نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 3:59 ب.ظ

شهر غرق شده درگل و لای رودخانه ای در اندونزی با طلا و جواهرات پیدا شد

اندی کوربلی -23 اکتبر 2021

غواصان شبانه در رودخانه موسی در اندونزی به صید مشت‌هایی از طلا، جواهرات و گنجینه‌های دیگر در میان گل و لای می‌کنند که ممکن است این مکان پادشاهی‌ای افسانه‌ای باشد که در قرن هشتم به عنوان جزیره طلا شناخته می‌شد.

دکتر شان کینگزلی، یک باستان شناس دریایی بریتانیایی، مشکوک است که این یافته‌ها، مانند یک بودای طلایی به اندازه واقعی، یاقوتی بسیار با ارزش، نشان دهنده کشف تدریجی یک شهر و کاخ تجاری گمشده از پادشاهی Svirijaya است که بر مسیرهای تجاری در بخش بزرگی از اندونزی به مدت 400 سال حکومت می‌کرد.

این شهر کاخ که در اطراف شهر پالمبانگ که گاهی «ونیز شرق» نامیده می‌شود، بر روی شریان اصلی دریایی جاده ابریشم قرار داشت و مانند همتایان زمینی آن شهرهایی که در دوران شکوفایی خود با افراد با هر دین و رنگ پوستی شلوغ شده بودند می‌باشد.

اکسپدیشن‌های غواصی قبلی که توسط باستان شناسان استرالیایی انجام شده بود، مجموعه‌های بکری از سرامیک‌های نگهداری شده در گل و لای رودخانه را بازیابی کرده‌اند که نشان‌دهنده تعداد شگفت‌انگیزی از فرهنگ‌ها – از جمله هر قدرت بزرگ قرون وسطایی در آسیا، و حتی هلندی‌ها، بریتانیایی‌ها و پرتغالی‌ها است.

اما اکنون گنجینه‌هایی که از رودخانه موسی بدست می‌آیند کیفیت افسانه‌ای‌تری دارند. دکتر کینگزلی وقتی با دالیا آلبرگه در گاردین درباره ارائه آینده‌اش درباره شهر گمشده در مجله Wreckwatch صحبت می‌کرد، این روایت را می‌گوید.

در عمق کم، طلاها و جواهرات پر زرق و برق در خور این ثروتمندترین پادشاهی‌ها ظاهر شده است – همه چیز از ابزار تجارت و سلاح‌های جنگی گرفته تا آثار مذهبی. از معابد و مکان‌های عبادت گمشده مجسمه‌های بودایی برنزی و طلایی، طبل‌های برنزی معبد با چهره اهریمنی، در افسانه هندو، سر اسطوره‌ای راهو که اقیانوس‌ها را به هم می‌چرخاند تا اکسیر جاودانگی را بسازد، ظاهر شده‌اند. زنگ‌ها و حلقه‌های تشریفاتی طلایی راهبان برنزی با یاقوت‌های سرخ پوشانده شده و با عصای طلایی چهار شاخه تزئین شده‌اند که نماد هندو برای صاعقه، سلاح انتخابی خداست.

دسته‌های نفیس شمشیر طلا که بر کناره‌های جلیقه‌های سلطنتی زیبایی می‌بخشید، در حالی که آینه‌های برنزی و صدها حلقه طلا، که بسیاری از آن‌ها با حروف، شکل‌ها و نمادهای مرموز مهر شده‌اند، گوشواره‌ها و مهره‌های گردنبند طلا، شکوه و جلال اشراف بازرگان را زنده می‌کند، مهر زنی مانیفست حمل و نقل، در مجموعه کاخ پیدا شده‌اند.

این‌ها تصویر شهری است بر روی لجن‌های چوبی و در عین حال پوشیده از تزئینات طلایی، که مانند نیلوفر آبی طلای جامد روی رودخانه شناور است. در اطراف صدها قایق مملو از کالاهای لوکس با هر توصیفی وجود داشت که توسط بازرگانانی از غرب ترکیه و شمال تا کره هدایت می‌شدند. دیدن آن به اندازه شهرهای بزرگ خیمه‌ای امپراتوری مغول، خیره‌کننده بود.

ناپدید شدن آن در هیچ تاریخچه‌ای شرح داده نشده است، یا توسط باستان شناسی شناخته نشده است. شیوع فعالیت‌های آتشفشانی در اندونزی می‌تواند توضیحی شبیه پمپئی ارائه دهد، در حالی که این امکان وجود دارد که فعالیت رودخانه‌ای بتواند شهر را در طول سیل یا لغزش گل بلعیده باشد.

Good News, Inspiring, Positive Stories

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *