نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 شهریور 1403 3:30 ق.ظ

بیل گیتس و کریس ساکا در استارت آپ ذخیره انرژی Antora سرمایه گذاری می کنند تا صنعت سنگین سبز شود

16 فوریه2022 -کاترین کلیفور – باتری حرارتی گرمای مزارع خورشیدی و بادی را ذخیره می‌کند و جایگزینی برای دیگ‌های گاز طبیعی است که توسط شرکت‌های پردازش صنعتی سنگین استفاده می‌شود.

    Breakthrough Energy Ventures و Lowercarbon Capital یک تامین مالی 50 میلیون دلاری را در Antora Energy، یک استارت آپ که به دنبال کربن زدایی فرآیندهای صنعتی است، رهبری کردند.

 کربن زدایی در مقیاسی که برای دستیابی به اهداف کاهش گرمایش جهانی لازم است نیاز به بازنگری اساسی در زیرساخت های جهانی دارد. صنایع سنگین یک بخش بزرگ و اغلب نادیده گرفته شده از پازل است.

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، به طور گسترده در این مورد تحقیق کرده است. گیتس در کتاب سال 2021 خود با عنوان «چگونه از یک فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم» نوشت که فرآیند ساخت چیزهایی مانند سیمان، فولاد و پلاستیک بزرگترین عامل انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر جهان است. این تا حد زیادی به این دلیل است که گرمای دمای بالا مورد نیاز برای فرآیندهای صنعتی معمولاً از گاز طبیعی می آید.

گیتس، از طریق بازوی سرمایه گذاری Breakthrough Energy Ventures، اکنون از یک استارت آپ حمایت می کند که در مراحل اولیه رسیدگی به مشکل از طریق فناوری است.

Antora Energy که در سال 2018 تأسیس شد، انرژی تولید گازهای گلخانه‌ای صفر را از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند مزارع بادی و خورشیدی دریافت می‌کند و آن را به گرما تبدیل می‌کند و آن را در بلوک‌های کربن جامد که در نوعی باتری حرارتی عایق هستند، ذخیره می‌کند. از آنجا، انرژی ذخیره شده به عنوان گرما در فرآیندهای صنعتی مورد نیاز برای ساخت موادی مانند سیمان و فولاد استفاده می شود یا به الکتریسیته تبدیل می شود.

در تلاش برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود، آنتورا گفت که 50 میلیون دلار در دور مالی به رهبری Breakthrough و Chris Sacca’s Lowercarbon Capital جمع آوری کرده است. بازوی سرمایه‌گذاری شل، غول انرژی نیز در این معامله سهیم بود.

باتری حرارتی Antora برای جایگزینی دیگ گاز طبیعی طراحی شده است و از نظر اندازه شبیه به یک خانه کوچک یا یک تریلر کامیون بزرگ است. اگر Antora موفق باشد، به شرکت‌های صنعتی بزرگ می‌فروشد و جایگزینی با آلایندگی صفر با قیمت پایین‌تر ارائه می‌کند.

ساکا در ایمیلی نوشت: «آنتورا گرما و الکتریسیته را از انرژی خورشیدی با قیمت ارزان‌تر از سوختن گاز تولید می‌کند». صنعت نفت و گاز می‌تواند تغییرات آب و هوایی را که می‌خواهد انکار کند، اما خریداران همیشه گزینه‌های قیمت پایین‌تر را انتخاب می‌کنند و این به معنای خاموش شدن چراغ‌ها برای سوخت‌های فسیلی است.در حال حاضر، آنتورا هنوز یک پروژه آزمایشگاهی است. اندرو پونک، مدیر عامل شرکت، گفت که انتظار ندارد استقرار تا اواخر سال 2023 آغاز شود.

پونک در مصاحبه ای گفت: «تنها در چند سال گذشته است که باد و خورشید به اندازه کافی ارزان شده اند که ممکن است بتوانید مستقیماً با سوخت های فسیلی برای چیزی مانند گرمای صنعتی رقابت کنید. اگر در چند سال گذشته آن تغییر عظیم در چشم‌انداز انرژی را نداشتید، انجام کاری که ما انجام می‌دهیم منطقی نبود.»

Ponec به اندازه کافی در این صنعت بوده است تا شاهد تغییر باشد. او قبلاً Dragonfly Systems را راه‌اندازی کرد، یک شرکت خورشیدی که توسط SunPower در سال 2014 خریداری شد. چند سال پس از خرید، او برای تکمیل مدرک مهندسی سیستم‌های انرژی به استنفورد بازگشت.

آنجا بود که او با یکی از بنیانگذاران جاستین بریگز آشنا شد. آنها با دیوید بیرمن که به تازگی شرکتی با همین چشم انداز راه اندازی کرده بود، ارتباط برقرار کردند. این سه با هم متحد شدند تا آنتورا را راه اندازی کنند.

پونک گفت: “بزرگترین فرصتی که دیدیم این بود که چگونه از تمام این باد و خورشید بسیار ارزان استفاده کنیم و آن را در مناطق مختلف اقتصاد که کربن زیادی تولید می کنند به کار ببریم.”

کارمایکل رابرتز، سرمایه‌گذار در Breakthrough Energy Ventures، گفت: «پیدا کردن راه‌حل‌های سازگار با آب و هوا برای تأمین گرمای حرارتی با دمای بالا برای فرآیندهای صنعتی، چالش مهم و دشواری است که ما در تلاش هستیم به آن بپردازیم. https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *