نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 1:53 ب.ظ

ناسا خداشناسان را استخدام کرد تا انسان ها را برای تماس با بیگانگان آماده کنند

آمیا پالجا – 29 دسامبر 2021 – آیا ما در این جهان تنها هستیم؟ bjdlzx/iStock

ممکن است ما در حال آماده شدن برای ایجاد یک مستعمره در مریخ و حتی فراتر از آن باشیم، اما سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) می‌خواهد بداند که اگر در آنجا با حیات بیگانه روبرو شویم، حال انسان‌ها خوب خواهد بود یا خیر. فیوچریسم گزارش داد، بنابراین، یک برنامه یک ساله برای گرد هم آوردن 24 نفر متخصص الهیات برای بحث در مورد تأثیر چنین یافته ای تنظیم کرده است.

منظومه شمسی خودمان ممکن است عاری از حیات به نظر برسد، اما با وجود میلیاردها کهکشان در جهان، احتمال زیادی وجود دارد که سیاره‌هایی که به دور میلیاردها ستاره در آن کهکشان‌ها می‌چرخند، حیات روی آنها نیز وجود دارد. آژانس‌های فضایی مشتاق هستند تا دریابند کدام یک از این سیارات واقعاً نوعی زندگی را در خود جای داده‌اند و تلسکوپ فضایی جیمز وب که اخیراً به فضا پرتاب شده است احتمالاً سرنخ‌هایی را نیز ارائه می‌کند.

هنگامی که این کار انجام شود، دو سوال اساسی پیش روی ما خواهد بود. اول، چگونه با آن اشکال زندگی در تماس باشیم؟ و دو، چگونه با میلیاردها زمینی ارتباط برقرار کنیم که تنها نیستیم؟ هدف برنامه ناسا درک این موضوع بود که چگونه چنین خبری ممکن است بر سیستم اعتقادی افراد تأثیر بگذارد و گروه های مذهبی چگونه به آن واکنش نشان دهند.

برنامه یکساله به نام پیامدهای اجتماعی اخترزیست شناسی در مرکز تحقیقات الهیات (CTI) در دانشگاه پرینستون، نیوجرسی انجام شد و به این فکر افتاد که آیا ادیان نیز باید آموزه های خود را تغییر دهند.

آموزه های دینی کاملاً پذیرای این ایده هستند که زندگی می تواند در جای دیگری وجود داشته باشد و به خوبی انجام می شود، متکلمان موافق بودند. در میان آنها، کشیش بریتانیایی که همچنین یک کرسی الهیات در دانشگاه کمبریج است، کشیش دکتر اندرو دیویسون که اخیراً کتابی با عنوان “اخترزیست شناسی و دکترین مسیحی” در مورد آن منتشر کرد. یافته های دیوید استدلال می کند که جامعه غیرمذهبی چالش های افراد مذهبی را بیش از حد برآورد کرده است.

اگرچه این یافته جالبی است که احتمالاً می‌تواند راه را برای تحقیقات بیشتر در مورد دکترین‌های دینی هموار کند، اما همچنین سیگنالی است از اینکه ناسا فکر می‌کند تا چه حد به یافتن حیات بیگانه نزدیک است. ممکن است نتوانیم فوراً با آنها تماس بگیریم، اما حداقل می‌توانیم به بزرگترین سؤال پاسخ دهیم، آیا همه ما تنها هستیم؟

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *