نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 11:37 ق.ظ

نیروی گاههای بادی فراساحلی اسکاتلند با اجاره بخشی از بستر دریا 951 میلیون دلار افزایش یافت

20 ژانویه 20227  –  انمار فرنگول -Gannet77  گتی ایماژ

بخش انرژی بادی فراساحلی اسکاتلند این هفته پس از برنامه اجاره مناطقی از بستر دریای اسکاتلند برای توسعه مزارع بادی که چیزی کمتر از 700 میلیون پوند (حدود 952 میلیون دلار) جمع آوری کرد، تقویت شد.

به گفته کراون استیت اسکاتلند – یک شرکت دولتی که خط ساحلی و بستر دریا را مدیریت می کند – 74 درخواست اجاره ارائه شد و 17 مورد موفقیت آمیز بود.

این برنامه که ScotWind نام دارد 699.2 میلیون پوند یا حدود 951 میلیون دلار جمع آوری کرد. کرون استیت اسکاتلند گفت که این هزینه‌ها برای هزینه‌های عمومی به دولت اسکاتلند منتقل می‌شود.

ظرفیت تاسیسات پیشنهادی 24826 مگاوات است. انجمن تجاری RenewableUK می‌گوید ظرفیت عملیاتی بریتانیا برای باد فراساحلی چیزی بیش از 10463 مگاوات است. به گفته وزارت انرژی ایالات متحده، ظرفیت به مقدار برقی است که یک ژنراتور می‌تواند در حالت انفجار کامل تولید کند.

سیمون هاج، مدیر اجرایی Crown Estate اسکاتلند، در بیانیه ای در روز دوشنبه گفت:

متقاضیان موفق عبارتند از BP Alternative Energy Investments، SSE Renewables، Vattenfall، ScottishPower Renewables و Shell.

تنوع و مقیاس پروژه هایی که در مراحل بعدی پیشرفت خواهند کرد، هم پیشرفت چشمگیر بخش بادی فراساحلی را نشان می دهد و هم نشانه روشنی از این که اسکاتلند قرار است مرکز اصلی توسعه بیشتر این فناوری در سال های آینده باشد.

در میان کسانی که در مورد دور اجاره اظهار نظر کردند، داگ پار، مدیر سیاست در صلح سبز بریتانیا بود. او گفت: «برای اقتصاد و اقلیم حیاتی است که این پروژه‌ها به‌آرامی تا تحویل پیش بروند، و درآمد تولید شده باید به سمت تسریع انتقال بریتانیا به انرژی پاک هدایت شود.»

پار افزود که اگرچه انرژی تجدیدپذیر جدید “حیاتی” است، اما به تنهایی کافی نیست. ما به عایق کاری خانه، ارتقاء سیستم انرژی، با بازآموزی و حمایت از افرادی که در صنایع با کربن بالا کار می کنند، نیاز داریم.

پاسخ‌های دیگر به این خبر برخی از مشکلاتی را که دولت‌ها در سراسر جهان در تلاش برای ایجاد تعادل بین توسعه پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ و حفاظت از سایر بخش‌های اقتصاد با آن مواجه هستند، برجسته می‌کند.

السپت مک‌دونالد، رئیس این پروژه، گفت: «در حالی که واضح است که انرژی‌های تجدیدپذیر فراساحلی قابل توجهی برای اسکاتلند مورد نیاز است تا به هدف خالص صفر برسد، ما به‌طور قابل‌توجهی نگران تأثیر بالقوه این پروژه‌ها و پروژه‌های تجدیدپذیر فراساحلی آینده بر صنعت ماهیگیری اسکاتلند هستیم.

مدیر اجرایی فدراسیون ماهیگیران اسکاتلند، گفت که “منطقه وسیعی” از بستر دریا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و “اکثر پروژه های موفق برای بادهای شناور دریایی هستند که حتی از توربین های ثابت مشکلات فضایی و همزیستی بیشتری را برای ماهیگیری ایجاد می کند.”

در جای دیگر، آئدان اسمیت، که رئیس سیاست و حمایت از RSPB اسکاتلند است، گفت که باد فراساحلی “نقش مهمی در کمک به توقف تغییرات آب و هوایی دارد.”

اسمیت گفت: با این حال، پیش‌بینی می‌شود که پروژه‌های بادی فراساحلی که قبلاً در اسکاتلند تأیید شده‌اند، صدها پرنده دریایی مانند کیتی‌واک، گانت و پافین را در هر سال از بین می‌برند.پروژه‌های بالقوه‌ای که امروز اعلام شد، چندین برابر بزرگ‌تر از پروژه‌های موجود خواهد بود و این تأثیرات را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

با نگاهی به آینده، کراون استیت اسکاتلند اذعان کرد که پس از دور اجاره ، کار قابل توجهی در پیش است.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *