نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 12:21 ق.ظ

تشکیل ۴ معاونت‌ دیگر در ساختار جهاد دانشگاهی در راستای ایجاد زیست بوم نوآوری

تشکیل ۴ معاونت‌ دیگر در ساختار جهاد دانشگاهی

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به ضرورت توجه به فناوری و نوآوری و ایجاد زیست بوم نوآوری در کشور، آموزش و پژوهش در حوزه فناوری و نوآوری را از مسئولیت‌های اصلی پژوهشکده سرطان معتمد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی که به مناسبت ایام بزرگداشت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی به منظور بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد و افتتاح مرکز توسعه فناوری درمان‌های نوین (ATMP) و آزمایشگاه سطح سوم‌ ایمنی زیستی در این پژوهشکده حضور یافته بود، طی سخنانی در جمع مدیران این مرکز اظهار داشت: پژوهشکده سرطان معتمد، مجموعه ای پرانرژی و بانشاط است که حس مثبتی از حضور در آن دارم.

وی گفت: با بررسی و تحلیلی که از نظام نوآوری کشور داشته‌ام، فقدان زیست بوم نوآوری در کشور کاملا محسوس است. اگر به همه کشورهای موفق دنیا نگاه کنیم در آنها وزارت آموزش و پژوهش تشکیل شده و در هیچ یک، وزارتخانه یا دستگاهی به عنوان متولی علم و فناوری وجود ندارد ولی متاسفانه ما بی ربطترین عنوان را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب کرده‌ایم.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: پژوهش در علم به تولید مقاله و آموزش در علم به تربیت دانشمند منجر می‌شود. از تلفیق چند مقاله با آزمایش و مباحث کاربردی هم فناوری حاصل می شود که خروجی آموزش در این حوزه هم تکنسین است.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان این که نوآوری، محصول تلفیق چند فناوری است و آموزش و پژوهش در نوآوری هم به ترتیب به تربیت تکنسین و ارائه محصول منتهی می شود، اظهار داشت: متاسفانه ما چندان به بار معنایی کلمات توجه نداریم و گاهی به صرف خوش آهنگ بودن ترکیباتی مثل مرکز نوآوری و شتابدهی و … خلق می‌کنیم که اگر به معنای این کلمات توجه کنیم هیچ ارتباطی با هم ندارند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان این که جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای اهل کار با امکانات کم و بی سر و صدا است، اظهار داشت: به اعتقاد من موضوع تبلیغات باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و براین اساس، برندینگ – که بخشی از آن برندینگ مسئولین است – یکی از مهمترین وظایف جهاد در دوره جدید است.

وی با اشاره به بازتعریف ساختار جهاد دانشگاهی در دوره مسئولیت خود گفت: در ساختار جدید، سازمان مرکزی یک رگلاتور کلی است و معاونت‌های جهاد دانشگاهی هم تغییرات اساسی خواهد داشت، به طوری که در کنار معاونت‌های پژوهشی و فناوری، چهار معاونت با عنوان معاونت “نوآوری فناوری – اجتماعی”، “نوآوری پزشکی و سلامت”، “نوآوری صنعتی” و “نوآوری کشاورزی” ایجاد خواهد شد که با توجه به شناخته‌شده‌تر بودن حوزه پزشکی و سلامت جهاد دانشگاهی و ماهیت فناورانه و نوآورانه‌تر آن، اولویت فعالیت‌های نوآوری جهاد دانشگاهی با معاونت نوآوری پزشکی و سلامت خواهد بود.

 در این دیدار دکتر رامین صرامی فروشانی، رییس پژوهشکده سرطان معتمد گزارش مبسوطی از فعالیت‌های پژوهشکده ارائه کرد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *