نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:10 ب.ظ

کشف منطقه کشتی‌سازی عصر وایکینگ‌ها در بیرکا

اندی کوربلی -28 ژوئن 2022 -ماکت قایق وایکینگ در بیرکا. توسط Sven Isakson / آزمایشگاه تحقیقات باستان شناسی دانشگاه استکهلم

باستان شناسان از استکهلم یک سایت منحصر به فرد کشتی سازی عصر وایکینگ ها را در Birka پیدا کرده اند. این کشف نظریه های قبلی را در مورد نحوه سازماندهی فعالیت های دریایی عصر وایکینگ ها به چالش می کشد.

این سایت شامل یک فرورفتگی سنگی در امتداد ساحل در آن زمان و مجموعه ای از سرسره های چوبی برای به آب انداختن قایق ها است. یافته‌ها شامل مقادیر زیادی از پرچ‌های قایق استفاده‌نشده و استفاده‌شده، سنگ‌شکن‌های ساخته‌شده از تخته سنگ و ابزارهای نجاری است.

Sven Isakson، پروفسور علوم باستان‌شناسی در دانشگاه استکهلم و سرپرست پروژه می‌گوید: «مکانی مانند این قبلاً پیدا نشده بود، این اولین در نوع خود است، اما یافته‌ها به طور قانع‌کننده‌ای نشان می‌دهد که این یک کارخانه کشتی‌سازی بوده است.

وی افزود: «کشف آثار باستانی از این منطقه با وضوح بسیار نشان می دهد که اینجا جایی است که مردم به کشتی های خود خدمت کرده اند.

بیرکا مدت‌هاست گنجینه‌ای از عصر وایکینگ‌ها بوده است، و در جزیره Björkö در دریاچه Mälaren به عنوان یک میراث جهانی شناخته شده است.بررسی‌های قبلی چندین مورد از بقایای آن را قبلاً مشاهده کرده‌اند، اما از طریق آخرین یافته‌ها می‌توان دید جامعی داشت.

ایساکسون ، می‌گوید: «از طریق بررسی سیستماتیک، نقشه‌برداری و تحقیقات هواپیماهای بدون سرنشین، اکنون می‌توانیم نشان دهیم که Birka، علاوه بر محیط شهری، دارای منظره فرهنگی دریایی بسیار غنی با بقایای همه چیز، از اسکله‌ها گرفته تا قایق‌ها و کارخانه‌های کشتی‌سازی است».

کشتی ها و کشتیرانی از ویژگی های عصر وایکینگ ها در کشورهای شمال اروپا هستند، هم برای جنگ و هم برای تجارت. یکی از بیان‌های تجارت از راه دور عصر وایکینگ، بنادر تجاری شهر مانندی است که در آن زمان در کشورهای شمال اروپا پدید آمدند.

Sven Kalmring، شریک Isakson در این پروژه می‌گوید: «این فقط مربوط به اولین محیط‌های شهری نیست، بلکه مبادله فشرده کالاها و ایده‌های تجاری بین مردم را نشان می‌دهد.

یافته ها سؤالات جدیدی را مطرح می کنند

باروهای شهر در اطراف بیرکا نه تنها به عنوان یک دفاع، بلکه به عنوان یک مرز قانونی، اقتصادی و اجتماعی عمل می کرد.تحقیقات قبلی در مورد تأسیسات بندر در بیرکا بیشتر در داخل بارو شهر، در منطقه ای به نام منطقه بندر سیاه زمین و زیر پادگان انجام شده است. کارخانه کشتی سازی، در منطقه ای به نام Kugghamn، به جای خارج از دیوارها قرار دارد.

به منظور ایمن سازی موارد که می تواند به دانش چشم انداز فرهنگی دریایی بیرکا نکات ظریفی را اضافه کند، تحقیقات باستان شناسی ادامه دارد. در میان چیزهای دیگر، حفاری‌های جداگانه در یک مکان مشابه آغاز می‌شود – بقایای یک قایق در خارج از بارو شهر.

سوال دیگری که باستان شناسان سعی در پاسخ به آن دارند این است که چه کسی اجازه داشت در کجا پهلو بگیرد.

«آیا کسی می‌توانست در جایی فرود بیاید، یا فرقی می‌کرد که داخل بارو شهر باشد یا بیرون؟ اینجا جای تامل زیاد است. اما برای ما، تحقیقات به کار میدانی ختم نمی شود، ما در آزمایشگاه ادامه می دهیم. ایساکسون می‌گوید: با استفاده از تکنیک‌های آزمایشگاهی تحلیلی، ما اطلاعات بیشتری از منابع جدا از هم به دست می‌آوریم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *