است. و به گفته دیجی‌دی، بسیاری از ناشران به سرعت در حال ایجاد استراتژی‌هایی هستند که به آنها امکان می‌دهد از خبرنامه‌های الکترونیکی خود بیاموزند.

به عنوان مثال، اگر شما یک خبرنامه با چند نوع مختلف پست وبلاگ ایجاد کنید، می توانید ببینید که چند نفر روی هر پیوند کلیک می کنند. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید تعیین کنید که کدام پست‌های وبلاگ برای مخاطبان شما بیشتر قابل کلیک هستند و به کدام مورد علاقه کمتری دارند. این داده‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند تا یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که در آن بیشتر محتوای «قابل کلیک» ایجاد کنید و محتوای کمتری ایجاد کنید. محتوایی که کمتر محبوب به نظر می رسد.

علاوه بر این که بدانید کدام محتوا بیشتر قابل کلیک است، می‌توانید از ویژگی‌های تعاملی در ایمیل‌های خود مانند نظرسنجی‌ها و نظرسنجی‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان، جمعیت‌شناسی و انگیزه‌های آنها استفاده کنید، این ترکیب داده‌های کمی و کیفی می‌تواند به شما کمک کند. شما شخصیت خریدار خود را ایجاد، اصلاح یا بهبود می دهید.

نظارت بر بینش رسانه های اجتماعی

از آنجایی که از رسانه های اجتماعی برای یادگیری در مورد مخاطبان فعلی خود و همچنین گروه های مشابهی که ممکن است بخواهید به وب سایت خود جذب کنید، استفاده می کنید، می توانید از داده هایی که در این شبکه ها به دست می آورید استفاده کنید تا بدانید مخاطبان شما با چه چیزهایی درگیر خواهند شد و چه نوع استراتژی هایی را در پی خواهد داشت. به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را افزایش دهید.

گذشته از دریافت اطلاعاتی در مورد عملکرد خوب پست‌ها یا انواع خاصی از محتوای منتشر شده در یک پلتفرم اجتماعی خاص، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد فالوورهای خود مانند محدوده سنی، موقعیت مکانی و سایر اطلاعات جمعیتی دریافت کنید. به عنوان مثال، در اینجا تصویری از جمعیت شناسی سنی است که می توانید در داشبورد تجزیه و تحلیل ویدیوهای YouTube پیدا کنید:

علاوه بر این، در حالی که کوکی‌های شخص ثالث به شما اجازه می‌دهند تا ببینید بازدیدکنندگان شما در چه وب‌سایت‌های دیگری بوده‌اند، برخی از شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بینش‌های دیگری را به شما نشان دهند تا ایده‌ای از چشم‌انداز رقابتی شما به شما ارائه دهند.

به عنوان مثال، اگر یک صفحه کسب و کار فیس بوک دارید، می توانید از Facebook Audience Insights برای مشاهده لیست و داده های اولیه در مورد نحوه قرارگیری صفحه شما با صفحات مشابه فیس بوک در صنعت خود استفاده کنید. این می تواند به شما ایده دهد که مخاطبان مشابه به غیر از صفحه شما به چه چیزی نگاه می کنند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید تشخیص دهید که رقبای خود چه کسانی هستند و به استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود نگاه کنید تا مشخص کنید آنها چه کاری را بهتر از شما انجام می دهند و کجا می توانید تاکتیک های آنها را بهبود بخشید.

از CMS یا داده های شخص اول وب سایت خود استفاده کنید.

کوکی‌های شخص ثالث ممکن است در حال حذف شدن باشند، اما اگر در اصل از CMS وب‌سایت خود برای تجزیه و تحلیل استفاده می‌کنید، احتمالاً قبلاً از کوکی‌های شخص اول استفاده کرده‌اید. از آنجایی که یک CMS، مانند HubSpot، معمولاً از کوکی‌های شخص اول برای ردیابی جمعیت‌شناسی، بازدیدها، تنظیمات و سایر اولویت‌های بازدیدکننده استفاده می‌کند، همچنان می‌توانید داده‌های شخص اول زیادی را برای ایجاد کمپین‌های قوی یا استراتژی‌های محتوا به دست آورید و از آنها استفاده کنید.

برای اینکه به شما ایده بهتری درباره آنچه که می‌توانید با یک CMS انجام دهید، در اینجا یک اسکرین شات است که فهرست ابزارهای تجزیه و تحلیل HubSpot را نشان می‌دهد:

جهانی بدون کوکی های شخص ثالث

در نهایت، حذف تدریجی گوگل از شخص ثالث تنها یکی از بسیاری از اقدامات انجام شده برای ایمن‌تر کردن اینترنت برای کاربران است. و از آنجایی که کوکی شخص ثالث قبلاً در سایر مرورگرها از جمله Safari و Firefox مسدود شده بود، بازاریابان قبلاً شروع به استفاده از این نوع داده‌ها کرده‌اند.

در حالی که از دست دادن کوکی شخص ثالث ممکن است برای برخی از بازاریابان شوکه کننده باشد، بسیاری از تبلیغ کنندگانی که هنوز از آن استفاده می کنند، در نهایت به دلیل بسیاری از روش های جدید که می توانیم داده ها را به صورت آنلاین جمع آوری و استفاده کنیم، سازگار خواهند شد.

با این حال، مهم‌ترین درسی که این حذف تدریجی به بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان می‌آموزد این است که برای جمع‌آوری داده‌ها و تولید تبلیغات به یک راه یا فناوری تکیه نکنند. در حالی که آنهایی که از تعدادی استراتژی تبلیغاتی و گزینه‌های جایگزین همراه با داده‌های شخص ثالث استفاده کرده‌اند، راحت‌تر با این تغییر سازگار خواهند شد، شرکت‌هایی که برای تمام یا بیشتر تبلیغات خود به کوکی شخص ثالث اعتماد کرده‌اند، ممکن است مجبور شوند برای آزمایش جایگزین های جدید تلاش کنند.

https://blog.hubspot.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *