نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:37 ق.ظ

افتتاح مرکز نوآوری پست در استان اصفهان

۱۴۰۱/۰۵/۱۰|

افتتاح مرکز نوآوری پست در استان اصفهان

در سفر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان اصفهان، مرکز نوآوری پست در این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم اختتامیه هفته تجارت الکترونیک اصفهان که با حضور سید رضا مرتضوی استاندار برگزار شد، محمود لیائی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، ششمین مرکز نوآوری پست در کشور را افتتاح کرد.

لیائی در این مراسم که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برای رونق تجارت الکترونیک باید فرصت‌های هوشمندسازی ترابری به خوبی شناخته و اجرا شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه ضمن بیان اینکه ۳۰۰ فرصت هوشمندسازی در عملیات‌ اصلی شرکت ملی پست شناسایی شده است گفت: با افتتاح این مرکز به دنبال پیاده سازی این فرصت‌ها به بهترین شکل ممکن توسط متخصصان فناوری اطلاعات هستیم.

لیائی تصریح کرد: در راستای هوشمندسازی لجستیک پستی، در چند ماه گذشته سورتینگ هوشمند در مرکز تجزیه مبادلات پست با استفاده از فناوری های جدید و توان متخصصان داخلی افتتاح شد و در این زمینه در بین کشورهای منطقه، حرف اول را برای گفتن داریم.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری ابزارهای تحول دیجیتال و هوشمندسازی در چهار عمل اصلی پست یعنی قبول، تجزبه مبادلات، رهسپاری و توزیع مرسولات، افزود: این کار باعث افزایش سرعت و دقت در ارسال مرسولات و کاهش هزینه و نیروی انسانی می‌شود.

سیاست دولت توسعه اقتصاد دیجیتال است

استاندار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به سیاست‌هایی که از سال‌های گذشته به دلیل شرایط خاص اصفهان در استان حاکم شده است، برنامه‌های مدون پیرامون دو محور «گردشگری» و «صنایع هایتک» تعریف شده و برنامه استان این است که اقتصاد خود را بر این دو محور و راهبرد اساسی تعریف کند.

سید رضا مرتضوی ادامه داد: وقتی صحبت از اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک می‌شود راه ما به حوزه فناوری اطلاعات باز می‌شود و این را به عنوان یکی از رموز موفقیت در این دو راهبرد در استان می‌توان برشمرد.

وی در ادامه گفت: سیاست دولت توسعه اقتصاد دیجیتال است و در سال‌های گذشته برحسب تجربه، رویکردهایی که در این حوزه پایه‌گذاری شده است در مقاطع مختلفی مفید بوده و به همین خاطر باید فهم عمومی را در جامعه فراهم کنیم تا این موضوع به عنوان یک گفتمان درآید.

مرتضوی تاکید کرد: یک نسل وارد میدان شده است که بر تمام موضوعات فضای مجازی اشراف کامل دارند و اگر همین رویکرد و تجربه را در دوران کرونا مرور کنیم شاهدیم که در زمینه‌های آموزش، تعلیم و تربیت و معرفی محصولات و توزیع متوازن رایانه ها تا چه حد اثرگذار می‌شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *