نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:16 ق.ظ

یک دیوار جدید برق بادی می تواند بیش از 10000 کیلووات ساعت در سال تولید کند

لوکیا پاپادوپولوس – 24 دسامبر 2021

توربین های بادی منابع قدرتمند انرژی پاک هستند که در بسیاری از مناطق انرژی قابل اعتماد ارزانی را ارائه می کنند. در گذشته خبرهایی از این مدل برای شما آورده ایم که با یک چرخش دو روز یک خانه را برق می دهد و این مدلی که سالانه 20000 خانه را برق می دهد.

همه اینها خوب است اما توربین های بادی که در شهرهای شلوغ نصب می شوند چطور؟ توربین های بادی معمولی برای چنین تاسیساتی بسیار حجیم هستند. به همین دلیل است که طراح و کارآفرین آمریکایی، جو داوست، دیواری نامحسوس از توربین‌های بادی ایجاد کرده است که می‌تواند بطور ساده پنهان شود و بیش از 10000 کیلووات ساعت در سال تولید کند که برای تامین برق یک خانه کافی است.

وب‌سایت Doucet می‌گوید: «انرژی بادی نقش کلیدی در کمک به شبکه‌های ملی در سراسر جهان برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی برای تولید انرژی ایفا کرده است، اما توربین‌های بادی برای خانه با جذب بسیار کند مواجه شده‌اند،  و این امر بعلت تا حدی به دلیل فیزیکی و ابعادشان می باشد.»

این “دیوار جنبشی” که به گونه ای طراحی شده است که از نظر زیبایی و عملکردی دلپذیر باشد، از مجموعه ای از تیغه های چرخشی تشکیل شده است که به صورت جداگانه می چرخند و یک مینی ژنراتور را به حرکت در می آورد که برق تولید می کند. الکتریسیته در خانه یا کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد در یک باتری دیواری ذخیره می شود، یا حتی می تواند به شبکه ملی بازگردانده شود تا درآمدی برای مالک فراهم کند.”

از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است! می‌توانیم این دیوارها را در مقابل خانه‌هایمان یا در کناره‌های بزرگراه‌هایمان نصب کنیم. در حال حاضر، دیوار 8 فوت (2.4 متر) ارتفاع و 25 فوت (7.6 متر) عرض دارد، اما طراحی را می توان با توجه به نیاز کاربر تنظیم کرد.

Doucet پیشنهاد می کند که این کار را با یک چارچوب ساخته شده از آلومینیوم انجام دهید، که سپس می توان آن را با هر ماده سبک وزن پوشاند. این طراح همچنین گفته است که در حال مذاکره با تولیدکنندگان است تا بتوانند محصول را زودتر از حد انتظار به بازار عرضه کنند. آیا آماده هستید که شهرهای خود را با دیوارهای بادی تقویت کنید؟

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *