نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 2:05 ق.ظ

این ابزار می تواند به حذف مواد شیمیایی از بسته بندی مواد غذایی کمک کند

نوشته دئونا اندرسون -24 ژوئن 2022 -انواع بسته بندی مواد غذایی (کارتن، فنجان، ظروف) روی میز در زمینه آبی.تصویر از طریق Shutterstock/Pixel-Shot

در ماه های اخیر، فعالیت های زیادی برای رسیدگی به ایمنی بسته بندی مواد غذایی صورت گرفته است. شکایت هایی علیه Burger King و McDonald’s وجود داشت که بر روی مواد شیمیایی برای همیشه یا مواد و per-  polyfluoroalkyl (PFAS) در بسته بندی آنها متمرکز بود. و ایالت ها در سراسر ایالات متحده و کشورهای سراسر اتحادیه اروپا اقداماتی را برای قرار گرفتن در معرض PFAS و سایر مواد شیمیایی از جمله BPA، یک ماده شیمیایی صنعتی که برای ساختن پلاستیک ها و رزین ها ی خاص استفاده می شود، آغاز کرده اند. شما احتمالاً بطری های آب قابل استفاده مجدد را با برچسب هایی که روی آن نوشته شده است “بدون BPA” دیده اید.

این مواد شیمیایی با مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، سرطان و ناباروری مرتبط هستند.حل یک مشکل بد مانند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی از بسته‌بندی مواد غذایی – برخی از این مواد شیمیایی در جریان خون و جفت یافت شده‌اند – احتمالاً رویکردهای مختلفی دارد.

بوما براون وست، مدیر سلامت مصرف کننده در EDF+Business، گفت: “برای مدت طولانی، ما شرکت ها را در سراسر زنجیره تامین مواد غذایی در مورد نیاز به بسته بندی ایمن تر مواد غذایی درگیر کرده ایم.” به عنوان مثال، این سازمان با یک گروه بین‌صنعتی متشکل از شرکت‌های خدمات غذایی، سازمان‌های غیردولتی و کارشناسان فنی بر روی کارت امتیازی UP کار می‌کند، که این گروه آن را به عنوان «معیاری واحد برای اندازه‌گیری و مقایسه ویژگی‌های پایداری ظروف غذایی و مواد غذایی رایج» توصیف می‌کند. مواد بسته بندی، به ویژه آنهایی که در صنعت خدمات غذایی استفاده می شوند.”

اما هنوز موانعی برای شرکت هایی وجود دارد که می خواهند بسته بندی خود را تغییر دهند. براون وست گفت: “فقدان شفافیت زیادی در سیستم استفاده از مواد شیمیایی در بسته بندی وجود دارد.”

EDF+Business اخیرا ابزار مبتنی بر وب بسته بندی مواد غذایی جدید خود را – جدا از Scorecard – راه اندازی کرده است که هدف آن کمک به ساده سازی کار شرکت ها برای توسعه بسته بندی دایره ای واقعاً عاری از مواد شیمیایی سمی است. EDF با یک مشاور مستقل کار کرد ه و تحقیقاتی را برای درک بهتر استفاده فعلی از مواد شیمیایی در لیست مواد شیمیایی غذایی مورد نگرانی (FCOC) که توسط گروه کارت امتیازی UP گردآوری شده است، انجام داد.

براون وست گفت که این ابزار راهنمایی برای شرکت هایی ارائه می دهد که فکر می کنند، “مواد شیمیایی زیادی وجود دارد که بتوانم روی آنها کار کنم یا می توانم [به طور بالقوه] در سیستم خود پیدا کنم و از بین ببرم. چگونه شروع کنم؟”

مواد شیمیایی در سراسر زنجیره تامین آنها به بسته بندی مواد غذایی اضافه می شود (تصویر فوق را ببینید)، بنابراین حذف همه آنها می تواند کاری دلهره آور باشد.تصویر نشان می دهد که چگونه مواد شیمیایی در نقاط مختلف وارد زنجیره تامین می شوند.

مواد شیمیایی در نقاط مختلف وارد زنجیره تامین می شوند. این تصویر از طریق EDF+Business.

براون وست خاطرنشان کرد که این ابزار همچنین روش سازمان او برای اطمینان از اینکه شرکت ها فقط به این موضوع به عنوان یک موضوع شیمیایی واحد نگاه نمی کنند،می باشد.

او گفت: “این فقط در مورد PFAS نیست. فقط در مورد BPA نیست. فقط در مورد پرکلرات نیست. استفاده گسترده از همه این مواد شیمیایی در بسیاری از انواع مختلف مواد در تماس با غذا وجود دارد.” «آنچه واقعاً مورد نیاز است، رویکردی جامع از سوی شرکت‌ها برای مقابله با ایمنی شیمیایی یک‌بار برای همیشه است، نه رویکردی یک‌باره».

از کجا شروع کنید

فرض کنید شما یک کارمند شرکت مواد غذایی هستید. شما می خواهید شروع به حذف هر چه بیشتر مواد شیمیایی از بسته بندی خود کنید، و از ابزار EDF برای شروع استفاده می کنید. وقتی به وب‌سایت رسیدید، می‌توانید یکی از دو مسیر را انتخاب کنید: روی دکمه‌ای که روی آن «ظروف غذا» می‌خواند یا «مواد شیمیایی نگران‌کننده» کلیک کنید.

راهنمای EDF این است که “روی دکمه ظروف غذا و نماد ظرف غذا کلیک کنید تا ببینید نوع ظرف از چه موادی ساخته شده است.” کاربران می توانند روی گزینه های زیر کلیک کنند: ظرف مقوایی; ظرف بیرونی تاشو پلاستیکی؛ مواد غذایی پلاستیکی؛ قوطی فلزی؛ کیسه یا جعبه فشرده چند ماده ای؛ سینی، بشقاب یا بشقاب یکبار مصرف؛ یا بطری یا شیشه شیشه ای.

هنگامی که بر روی یکی از انواع بسته بندی کلیک می کنید، لیستی از اجزایی که ظرف از آن ساخته شده و مواد شیمیایی مورد توجه مرتبط با آنها به شما نمایش داده می شود. برای ظروف مقوایی، قطعات بدنه کاغذی، بیرونی کاغذ/مقوا و آستر داخلی مقوایی است.

    اگر شرکت‌ها می‌خواهند شهرت خود را افزایش دهند، یا حتی فقط از آن محافظت کنند… اکنون زمان آن است که واقعاً وارد عمل شوند، فعالانه عمل کنند و به جای اینکه منتظر بمانند ، از امروز به ایمنی شیمیایی بپردازند.

مواد شیمیایی در سه سطح ارائه شده است که توسط گروه UP Scorecard توسعه یافته است. به گفته این گروه، مواد شیمیایی درجه یک موادی هستند که رسیدگی به آنها و اجتناب از آنها ضروری است “زیرا اثرات بالقوه سلامتی ناشی از مهاجرت آنها به غذا باعث ایجاد نگرانی های جدی می شود.” رده های دو و سه مجموعه دیگری از مواد شیمیایی سمی را نشان می دهد که «نباید در ساخت مواد تماس با غذا استفاده شوند».

علاوه بر حذف FCOC از بسته بندی، فراخوان دیگری از سوی EDF برای بسته بندی مواد غذایی وجود دارد.

براون وست گفت: “من مایلم همه شرکت های مواد غذایی سیاست های شیمیایی داشته باشند.” اما متأسفانه امروز اینطور نیست.»

چنین سیاست هایی می تواند به عنوان شکلی از پاسخگویی و چارچوبی برای شرکت ها باشد تا استانداردها و تعهدات شیمیایی را برای خود، تامین کنندگان و سایر ذینفعان توضیح دهند. EDF+Business الگویی ایجاد کرد که شرکت‌ها می‌توانند از آن برای توسعه سیاست‌های خود استفاده کنند.

براون وست گفت: «ما فکر می‌کنیم که برای شرکت‌ها بسیار مهم است که واقعاً درباره اهداف و اقداماتشان با توجه به شفافیت، با توجه به حذف مواد شیمیایی شناخته‌شده نگران‌کننده و با توجه به اطمینان از جایگزین‌های امن‌تر فکر کنند.» “همه این موارد را می توان در یک سیاست جامع مواد شیمیایی شرکتی گنجاند.”

او همچنین خاطرنشان کرد که این منابع تنها تعدادی از منابعی هستند که شرکت ها می توانند برای کاهش یا حذف مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات خود استفاده کنند. ابزارها برای شروع در دسترس است.

براون وست گفت: «اگر شرکت‌ها می‌خواهند شهرت خود را افزایش دهند، یا حتی فقط از آن محافظت کنند… اکنون زمان آن است که واقعاً اقدام کنند، پیشگیرانه عمل کنند و به جای اینکه منتظر بمانند یا در جاده‌ها آن را زیر پا بگذارند، به ایمنی شیمیایی بپردازند.

https://www.greenbiz.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *