نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:37 ق.ظ

گسترش مرزهای هنری در هوش مصنوعی

5 جولای 2022 -توسط دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله

هوش مصنوعی اثر هنری توسط دانشمند کامپیوتر KAUST، محمد الحسینی و همکاران تیم VISION CAIR تولید کرد. کامپوزیت نشان داده شده در اینجا دارای ویژگی‌های Mother Nature Needs Help سمت چپ و رویای رضایت (راست) است. اعتبار: الحسینی، دیویانش جها و چانگ

دکتر محمد الحسینی، استادیار علوم کامپیوتر در KAUST، حرفه ای را از آموش خلق هنر به ماشین ها ایجاد کرده است. الحسینی پس از اتمام مدرک دکترای خود در دانشگاه راتگرز در سال 2016 به کار در Adobe Research، Baidu Research، Facebook و اکنون KAUST ادامه داد.

آخرین مقاله تحقیقاتی او، شبکه‌های پویش خلاق: نسل هنر بدیع با انحراف تصادفی احتمالی از هنجارهای سبک، در کنفرانس برتر هوش مصنوعی خلاق محاسباتی (AI)، کنفرانس بین‌المللی خلاقیت محاسباتی (ICCC) 2022 پذیرفته شد.

این مقاله کار الحسینی و تیمش VISION CAIR را در مورد استفاده از شبکه‌های متخاصم راهپیمایی خلاق (CWAN) برای تولید هنری بدیع یا بدیع پوشش می‌دهد. CWAN با قرار گرفتن در معرض مخزن بزرگی از نقاشی‌های جنبش‌ها و سبک‌های هنری مختلف، از 5000 سال پیش تا زمان حال، در مورد سبک‌های هنری موجود در آموزش خود می‌آموزد.

الحسینی گفت: CWAN سعی می‌کند از آن الگوهای موجود درس بگیرد، الگوهای جدید دیگری که ممکن است جالب و هیجان‌انگیز باشد، ارائه کند و چیزی بسازد که امیدواریم مردم دوست داشته باشند و برایشان جالب باشد. در عین حال، با استفاده از روش‌های «انحراف پویش تصادفی» برای یافتن چیز جدیدی و آوردن اصالت به خلقت، از آنچه در بیرون وجود دارد منحرف می‌شود.

روش این تیم ، هنری را تولید می‌کند که در مقایسه با سایر رویکردهای هوش مصنوعی موجود بسیار دوست‌داشتنی‌تر است – نتیجه‌ای که توسط نتایج تجربی، از جمله رتبه‌بندی‌های ۳۴۱ ارزیاب انسانی منحصربه‌فرد پشتیبانی می‌شود. یافته‌ها نشان می‌دهند که CWAN می‌تواند هنر جدیدی تولید کند که در مقایسه با سایر روش‌های پیشرفته، مانند StyleGAN2 و StyleCAN2، به طور قابل‌توجهی ارجحیت دارد.

این برای دنیای هنر چه معنایی دارد؟

 الحسینی گفت: “بسیاری از هنرمندان از فناوری هنر هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند. به طور کلی، این نشان می‌دهد که هنر هوش مصنوعی می‌تواند ابزار مفیدی در جعبه ابزار هنرمند باشد تا به تولید هنری منحصربه‌فرد کمک کند که برای بیننده معنای بیشتری نسبت به هنر ماشینی هوش مصنوعی فعلی داشته باشد.”

الحسینی فکر نمی کند هنر هوش مصنوعی جایگزین هنرمندان شود. او اظهار داشت: «این شبیه اختراع عکاسی است. مردم قبلا واقعیت را با عکاسی به تصویر می کشیدند، اما هنرمندان شروع به ایجاد حرکات هنری جدید از این تکنیک های عکاسی کردند.

VISION CAIR همچنین در حال کار بر روی آموزش ماشین‌ها برای استفاده از زبان عاطفی بیشتر هنگام برقراری ارتباط در مورد هنرهای بصری است، چه هنر موجود باشد یا هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی.

الحسینی گفت: ارتباط موثر هنرهای تجسمی قدم بعدی ماست. آنچه در مرکز بیشتر تلاش‌های ما در این راستا قرار دارد، حرکت چرخ‌ها به سمت هوش مصنوعی سازگار با انسان است که احساسات را در نظر می‌گیرد.

پاسخ‌های هوشمندانه عاطفی توسط ماشین‌ها هدف است، اما او گفت که تیم موانعی در این راه پیدا کرده است.

“در حال حاضر یک تعصب انسانی نسبت به زبان مثبت وجود دارد، بنابراین ما یک راه جدید برای متعادل کردن و کاهش این تعصب پیشنهاد کردیم. مجموعه داده های حاصل را ArtEmis 2.0 می نامیم.”

الحسینی با تأمل در مورد اتصال ArtEmis 2.0 به CWAN، اضافه کرد که یک سناریوی جالب آینده آموزش CWAN برای ایجاد هنر مبتنی بر طیف کاملی از پاسخ‌های احساسی است، که به گفته او یک کار مهم و در عین حال چالش برانگیز برای دستیابی به آن است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *