نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:02 ب.ظ

کانادا پلاستیک های یکبار مصرف از جمله کیسه های مواد غذایی و نی را ممنوع کرده است

21 ژوئن 2022 -اما نیوبرگر -در حالی که دولت جزئیات ممنوعیت پلاستیک های یکبار مصرف را اعلام می کند، رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی نگران عرضه محصولات جایگزین هستند. در تورنتو 20 ژوئن 2022.استیو راسل | ستاره تورنتو | گتی ایماژ

دولت کانادا  اعلام کرد که در تلاشی بزرگ برای مبارزه با زباله های پلاستیکی و مقابله با تغییرات آب و هوایی، ساخت و واردات پلاستیک های یک بار مصرف را تا پایان سال ممنوع می کند.

این ممنوعیت اقلامی مانند کیسه های پرداخت، کارد و چنگال، نی، و ظروف خدمات غذایی ساخته شده از یا حاوی پلاستیک هایی که بازیافت آنها سخت است را شامل می شود، به استثنای چند مورد به دلایل پزشکی. دولت گفت که این قانون در دسامبر 2022 اجرایی خواهد شد و فروش آن اقلام از دسامبر 2023 ممنوع خواهد شد تا فرصت کافی برای کسب و کارها در کانادا برای انتقال و تخلیه ذخایر موجود فراهم شود.

پلاستیک های یکبار مصرف بیشتر زباله های پلاستیکی موجود در سواحل کانادا را تشکیل می دهند. طبق داده‌های دولتی، سالانه بیش از 15 میلیارد کیسه پلاستیکی و تقریباً 16 میلیون نی هر روز استفاده می‌شود.

نخست‌وزیر جاستین ترودو، که در سال 2019 متعهد شد پلاستیک‌ها را به تدریج حذف کند، گفت این ممنوعیت بیش از 1.3 میلیون تن زباله پلاستیکی را در دهه آینده حذف خواهد کرد .

ترودو در توییتی نوشت: «ما قول داده بودیم پلاستیک های یک بار مصرف مضر را ممنوع کنیم و به این وعده عمل می کنیم.

کانادا همچنین صادرات این پلاستیک ها را تا پایان سال 2025 برای مقابله با آلودگی پلاستیک بین المللی ممنوع خواهد کرد.

استیون گیلبولت، وزیر فدرال محیط زیست و تغییرات آب و هوایی گفت: «تا پایان سال، شما نمی‌توانید این پلاستیک‌های مضر را تولید یا وارد کنید». پس از آن، کسب‌وکارها شروع به ارائه راه‌حل‌های پایداری خواهند کرد که کانادایی‌ها می‌خواهند.

Guilbeault گفت: “با این مقررات جدید، ما یک گام تاریخی به جلو در کاهش آلودگی پلاستیکی و تمیز نگه داشتن جوامع خود و مکان هایی که دوست داریم برمی داریم.”

تلاش کانادا در حالی صورت می‌گیرد که کشورها شروع به اعمال ممنوعیت‌هایی برای مقابله با مشکل پلاستیک‌هایی می‌کنند که از نفت ساخته می‌شوند و تجزیه آن صدها سال طول می‌کشد.

بر اساس گزارش کنگره در سال 2021، ایالات متحده بزرگترین مشارکت کننده زباله های پلاستیکی در جهان است. در این ماه، وزارت کشور اعلام کرد که تا سال 2032 فروش محصولات پلاستیکی یک بار مصرف را در پارک های ملی و سایر زمین های عمومی متوقف خواهد کرد.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *