۲۱-۸-۱۴۰۰-تحول دیجیتال یکپارچگی فناوریهای دیجیتال در همه ابعاد کسب و کارهاست و دنیای دیجیتال موضوع فردا نیست، ساختارهای دیجیتال در همه جا حضور پررنگ دارند.
به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرزانه غلام ابوالفضل، مشاور معاونت حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در وبینار تخصصی «تحول دیجیتال محرک کارآفرینی» گفت: مقایسه بین عصرهای صنعت، اطلاعات و دیجیتال نشان میدهد که از سال ۲۰۰۴ میزان تولید محتوا و داده در عصر دیجیتال بسیار بیشتر از عصرهای پیشین است.
وی افزود: در عصر دیجیتال محصولات چند کاربردی هستند و باعث ایجاد فرصتهای بسیاری در زمینهها و ابعاد گوناگون شده است.
غلام ابوالفضل با اشاره به تعاملی بودن فضای دیجیتال گفت: عصر دیجیتال، اقتصاد و فضای رقابتی تعاملی را ایجاد کرده است و کاربران خودشان محصول هستند مثل گوگل که با جستجو در آن سودآوری میکنند. نوآوری از سالهای ۲۰۰۷ به بعد به صورت انقلابی رشد داشته است.
مشاور معاونت حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر فراگیر بودن عرصه دیجیتال بیان کرد: دیجیتالی شدن صرف استفاده از ابزار های دیجیتال و فرایند نیست بلکه دامنه وسیعی را دربرمی گیرد و تحول دیجیتال تمامی جنبه های سازمان از افراد، ساختارها، فرایدها، ابزارها و حتی مدل های کسب و کار را دگرگون می نماید و مبنای این دگرگونی بکارگیری فرصت هایی از طریق فناوری است.
وی تصریح کرد: تحول دیجیتال یک بازاندیشی در مورد چگونگی استفاده سازمانها از فناوری، افراد و فرایندها برای ایجاد تغییر اساسی در عملکرد کسب و کار است. کار، فرصتهای کارآفرینانه برای کارآفرینان است.
یادآور میشود، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته جهانی کارآفرینی (۱۷ تا ۲۳ آبان) وبینارهای تخصصی با حضور مسئولان و اساتید صاحبنظر کشور برگزار میکند.