نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:44 ق.ظ

اپل 180000 دلار به مهندسان خود پاداش می دهد تا از پیوستن آنها به متا جلوگیری کند

آمیا پالجا – 29 دسامبر 2021- اپل می خواهد استعداد برتر خود PhillDanze/iStock را حفظ کند

اپل به مهندسان برتر خود در بخش سخت‌افزار و همچنین بخش‌های نرم‌افزاری پاداش‌های خارج از روال می‌دهد تا مانع از انتقال آنها به متا شود. بلومبرگ گزارش داد که این پاداش ها عمدتاً به شکل واحدهای سهام محدود به ارزش بین 50000 تا 180000 دلار است.

اوایل ماه اکتبر، گزارش دادیم که متا، سپس فیسبوک، قصد دارند 10000 مهندس را برای ساخت نسخه متاورس زاکربرگ استخدام کند. در مدت اندکی که از زمانی که این شرکت خود را تغییر نام داد و حتی دنیای Horizon خود را برای کاربران باز کرد، می گذرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، اما چیزی که در دسترس عموم نیست این است که متا در این دوره حدود 100 مهندس را از اپل شکار کرده است.

اپل اکنون می‌خواهد با ارائه گزینه‌های سهام قابل توجه استعدادهای برتر خود که آنها را برای سال‌ها در شرکت با آنها کار می‌کند، به این موضوع پایان دهد. بلومبرگ گزارش داد، این گزینه‌ها که به‌طور انتخابی به مهندسین در طراحی سیلیکون، سخت‌افزار، نرم‌افزار و حتی گروه‌های عملیاتی ارائه می‌شوند، غیر معمول و نابهنگام هستند.

طبق گزارش قبلی بلومبرگ، طی چند سال آینده، اپل و متا احتمالاً در طیف وسیعی از محصولات مانند هدست‌های واقعیت ترکیبی، ساعت‌های هوشمند و همچنین دستگاه‌های خانگی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در حالی که اپل در رده ساعت های هوشمند پیشرو در بازار بوده است، متا به دنبال راهیابی به بخش پوشیدنی ها است. در حال حاضر، هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و دستگاه‌های خانگی هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند و بازارهای بالقوه‌ای برای هر دو شرکت هستند که وارد عصر دستگاه‌های متصل به اینترنت می‌شویم.

از آنجایی که متا به دنبال ورود به بخش دستگاه‌ها است، می‌خواهد موفقیت اپل را تکرار کند. این شرکت مستقر در کوپرتینو همچنین به دنبال راه‌های جدیدی فراتر از دستگاه‌های خاص خود مانند خودروی خودران خود است که با تاخیر مواجه شده است، و نمی‌خواهد به این راحتی استعدادهای برتر خود را رها کند. بلومبرگ گزارش داد که جدا از دستمزدهای بالاتر متا، اصرار خود اپل بر اینکه مهندسانش چهار یا حتی پنج روز در هفته از دفتر کار می کنند نیز می تواند دلیلی برای ترک دفتر باشد، بلومبرگ گزارش داد، در حالی که سیاست های کاری متا ملایم تر است.

بلومبرگ گزارش داد که اختیارات سهام به 20 درصد از مهندسان داده شده است و ممکن است ارزش آن افزایش یابد زیرا ارزش بازار اپل به 3 تریلیون دلار می رسد. طبق این گزارش، اپل اکنون مهلت بازگشت به دفتر خود را لغو کرده است و در عین حال 1000 دلار پاداش نیز برای کارمندان خود برای تهیه تجهیزات خانگی ارائه می دهد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *