نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:52 ق.ظ

چرا افراد بیشتری در جاده‌های ایالات متحده جان خود را از دست می‌دهند، حتی اگر خودروها ایمن‌تر شوند.

صنعت

22 مه 2022 -مایکل ویلند –خودرو های شخصی‌ و کامیون‌ها پس از انباشته شدن چند وسیله نقلیه مرگبار روی یخ پوشانده شده از I-35 در یک تصویر ثابت از ویدئو در فورت ورث، تگزاس، 11 فوریه 2021، به هم چسبیده‌اند. NBC5  از طریق رویترز

خودروهای جدیدی که امروزه در ایالات متحده به فروش می‌رسند، ایمن‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهایی هستند که تا به حال ساخته شده‌اند، اما تلفات جاده‌ای در سال گذشته به بالاترین سطح خود در ۱۶ سال گذشته رسید.

مشکل پیچیده است: این ترکیبی از رانندگی بی پروا یا حواس پرت است که عمدتاً به دلیل استفاده از تلفن همراه است. افزایش فروش کامیون و SUV؛ و عملکرد بالاتر وسایل نقلیه، از جمله عوامل دیگر. به علاوه، تکثیر مورد انتظار خودروهای الکتریکی، با باتری‌های سنگین و عملکرد رکورددار ممکن است به این موضوع کمکی نکند.

مایکل بروکس، مدیر اجرایی مرکز ایمنی خودرو، یک سازمان غیرانتفاعی حمایت از مصرف‌کننده، می‌گوید: «ما در آمریکا فرهنگ متضادی در مورد خودروها داریم. “مردم خودرو پر زرق و برق و بزرگ را می خواهند و ما می خواهیم بتوانیم آنچه را که می خواهیم در ماشین هایمان انجام دهیم، اما در عین حال، ما با سرعت (تقریبا) بیشتر از قبل یکدیگر را می کشیم و این امرراهکاری نیاز دارد..”

بر اساس داده‌های اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها، یکی از بخش‌های وزارت حمل‌ونقل، تخمین زده می‌شود که در سال ۲۰۲۱، ۴۲۹۱۵ نفر در تصادفات رانندگی با وسایل نقلیه جان خود را از دست داده‌اند که افزایش ۱۰.۵ درصدی نسبت به ۳۸۸۲۴ کشته در سال ۲۰۲۰ و بالاترین میزان از سال ۲۰۰۵ است.

بر اساس داده های NHTSA که توسط CNBC تجزیه و تحلیل شده است، در مقایسه با سال 2019، نرخ مرگ و میر 18 درصد افزایش یافته است – بالاترین افزایش دو ساله از سال 1946، زمانی که تصادفات نسبت به سطوح 1944  معادل 37.6 درصد افزایش یافت.

وزیر حمل و نقل ایالات متحده، پیت بوتیگیگ، این وضعیت را «بحرانی در جاده‌های آمریکا» خواند و در عین حال از تلاش‌های دولت بایدن برای معکوس کردن روند مرگبار یاد کرد.اما تغییر نرخ مرگ و میر در جاده های ایالات متحده مشکل آسانی حل شدنی نیست.

 ناظر ایمنی NHTSA در اتخاذ دستورالعمل ها یا قوانین جدید بسیار کند عمل می کند. و وسایل نقلیه ای که مصرف کنندگان اکنون می خرند – از جمله وسایل برقی که به طور فزاینده ای محبوب هستند – سریع تر و سنگین تر از خودروهای فعلی هستند و به طور بالقوه خطر بیشتری برای عابران پیاده و افرادی که در وسایل نقلیه قدیمی و کوچک تر هستند ایجاد می کند.

بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست، وزن و اسب بخار وسایل نقلیه هر دو در بالاترین حد خود قرار دارند.

این اعداد رکورد به ویژه برای طرفداران ایمنی نگران کننده است. بروکس می‌گوید: «هرچه وسیله نقلیه سنگین‌تر باشد  احتمال اینکه عابر پیاده را بکشد بیشتر می‌شود و احتمال اینکه با سدان کوچک در مقابل خود سازگار نباشد و آسیب جدی وارد کند بیشتر است.

EPA گزارش می دهد که میانگین اسب بخار وسایل نقلیه برای بیش از یک دهه به طور پیوسته افزایش یافته و  در مقایسه با سال 1975 نزدیک به 80 درصد افزایش یافته است. داده های اولیه برای مدل سال 2021 به طور میانگین به 246 اسب بخار رسیده است، با برخی از مدل های جدیدتر با قدرت 700 اسب بخار یا بیشتر.

میانگین وزن نیز افزایش یافته است، زیرا فروش کامیونت ها در سال های اخیر رشد کرده است و طبق گزارش EPA به رکورد بیش از 4100 پوند در مدل سال 2021 رسیده است.

در حالی که کامیون‌های بزرگ و شاسی‌بلندها می‌توانند برچسب‌های قیمتی لوکس و ویژگی‌های ایمنی با تکنولوژی بالا داشته باشند، وزن اضافه‌شده آنها ممکن است برای عابران پیاده خطرناک باشد. طبق مطالعات موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها، چنین وسایل نقلیه ای برای عابران پیاده کشنده تر از خودروها هستند و به طور قابل توجهی در هنگام پیچیدن به عابران پیاده برخورد می کنند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *